![]() |
tekniikan vaihto -87 hiaceen.. 2L -> 2L-T muutoskatsastus ongelmia! Ongelmat setvitty
elikkäpäs, joku aika takasin ostin tuon -87 4x4 hiacen jonka konehuoneeseen on sovitettu 2L-T kone, nythän on niin että muutoskatsastus tökkii kun ei maahantuojalta saa tarvittavia papereita...
Kysymys kuuluukin, onko kukaan palstalainen onnistuneesti leimannut tuommosta hiacee turbo koneella? eihän nurkkiin olisi jäänyt maahantuojan/toyotan edustajan leimaamia lappuja koskien hiacen alustaa? käsittääkseni tuon ikäiseen nelikko hiaceen ei ole olemassa kun nuo yhdet ainoat jarrut mutta millä lapulla sen saisi konttorilla todistettua kun ei varaosaluettelo kelpaa... vaihtomoottorin ympärille sain tuossa paperit puretusta cressidasta mutta eipä tietenkään trafilla ole tietoa tuon moottorin uskomattomasta suorituskyvystä (2L-T) joten tuon koneen tiimoilta olisi kans hienoa löytää toyotan edustajan leimaamia lappuja alle 66kw teholla (interwebin ihmemaailmasta löytyi tiedot kyllä cressidaan ja sen moottorin suorituskykyyn joka on 63kw ja 188nm ja painoa tuolla koneella on 222kg) vaikka hakisinkin dynolaput tuosta koneesta ja tarjoisin omavalmisteena leimalle eli väittäsin turbotetuksi vakio koneeksi niin silti tarviisin todistuksen noista hiacen jarruista ja alustasta muutenkin että on mallisarjan tehokkaimman alusta/sitä vastaava.. pienoinen palkkio luvassa leimaan johtavista lapuista ja papereista!!! |
Osia vertailuun esim. www.japan-parts.eu tai www.toyodiy.com
Toyotan koneiden tehot löytyy esim. tästä: http://imageshack.us/a/img18/322/xduh.jpg Parempikin versio jossain. Ei pitäis olla mitään ongelmaa. Rehtisti löytyy kaikki tarvittava tieto. |
Tarviipas hätistää emäntä pois tietokoneelta ja alkaa tutkii noita linkkaamiasi sivuja! Isosti kiitoksia näistä tähän hätään! Jos nämä jäävät leimaan johtaviksi vihjeiksi ni pistön jonkin sortin korruptiopullon tulee postitse! :D
|
Lainaus:
|
Tojoliikkeestä pitäs saada oikeanlainen vertailu paperi ja se on hyväksyttävä. Ite jouduin hakemaan ku 33" rattaita olin katastamassa ja siinä lapussa oli hiluksista kaikki tiedot jarruista lähtien, luulis hiasteeseenki löytyvän.
|
Lainaus:
Lainaus:
|
Lainaus:
Aikanaa tuota hiasee on saanut kyllä 2.0litrasella bensa koneella josta irtoaa tehia 81hv mutta sitäkään ei ole saanut kun takavetoisena jossa yllätys yllätys on eri jarrut kun 4x4 versiossa (käsi pystyyn kuka yllättyi?) Motonetin varaosa tiski ei löydä nelikkoon kun yhdet jarrut.. ja yleensäkkin nelikon alustaan yhtä mallia osia.. tai no kahta eri tarviketta mutta sama osa teknisesti... käyn nyt tänään vielä pyörähtää luojuksella kyselemässä noista alustan osista ja mahdollista lausuntoa että löytyykö heidän tietokannasta muita vaihtoehtoja.. alkaa hiljallee tuntuu että lähtee kiertoon koko vitun hiace tai sit ajetaan ilman leimaa.. :( |
Sullahan riittää vaan tieto vaparin ja turbon tehoista. Ei tartte muita lippuja ja lappuja.
Niinku matti sano 20% Eikä tartte tehon mittausta ku alkuperänen turbokone. |
Lainaus:
|
Ja niin minäkin luulin että tehotiedot olisi riittänyt vaan kun ei ni ei sitten. Etitään niitä lappuja ja lippuja sekä todisteita..! Jollei niitä leimalle tarvittavia lappuja ala hiljalleen löytymään ni sit ajetaan leimaamattomana!
|
Vaihda konttoria. Katsastusmies säätää ihan omia kuvioitaan.
|
Lainaus:
|
suosittelen tuota yllämainittua konstia. kyllä pitäs iha helppo homma olla mutta katsuri pystyy siitä tekemään hankalan, jos on sillä tuulella. sano sille, että ei se minun vika ole jos akkas ei anna pxxxxa :) .
|
Noista tän suunnan konttoreista on ollut juttua.
