Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   range (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=131826)

Te€mu 25.01.2015 08:40

range
 
Moro osti rangen 3.5 v8 koneeen ja se paukuu pako putkeen mistä asia voi johtua? siihen on laitettu tulpat, johdot, virran jakan kansi , kaasarin korjaus sarjat

ZeiZei 25.01.2015 09:26

Voi tulla monestakin, tarkista onko pakosarjat tiiviisti kiinni ( varo kiristämästä liikaa). Nokka-akseli todennäköisesti kulunut ja tai nokkaketju rattaineen myös. Puola myös vikaantuessaan aiheuttaa moista, mutta se tekee sitä veto päällä ja noi edelliset enempi moottorijarrulla.

Kaitsu67 25.01.2015 09:26

Sytytyksen ajoitus pielessä? Puuttuu puristuksia?

Joku pytyistä ei toimi kunnolla > tavaraa pääsee putkeen ja paukkuu siellä.

hiluvitkutin 25.01.2015 09:34

Sytty järjestys oikein?

Te€mu 25.01.2015 09:43

Sytkä on katottu lampulla ja johdot on oiken

armas 25.01.2015 10:41

Niin, kuinkas tämä oire ilmenee, paukkuuko veto päällä, moottorijarrulla vai molemmissa?
Onko mitattu puristuksia?
Onko puola varmasti kunnossa?
Mitkä tulpat moottorissa on ja mitä kaasarien korjaussarja sisälsi ja mistä se on hankittu?

Jos ei noilla vielä aukea, niin keksitään lisää udeltavaa :)

AVRO 25.01.2015 10:48

Jakaja 180astetta pielessä? En kyllä tiedä käykö Ryövärin kasi näin, jenkkikasit kyllä käy mutta röpeltää putkessa iloisesti.

88 25.01.2015 11:10

Jos on kärjellinen sytytys niin kato kosketuskulma kuntoon. Multa löytyy alle 200h ajettu efi nokka ja nostajat jos tarviit uutta.

panzer 25.01.2015 11:17

Puolaa epäilen

Te€mu 25.01.2015 14:57

Tulpat power park w20ex-u#4. Ja käretön sytkä . Ja paukuu veto päällä

Te€mu 25.01.2015 15:02

Ja kaasarin korjaus sarja on kaasari expert

armas 25.01.2015 15:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Te€mu (Viesti 1197183)
Ja kaasarin korjaus sarja on kaasari expert

Tuon varmaan kelpo sarja. Huoli oli ettei sinne mitään Bil**** sarjaa ole asenneltu.

Jos kaasarikasin haluaa käyvän kunnolla, niin yksi lääke on käyttää Championin tulppia (jos siis kaikki muu on jo moottorissa kunnossa).

Puola edelleen. Puristukset mittaisin, jotta voisi poissulkea vähän esim. ventiillivuotoja. Jos veto päällä yksi tai useampi venttiili -vislaa- tavaraa putkeen... Ei olisi ihan ensimmäinen RV8 jossa venttiili tai ventiilit palaneet, kun on vähän säädelty ohkaiselle, jotta veisi mukamas vain 8 l/100 km :)

ZeiZei 25.01.2015 15:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja armas (Viesti 1197188)
jotta veisi mukamas vain 8 l/100 km :)

Tuosta jäi vissiin ykkönen pois tuosta kasin edestä?

:) :) :(

Puolan testaus:

Puolalta virranjakajalle tuleva johto esim tuohon kantta vasten 10mm päähän, starttaa ja katso tuleeko kipinää. Jos vasta 5mm päästä antaa kipinän on puola sökö.

Coil spark.wmv: http://youtu.be/uISydRKxRvA


armas 25.01.2015 18:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ZeiZei (Viesti 1197195)
Tuosta jäi vissiin ykkönen pois tuosta kasin edestä?

:) :) :(

Ei nyt sentään, mutta on näitä juttuja kuultu kuinka bensa-Rangen saa kulkemaan 10 litr/100 km. Siinäkin vielä kohtuu monen litran ero reaalitilanteeseen, toisilla enemmän, toisillä vähemmän.

ZeiZei 25.01.2015 19:38

Juu sitä vähän yritin vihjailla, ettei kenellekkään tule mitään harhaluuloja taloudellisuudesta.

Siitä ei ole kokemusta mitä nuo koneet hörppää noissa henkilöautoissa, SD1, P6 ja silleen, mutta ei taida niilläkään päästä 8L kulutuksiin kuin korkeintaan 80 matkavauhdilla?

Te€mu 26.01.2015 19:20

kävin jäsken taas ajelees vähä näytää paukkuvan auto vapaallakin ;(

Te€mu 31.01.2015 17:25

Nyt on puola vaihettu ja vika jatkuu.mistä johtuu kun ventiileissä ei ole välystä minkää laita :( pystyykö niitä säätämään mistään/miten ?

Te€mu 31.01.2015 17:26

*laista

ZeiZei 31.01.2015 18:08

Hydrauliset nostimet, ei tarvetta säätää.

Te€mu 31.01.2015 19:37

ok osiko kellään kansia myynissä ?

kokkolanpoika 03.02.2015 23:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ZeiZei (Viesti 1197265)
Juu sitä vähän yritin vihjailla, ettei kenellekkään tule mitään harhaluuloja taloudellisuudesta.

Siitä ei ole kokemusta mitä nuo koneet hörppää noissa henkilöautoissa, SD1, P6 ja silleen, mutta ei taida niilläkään päästä 8L kulutuksiin kuin korkeintaan 80 matkavauhdilla?

3.5nen EFI SD1 vei 5spd manuaalilaatikolla 3 ihmistä kyytissä -0c keleillä ja nastarenkailla 7.6l/100km ja nopeus 100km/h maantiellä. Konetta pikkusen kutiteltu, mutta vastasi SD1 vitessen konetta, mutta pikkusen tehokkaampana vain..
Laatikon välitys 5sessa oli 0.77 ja perässä 3.08:1. Jotenka kierrokset pyöri 2000rpm tuntumassa koko ajan. Kesällä ei tullut mittailtua kulutuksia kun kaasujalkakin oli reippaampi.
Isommalla koneella vei 4.6l EFI sitten 8.8l/100km ja 100km/h nopeudella. Tosin tehoa jo ~300hv.
5.2l stroukkerilla ei ole uskallettu mitata edes.. :)

Ootko tarkistanut ettei tankissa ole vettä? Kun se voi tehdä ihme vikoja myös. Ei nimittäin paljoa tarvi olla kun ainakin omalla kohdalla teetti tuskaa etsiä käyntihäiriötä etenkin vajaalla tankilla..

Ja onko jakajalla oleva alipainesäädin ehyt? Ja onko alipainesäätimessä yksi vai 2 natsaa johonka letkun voisi laittaa? Kokeile imasta alipainesäätimestä ja katso mitä tapahtuu..


Sivu luotu: 11:38 (GMT +2).