![]() |
Fordin konesta tietoja?
Täällä kun on asiantuntemusta, niin osaisko joku kertoa tarkemmin mikä kone on kuvissa?
Veneen rekisteriote kertoo Ford, vm. -68 ja 120hp. Tarvis hommata jotain suodattimia yms. tarvikkeita ja ois mukava tietää mihin niitten pitäis sopia :) http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=169230 |
Toi on Ford Dover tai Dorset teollisuusmoottori. Jos jakopäänkopan kansi on alumiinia niin se on Dover, peltikantinen on vanhempi Dorset. Vene käyttöön näitä on myyty myös Ford Lehman moottorina. Moottoreita on ollut Custom ja Cargo kuormureissa myös. Vahva moottori josta saa voimaa melkoisesti mutta ylikierroksia se ei kestä.
|
Muistuttaa rakenteeltaan -50 luvun Fordsoneja...
Siis täysin vanhojen mieli/muistikuvien mukaan: joku kutsui muistaakseni tuon kaltaista konetta Ford Traderin (miten kirjoitetaan?) koneeksi. voi siis olla joku muukin!....
Ja minä etsisin koneen numeroita tuosta lohkosta, syöttöpunpun takaa, lohkon etupäästä. Ja syöttöpumpussa on myös omat numeronsa, ainakin minä löysin enemmän tietoa Fordson Majorista niillä numeroilla... Ja nuo "irtomoottorit-" , ainakin majorissa oleva, aika erikoinen numeroinniltaan.... olisko noista linkeistä apua https://www.youtube.com/watch?v=jcYOB-E_0yw https://www.youtube.com/watch?v=60B5mxT7quM |
eiks toi oo customi ku o syöttöpumppu kiinni jakopäässä. ja traderissa o sit se pien apuakseli et syöttöpumppu o kauempana jakopäästä.
mut teknisesti aika identtiset koneet. trader ja custom |
veikkaisin et 2700 sarjaa tuo kone on ja aika paljon niitä marinoitu ja veneisiin laitettu.
siin joku linkkiki mikä ny ekana tuli http://www.lancingmarine.com/pricebook2013/page4.html ja tosiaan tarkka malli löytyy lohkon kyljestä että sieltä vaan selvittelemään, |
Kiitoksia tiedoista. Täytyy tutkia numeroita vielä tarkemmin kun tietää mistä niitten pitäis löytyä.
Suuttimet oli aikomus käyttää pajalla. Rauman seudulla ei ole tietenkään dieselkorjaamoa. Turussa olis ja hintaa vajaan 100€/kappale. En tiedä onko toi paljon tai vähän? |
Lainaus:
Ja tuo syöttöpumppu, AINAKIN k.o majorissa, on omalla öljyllä: ja kun elementit pikkasen vanhuuttaan vuotaa, niin öljy/dsl- seos valuu ylivuotoputkesta pihalle, ja sitten pumppu onkin käytännössä dsl-voideltu, ja laakerit/nokka ei tahdo kestää tuota. Minä laitoin majorin pumpun kylkeen täyttöropun, niin voi kerran/pari vuodessa laittaa/vaihtaa helposti desin uutta öljyä.... |
Diesel paja
Lainaus:
Eikö Rauman diesel ja autosähkö ole enää voimissaan vai eikö tee. Entä Teijon korjaamo Ihodessa. |
Sitten olis vielä Loimaan diesel.
|
Lainaus:
Loimaaltakin vois kysyä. |
Mitä niille pitäis tehä? Aattelin vaan kun nuitten koneitten kanssa pelannu 20v. ni jottain tiiän niistä itellä on neljässä vehkeessä noita koneita ja ei kahta samanlaista jos kaipaat apuva niin ota yhteyttä yv.nä
|
Lainaus:
|
entäs mynädiesel?
|
Epäilen vahvasti että potee käytönpuutetta jos se kylmänä työntää valkosavua se on ominaisuus jos tuo olis mun niin kattosin ensin ennakon ennen kun purkaisin suuttimet se kun on aikaharvoin kun niistä vika löytyy ellei ole saanut vettä
|
Voiko toi tehdä saman kuin major, et syö pumpun rattaan kiilaa ja sit ajotus siirtyy?
Ja jos sitä ei huomaa niin pumppu nylkyttää käydessä ja lopulta pilotilla lämmintä konetta käyntiin :mad: Ei kellään ois supermajoriin syöttöpumpun akselia joka tulee jakopäähän? |
Ei voi koska näissä koneissa on pumppu lohkossa kiinni ja pumpun päässä on ratas eli ei ole välikoplinkia niikuin majorin ja traaderin koneessa,Onhan näitäkin joku väittänyt traaderiksi muttei niillä ole yhtään yhteistä osaa,Enakko kannatta tarkistaa koska jakopäässä on muutama ratas jotka ajamukaan kuluu ja syöttö jää myöhälle tai joku kiila antautuu.
|
Koneen numeroita:
Lohkon kyljessä T1 703F 6015BA Kannessa 683 F 6090 GAA Pumppu Simms P5053/C Pumpun takana olevat merkit 7x3 FCF 1xx (x= erikoinen merkki). Lohkossa takana yläreunassa pumpun puolella stanssattu 365. Jostain luin, että kertoisi koneen koon. Pumpun ajoituksen meinasin tarkistaa, mutta kampiakselin päässä oleva merkki heittää noin puolen kierrosta verrattuna pumpun merkkiin. Täytyy keksiä joku muu konsti. Otin myös pumpusta öljyt pihalle, puolisen litraa sitä tuli ulos ja sen verran sitä vissiin pitäisikin sielllä olla. |
Lainaus:
|
Lainaus:
Merkit on jokatoisella kierroksella "kohdallaan" |
Veivataanpa sitten vielä lisää.
|
Kummassa päässä siinä on ajoitusmerkki etu vai taka koska 2703 koneessa on vauhtipyörällä asteikko ja kytkinkopassa reikä jossa piikki uudemmassa koneessa on etupäässä irtopelti jossa asteikko.Noissa koneissa on parasta selvittää yläkuolokohta uudestaan jotta on edes yksi paikka mihin luottaa kun niitä on yleensä kopeloitu ja merkit muuttunut ajansaatossa.
|
Siinä on kampiakselin päässä olevassa pyörässä merkki ja asteikko on lohkossa joka taitaa olla irrotettavassa osassa.
|
Sitten kannattaa ensin tarkistaa että merkit pitää paikkansa yhdessä scaniassa kun tarkastin vauhtipyörän merkin heittoa oli 8 astetta luultavasti joku oli vaihtanu vauhtipyörän tai jotain
|
Sivu luotu: 05:25 (GMT +2). |