![]() |
Hiluxi ja sen miinusohjattu valosysteemi
Homman nimi on se että vähän järeämmät piuhat on tarkoitus laitta surkeille valoille relen kera mutta miten on kytkentä kun on miinus ohjattu systeemi.
Eli tavallisissa autoissahan h4.seen tulee yksi nasta maahan lampun kannasta katsottuna vasemmanpuoleiseen nastaan ja katkaisijalta +lähivalot ja +kaukovalot muihin nastoihin lampussa. TOYOTA mallisissa on seuraa kytkentä vasen nasta on +(plussaa) ja katkaisijalta -(miinus) lähivaloille ja-(miinus) kaukovaloille. Miten kytketään ylläolevaan Toyota malliseen releet. Auton pistokkeesta lamppuun saa urospistokkeella releelle -lähiohjaus ja -kaukoohjaus ja +jännite. Relee tavallinen nelinastainen jossa nastat 30 85 86 87 Releestä sitten piuhat ja päähän naaras pistoke mikä sopii lampunkantaan Pirtäkää ja selittäkää kiitos! |
|
Ota se pitkien merkkivalon poltin irti niin ylläoleva kytkentä toimii. ;)
Tästä on vanhaa juttuu jos osais käyttää hakua... Niin ja kytkentää on kuvailtu allekirjoittaneen rohviilissa. |
Lainaus:
|
Löytyykö se koko juttu jostain eli teksteineen?
|
Tästähän on aiemminkin ollut ksk, LN170 koppaisessa ainakin toimii ihan normaali kytkennällä. En tiedä onko tuo sitten noita - ohjattuja.
Heräte valojohdoista, akkun + ja maa runkoon, isommat johdot releeltä lamppuun. |
Mitsussa ku kytki ns. Normaalisti lisäpitkät, lyhyillä ajaessa jäi pitkien merkkivalo pikkuisen häämöttään. Valot kuiteski toimi joten ei tarvinnut sen kummempaa.. siinä oli tuo miinus ohjaus myös.. xsenonit paloi niillä plug&play johdoilla koko ajan. Siis nämä jälkiasennus sarjat laitettuna pitkien umpioihin..
|
En enää muista miten ite kytkin valot suzukiin, mutta eikö tota miinusta voi ohjata releellä?
|
Lainaus:
|
Jos ite kytkisin niin varmaan niin, et orkkis johdosta ohjaus releiden 85 napaan ja riittävää johtoa lampun plussaan ja rele maadoittavaksi
Lisävalot vaan toisin(oikein) päin eli virta lampulle ja maadoitus normaalisti. Siinäkin 85/maa-ohjaus kelalle yleisen plussan sijaan Tosin käyttiksessä tein lisävalojen sisäkatkaisija maaohjaukselle eli jos johto hinkkaantuu lisäpitkiä ei vaan saa katkaisijasta sammutettua, napin valolle piti tuoda virta sen otin lisäpitkistä eli valopalaa napissa jos pitkille menee virtaa, samalla sai kateltua koska rele jätti vetämättä :p Eikös se pitkien valo ole auton oman releen kautta ohjattu? Vai oonkos aivan hakoteillä :confused: |
juuri yllämainitun ja selvinneen takia laitoin kysymyksen offipalstalle ja kaverit masinistit palstalle ja motonetti keskusteluun että varmasti saadaan toimiva ei mitään rikkovaa kytkentä sillä kuten ylläolevista selviää niin koko ajan tulee korjauksia niihin. Sitten kun ei enää tulee vastauksia tai muutoksia voidaan olettaa että nyt ovat oikein. Siksi monessa mukana ja kaikkihan eivät lue kaikkea ja overdrivissa ei ole vielä!
|
Lainaus:
OD;lle ei välttämättä kannata laittaa, voi olla hieman väärä harrastajakunta ja ne jotka offaa on myös täällä :D |
Lainaus:
|
Lainaus:
Vinoon jäi tämäkin, sori. http://imageshack.us/a/img537/5046/VfpvWD.jpg http://imageshack.us/a/img908/2185/yPOAUN.jpg http://imageshack.us/a/img905/1083/6JjsFr.jpg |
Sivu luotu: 04:59 (GMT +2). |