Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   Rosteriputken taivutus? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=132329)

Nostokurki 08.02.2015 16:35

Rosteriputken taivutus?
 
Taas typeriä kysymyksiä...

Pitäisi saada mopoon väännettyä pakoputket, ja tavoitteeksi on päähän iskostunut V&H "Big Radius" -malliset torvet, eli tällaiset:

http://www.chopperresource.co.uk/my_...igradius22.jpg


Tuollaisia rännejä ei vaan ole valmiina saatavilla kyseiseen malliin, ja vääränkin pyörämallin putkissa komeileva melkein tonnin hintalappu ei houkuttele ostamaan "leikkaa ja liimaa" -kokeiluja vartenkaan, eli ne pitäisi tehdä itse.

Tiukemmat mutkat ostan joka tapauksessa valmiina, mutta ongelma onkin tuo iso kaari; Miten tuon saisi järkevästi tehtyä kotityökaluilla, vai osaisiko joku sanoa suoraan yrityksen jolta tuollaiset isot kaaret luonnistuisivat? Materiaalina siis ruostumaton teräsputki 1.6mm seinämällä ja halkaisija putkikoon standardin mukaan 60.3mm.


Apuja, jookos?

Pauli 08.02.2015 17:26

http://martelius.com/raatalointi/

Nostokurki 08.02.2015 17:43

Tänks, laitoin kyselyä :)

Jos kotipajoittajalle tulee vinkkejä mieleen moisen operaation tekemiseksi, niin otan ilomielin neuvoja vastaan!

odis 08.02.2015 18:14

taivutusta
 
http://rockenrolli.yhteystietopalvelu.com/ täältä kannattaa kysyä,on pyörämiehiä ja omaan pannuunsa teki hienot putket...

Kankku 09.02.2015 07:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nostokurki (Viesti 1201590)
Taas typeriä kysymyksiä...

Pitäisi saada mopoon väännettyä pakoputket, ja tavoitteeksi on päähän iskostunut V&H "Big Radius" -malliset torvet, eli tällaiset:

http://www.chopperresource.co.uk/my_...igradius22.jpg


Tuollaisia rännejä ei vaan ole valmiina saatavilla kyseiseen malliin, ja vääränkin pyörämallin putkissa komeileva melkein tonnin hintalappu ei houkuttele ostamaan "leikkaa ja liimaa" -kokeiluja vartenkaan, eli ne pitäisi tehdä itse.

Tiukemmat mutkat ostan joka tapauksessa valmiina, mutta ongelma onkin tuo iso kaari; Miten tuon saisi järkevästi tehtyä kotityökaluilla, vai osaisiko joku sanoa suoraan yrityksen jolta tuollaiset isot kaaret luonnistuisivat? Materiaalina siis ruostumaton teräsputki 1.6mm seinämällä ja halkaisija putkikoon standardin mukaan 60.3mm.


Apuja, jookos?

Kyllä tuo silminnähden taipuu rullataivutus konella.
Jos et lähempää löydä taivuttajaa niin kyllä minäkin tollasen mutkalle saan.

Ps.Soita mulle jos tarviit mutkia 0400 746498/ kankaristo

Nostokurki 09.02.2015 10:18

Martelius oli tyhjä arpa, seuraavaan yhteyttä...

ärjy 09.02.2015 16:59

Tänään katsoin tuolla koulussa et löytyy lestit 60mm putkelle. Eli täs joensuussa löytyy kans taivutus mahdollisuus aikuiskoulutus puolelta. Muutettiin vuodenvaihteessa saman katon alle tuon nuorisopuolen kanssa ja niillä oli tuo rullataivutus kone.. luulisin kyllä et kuopion kouluilla,olisi kanssa.

f250 09.02.2015 17:34

Tuossa nuapur pitäjässä ois tuommone paja mihi kannattas soitella http://www.joros.fi/

Nikuzai 09.02.2015 18:36

Voisin kysästä OD;lta ellet sit itte?

