Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Lehtijousen ja akselin välinen kiinnitys (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=132064)

OnOff 31.01.2015 22:53

Lehtijousen ja akselin välinen kiinnitys
 
Onko pakko olla u-pulteilla?
Siis jos akselissa olis esim. volvolaiseen tyyliin holkit joiden läpi menee pultti ja sitten lehtijousen puolella laippa jossa neljä reikää? Ja neljällä suoralla pultilla kiinni.
Tossa linkissä näyttäis olevan syntymässä jotain semmosta.

Ilmeisesti siihen on ihan hyvä syy että lähes kaikki asennukset on u-pulteilla, mutta mikä se on?

Entä onko mielipiteitä siitä onko eroa sillä onko u-henkseli akselin ympäri vai jousen ympäri?

hiluvitkutin 31.01.2015 23:54

Linkin kuvan systeemillä tekisin toisin päin. Ei törröttäs pultin päät maata kohi.

-Captain- 01.02.2015 11:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin (Viesti 1199114)
Linkin kuvan systeemillä tekisin toisin päin. Ei törröttäs pultin päät maata kohi.

Eiköhän nuo pultit vois vetästä juuresta poikki tiukkauksen jälkeen, ja jos tarvii avata joskus niin uudet pultit tilalle ja sama homma.

Oma veikkaus siihe miksi ovat U-pulteilla on jousto, rasitustilanteessa U-pultti pituutensa takia joustaa jonkun verran kun taas tommonen lyhyt pultti saattas mennä poikki helpommin.. Tää nyt tuli vaan ensin mieleen.

OnOff 01.02.2015 11:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -Captain- (Viesti 1199189)
Oma veikkaus siihe miksi ovat U-pulteilla on jousto, rasitustilanteessa U-pultti pituutensa takia joustaa jonkun verran kun taas tommonen lyhyt pultti saattas mennä poikki helpommin.. Tää nyt tuli vaan ensin mieleen.

Joo toi on varmasti yks juttu, mutta tota vois kompensoida just sillä että koko akseli-lehti paketin molemmin puolin olis laput, jotka sitten olis pitkillä pulteilla nipussa. Siis niin että pultti on yhtä pitkä kuin u-puultin yksi sivu.

Noh, taidan omassa tapauksessa kuitenkin laittaa u-pultit, mutta jotenkin tämäkin asia mieltä vaivaa.

Arpe 01.02.2015 12:22

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja OnOff (Viesti 1199202)
tota vois kompensoida just sillä että koko akseli-lehti paketin molemmin puolin olis laput, jotka sitten olis pitkillä pulteilla nipussa. Siis niin että pultti on yhtä pitkä kuin u-pultin yksi sivu.

Toimii jus noin ku yllä esitit.
Edellyttäen että nuo laput on riittävän paksua materiaalia etteivät taivu kiristettäessä, jos taipuu,ni taipuu myös pultit.
Pultithan olis käytännössä yhtä pitkät ku u-pultitkin eli venymää niihin saa kyllä riittävästi,eivät löysty.
Hyvä ratkaisu jos ei painosta ole haittaa, u-pultti konstruktiolla lopputulos on sama,mut vähemmällä rautamäärällä.

Rohmo 01.02.2015 13:22

Mää käytin volvon alkuperäisosia käänsin taka-akselissa kiinikeosat toisin päin
ja volvon uupultit kelpas toyotan jousipakkoihin on mulla pieni rosteripelti välissä kun väli häiritsi
jousen ja uupultin väliin on helppo tehä toppari jos ei orkkista satu oleen käsillä
hyvin on pysyny kiinni
eikä pultin päät löydä kantoja :D:D

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=29191

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=169687


Sivu luotu: 09:59 (GMT +2).