![]() |
Renkaat vanteille venäläiseen tapaan.
Kuinkas moni tätä harrastaa?
Kokemuksia aiheesta ja Tietysti kaikki vinkit olis ihan jees! (Youtube videot näyttää aika hurjilta!) |
Mikä on tämä "venäläinen tapa"?
|
Käytännössä vaan jotain palavaa kaasua ja tulta perään... :D
Lähinnä en oo ikinä ite kokeillu, mieli tekis kyllä. |
No lähet nyt rohkeesti vaan ajelemaan, niin päästään räjäyttelemään noita sun renkaita. Ne ei nimittäin pikkupaineilla pysy päällä :D
|
On kokeiltu, Brake cleanerilla.
|
Juu joutu kans talvirenkaat laittamaan tuollei vanteelle ku ei muute noussu. Hyvin onnistu.
|
Lainaus:
|
Mikä siitä tekee venäläisen tavan ?
|
Ei tuo paha homma oo, meillä rouvakin hentoo tuon tehä mukisematta.
|
Lainaus:
kirjoota googlee.. vaikka tuo nyt on ihan vain renkaan räjäytys. Toppahousut tätä ilmeisesti paljon harrastaa, |
Lainaus:
Täs on hyvä video, "RENKAAN RÄJÄYTYKSESTÄ" : https://www.youtube.com/watch?v=Q-3U-TRkJx8 |
Monta kertaa käytetty keino kun ei muuten veny :D Järkee saa käyttää niinku joka hommassa.. Startti pilottii tai breik kliinerii, mutta kohtuu määriä ;) :)
|
Juu ekalla kerralla tuli laitettua vähän pidempi suhaus ja tulta perään.
Renkas hyppäs voltin parinmetrin korkeuteen tallissa,Seuraaviin tuli laitettua ihan naftisti ja sytytys vähän kauempaa:D Ja venttiilit kannattaa ottaa irti... |
Lainaus:
Ja venttiilit oon pitäny aina paikoillaan, niin on paineetkin valmiiks renkaassa.:D |
Myös ajettavan ruohonleikkurin hapertuneen takarenkaan saa lentämään huisin kuuseen kun sopivasti annostelee :D:D (Tämä kannattaa tehdä sisällä tallissa, koska muuten ei ehkä löydä kyseistä rengasta)
|
Oma versio aiheesta, jarru kliineri ei syttynyt yli -20 pakkasessa tarpeeksi kiivaasti....
https://www.youtube.com/watch?v=geKZRbAMuD0 |
Lainaus:
|
Mä oon aina luullut, et toi on "punaniska" tyyli
Mites muuten jossei ole kuin haulikko matkassa saako sillä vanteen rakoon haulittomalla ampumalla lie renkaan paikalleen, samantapainenhan se painepullo on :confused: Niin ja kuulemma kannattaa venttiili irrallaan tehdä saattaa jäädä se kaasu kytemään ja sit kun sinne tuupataan happea kompurasta niin voi tulla kumin retaleet silmille ja siinä irtoaa verkkokalvot vaikka suojalasit onkin päässä eikä ollut kuin 2 kiloa vasta kun renkaan kylki faijan tutulla oli pettänyt. Sitä miestä kuulemma jääsilmäksi sen jälkeen kutsuttiin :( |
Lainaus:
Venttiilinsielun poisto on lähinnä siksi, kun muuten vetää jähtyessään alipaineen renkaaseen ja saataa pudottaa renkaan uudelleen vanteelta |
Tulee muuten venttiilin reiästä kuumaa, mulla lähti metalli kumista irti ja eiku uudelleen rengas jumppaa.
|
Ohjeet ja kokemukset on niin kattavia että eiköhän tota pidä huomenna kokeilla. :D
Kyllä tuolla nurkalla renkaita ja vanteita on. Olishan tuo hyvä taito osata. |
Ja jos ei starttipilotilla nouse rengas, niin sitten noin lopulta. :)
http://youtu.be/KHlF5hXJYk4?t=1m28s Eli valmiiksi sopivasti palava seos happea ja asetyleeniä ja sitä renkaan sisään ja tulta perään. |
Lainaus:
|
Kottikärryn renkaankin laitoin bräckleenillä vai oliko starttipilottia. Tubeless kumi ja oli niin tyhjä että irronnut vähän vanteelta eikä kompuralla enää täyttynyt.
Safareilta opittu kikka käyttöön ja avot, hyvin se meni rengas sijoilleen. Tosin ei kovin paljoa noin pieneen kumekseen ettei posahda jos ei kerkee paineita laskea venttiilistä. |
Lainaus:
|
Sivu luotu: 12:19 (GMT +2). |