Ehkä viisain on käydä kyselemässä, Karhukatsastuksessa meni normaalin katsastuksen yhteydessä muutoskatsastus ok. Vaikuttivat olevan jotenkin kartalla ja selvittävät jolleivat tiedä. |
tuolla oli ainaki wille87 veljellä edellämainitulla konseptilla tehty hiace ihan leimattuna. veljen nickiä en muista.
|
Lainaus:
Lainaus:
Tehoa tuossa on 69 kW eli tämmöseen autoon saa asentaa 82,8 kW eli 113 heposen moottorin. Eli vaikka toyodiystä kaivellen oman autosi valmistenumerolla jarrulevyn varaosanumero ja sitten Parts Cross-Reference, jolla näkee mihin kaikkiin käy sama laikka: Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Cressidan moottorin tehon osoitat tuolla aiemmin linkittämälläni Toyotan leimaamalla paperilla. Laitan kohta linkin isommalla resolla olevaan kopsuun. Edit: tässä: http://i1.aijaa.com/b/00839/13712189.jpg |
Kiitoksia -MaTTi-, taidankin pistää hiukan isomman korruptiopullon postiin! :D
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Vaihda konttoria!
Itse muutoskatsastin -89 hiacen, eli samaa korimallia, itse turbotettuna. Katsastusmies pyysi ainoastaan teholapun ja vertailuna käytettiin bensamallia. 110 hevosvoimaa oli lapussa. Lisäksi kehui hyvin onnistunutta turbotusta, kun vääntökäyrää katsoi. Ja tämä tapahtui Kolarin A-katsastuksella |
Lainaus:
|
Lainaus:
oli sitämieltä että pitäs vastaavuuslaput viedä myös voimansiirrosta, hetki keskusteltiin paikallisen inssin kanssa aiheesta jonka jälkeen sain käsityksen että häntäkin hiukan ihmetytti miksi moista vaaditaan ja tulimme johtopäätökseen että niitä ei nyt kyllä tarvita.. toki, voihan tonne konttorille kantaa laput siitä että erilaiset on joiltain osin laatikot ja perävälitykset mutta vit*nko merkitystä niillä on liikenne turvallisuuden kannalta? edit. näyttäs sittenkin olevan ainakin vaihteiston kuoret ja vaihteiden rattaat ristiinkäypäisiä :) |
No kyllä voi yksinkertaisesta asiasta tehä hankalan. :confused: ...kyseessä huimat 86 hepoa ja tuottava pata mikä ei mitään murhavääntöökään tuota. Entäpä jos annat inssille muutaman nettisivun osoitteen josta vertailis osanumeroita ite jos ei printattuihin sivuihin luota?
|
Olisko jo helpompaa istua autoon ja viedä matille leimattavaksi säästys hermot ja aikaa.:D:D
|
Lainaus:
-jarrut (rummut, levyt, palat, kengät, sylinterit, tehostimet jne) -jouset edestä ja takaa -iskareille sama temppu -vakaajat -ala- ja ylätukivarret yksitellen -perät ja listattu niiden erot välityksen suhteen -vetarit edestä ja takaa -pyörännavat molemmista päistä -raidetangot molemmin puolin -ohjaustehostimen pumput -simpukat -rattipylväs -ja vittuilun vuoksi vielä ratitkin.. (tuli muuten pitkä lista ruoreja) :D ja persana, melkein unehtui että kun vaihdelootat ei ollu samoilla numeroilla nois kamppeissa ni vertasin sitten: -kuoret -vaihderattaat -akselit -tiivistesarjat -kytkimet kun ei ollu keskenään sekotettavissa ni kirjottelin vaan että eipä käy ristiin tms.. -jakovaihteistot pystyi keskenään toki vertaamaan semmoisenaan ja nekin tuolta löytyy... -hittovie, kardaanit unohtu vertailla... joskohan nuo nyt kumminkin riittäs ku tulostimesta loppu mustekkin noita (t)ulostaessa -kytkinkopat on se missä ero eikä vaihdelootat siksi ole samalla numerolla, mainitsin senkin tuolla... kertokaa ny äkkiä mitä vielä vertaillaan, nyt loppu todellakin kiire! jos vaan suoralta kädeltä riipiskin joka v*tun osasta, nippelistä ja nappelista vertailut... 5000sivua tekstiä ja loppuun terveiset: joko riittää saat*na!?!? :D Lainaus:
*ärrinmurrin* |
Sivu luotu: 21:31 (GMT +2). |