Nostokurki 09.02.2015 19:14

Mie kartoittelen nämä tähän mennessä tulleet ensin läpi, ilmoittelen jos ei vielä onnaa :)

Calmari 09.02.2015 19:32

Sehän on talvi nyt, mites onnistus jäädyttäminen ?

Nostokurki 09.02.2015 19:44

Toi rosteriputki on sen verta jäykkää tavaraa, että pitäis olla enempi voimaa mitä minulta löytyy... Melkein pakko taitaisi olla kotihommissa antaa lämpöä putkelle?

t0ny 10.02.2015 23:58

Ton kaarevuuden sais varmaan mankelilla..
Tässä kausalassa on metallisoikkelilla ainakin mankeli missä erilestejä...

Laitinen88 12.02.2015 11:26

Helpoin tyyli valmistaa noita on. Leikkaa levystä oikean muotoinen pala ja laita lattialle sitten leikkaat täysin samanlaisen palan päälle ja hitsaat/juotat ne yhteen päistä... Noin sitten portaat reijän ja siihen liitin että saat painepesurin letkun liitettyä ja hanaa.

Laitinen88 12.02.2015 11:35

http://m.youtube.com/watch?v=bCsg5pQimWI

Iso painepesuri

Samppa79 12.02.2015 14:29

Rosteriputkea, ns meijeriputkea. Loivat mutkat sopivalla putkentaivutusvermeellä ja loput valmiista mutkista. Tigillä nippuun ja kiillotus. Eikös ne ole sitten siinä?

t0ny 12.02.2015 19:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Samppa79 (Viesti 1202719)
Rosteriputkea, ns meijeriputkea. Loivat mutkat sopivalla putkentaivutusvermeellä ja loput valmiista mutkista. Tigillä nippuun ja kiillotus. Eikös ne ole sitten siinä?

Nämä tein ihan vain 90asteen käyriä pilkkomalla ja tigillä kasaan, hyvin hiottu ja lopuksi rättilaikkaa..

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=170389

Nostokurki 12.02.2015 19:30

Eikun mää haluan just tollaset isot, loivat kaaret. Muunlaisia on jo ollut, ja sellaset sopis tuohon projektiin kuin nenä päähän.

f250 13.02.2015 17:29

Jokos on putket teon alla

Nostokurki 13.02.2015 17:35

Empäs itse asiassa ole saanut nyt viimeisintä tilatietoa, vähän jännittää itseänikin :)

wikke 13.02.2015 18:41

Viiskypäselle tuolla R:llä olevat lestat & pokkakoneet tuskin sangen yleisiä...

f250 13.02.2015 23:18

Kysyitkö punkaharjun pajalta onnistuuko taivutus yhdestä putkesta

Mela-Antero 13.02.2015 23:19

Työläs, mutta sekin vaihtoehto että hakis sopivalla ärrällä olevaa jykevää rautaputkee, minkä sisäreikä ois liki sen rosteriputken, se sit halki ja sopivasti pienemmällä putkella painas sisältä prässillä puolikkaat. Tosin vitusti "pyörän uudelleen keksimistä" ja turhaa työtä :D

Samalla taktiikalla tein rokkiralliautoon imusarjan putkia.
http://plmotorsport.kuvat.fi/kuvat/S....jpg/_full.jpg

Nostokurki 14.02.2015 10:15

En ole vielä kaikilta kysynyt, kun yhdessä paikassa ne on jo työn alla (tai yrityksessä, onnistuuko). Jos siellä ei onnistu, niin kysyn seuraavasta.

Kankku 14.02.2015 12:08

Toi ei kyllä ole mikään vaativa taivutus, jos vaan on kone ja lestit.
mutta eikös toi ns" tehtaan putkisto" ole sellainen että ulkokuori on kiillotettua rst/hst :tä ja sisä puolella pakokaasut kulkee toisessa putkessa.
Meinaan että ainakin alkukäyrä menee äkäseen siniseksi pelkällä kiillotetulla putkella.


Sivu luotu: 13:34 (GMT +2).