![]() |
Lehtijousen ja akselin välinen kiinnitys
Onko pakko olla u-pulteilla?
Siis jos akselissa olis esim. volvolaiseen tyyliin holkit joiden läpi menee pultti ja sitten lehtijousen puolella laippa jossa neljä reikää? Ja neljällä suoralla pultilla kiinni. Tossa linkissä näyttäis olevan syntymässä jotain semmosta. Ilmeisesti siihen on ihan hyvä syy että lähes kaikki asennukset on u-pulteilla, mutta mikä se on? Entä onko mielipiteitä siitä onko eroa sillä onko u-henkseli akselin ympäri vai jousen ympäri? |
Linkin kuvan systeemillä tekisin toisin päin. Ei törröttäs pultin päät maata kohi.
|
Lainaus:
Oma veikkaus siihe miksi ovat U-pulteilla on jousto, rasitustilanteessa U-pultti pituutensa takia joustaa jonkun verran kun taas tommonen lyhyt pultti saattas mennä poikki helpommin.. Tää nyt tuli vaan ensin mieleen. |
Lainaus:
Noh, taidan omassa tapauksessa kuitenkin laittaa u-pultit, mutta jotenkin tämäkin asia mieltä vaivaa. |
Lainaus:
Edellyttäen että nuo laput on riittävän paksua materiaalia etteivät taivu kiristettäessä, jos taipuu,ni taipuu myös pultit. Pultithan olis käytännössä yhtä pitkät ku u-pultitkin eli venymää niihin saa kyllä riittävästi,eivät löysty. Hyvä ratkaisu jos ei painosta ole haittaa, u-pultti konstruktiolla lopputulos on sama,mut vähemmällä rautamäärällä. |
Mää käytin volvon alkuperäisosia käänsin taka-akselissa kiinikeosat toisin päin
ja volvon uupultit kelpas toyotan jousipakkoihin on mulla pieni rosteripelti välissä kun väli häiritsi jousen ja uupultin väliin on helppo tehä toppari jos ei orkkista satu oleen käsillä hyvin on pysyny kiinni eikä pultin päät löydä kantoja :D:D http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=29191 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=169687 |
Sivu luotu: 09:59 (GMT +2). |