Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   "Dino" Nissan Patrol -91 (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=131269)

Heering80 08.01.2015 13:26

"Dino" Nissan Patrol -91
 
Tehdään tästä nyt sitten oma ketjunsa tällekin autolle, kun ei viitsi tuolla tekniikan puolella liikaa hölistä omista vehkeistä.

Eli tämä pidetään nyt sitten vakiomuodossaan ja arkiautona:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/.../IMG_0864p.jpg

Yksi valheista, joita vaimon piti esittää uskovansa kun antoi luvan auton vaihtoon, oli että "se on sitten niin yksinkertaista tekniikkaa, että sen voi korjata vaikka itse". En siis ole mikään ammattimies näissä hommissa, ja vaimokin sen kyllä taitaa tietää. Noh tänään päätin yllättää vaimon lisäksi itseni, ja pajoitin ensitöikseni molemmat sähköpeilit kuntoon. Kun ostin auton, niin molempien puolien sähköpeileissä oli jotain häikkää. Moottorit toimi kyllä, mutta lasit ei liikkunut tai heilui hervottomasti. Molemmista moottoriyksiköistä oli kiinnityskorvakkeita hajonnut matkan varrella, mutta puolelta toiselle päikseen vaihtamalla paskeet istuivat taas ryhdissä. "Vartin homma.."

https://dl.dropboxusercontent.com/u/...2-IMG_0876.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/...3-IMG_0875.jpg

Noi sähköteipit oli vain väliaikaisina suojina. En sortunut siihen heti ekassa rempassa.

Heering80 08.01.2015 14:12

Vittuku talli on niin märkä näillä keleillä, et siellä varmaan ruostuu kaikki mikä ei oo muovia.. Kylmäksikään ei voi täysin laittaa, kun lattiassa on lämpöputket jotka jäätyy. Mitähän sitä keksisi..

hitoy 08.01.2015 14:17

Tämä on vissiin se alle 200tkm ajettu mummon yksilö? Oli aikasta makeassa kunnossa? :)

Heering80 08.01.2015 14:24

Joo Oulun mummolta. Ei pidä hehkuttaa liikoja tuota kuntoa ku kyllähän siellä voi piillä vaikka mikä pommi. Ruoste se ei kyllä vielä ole..

hitoy 08.01.2015 14:29

No se riittää jo. Ei oo koppa laho,runko mätä, akselit paskana ja kansi halki kuten saman ikänen GR helposti voipi olla. Itsekkin katsselin tätä "sillä silmällä" mutta jäi katseluksi. Liian sievo metsään ja liian hyvä aihioksi. :D

Heering80 15.01.2015 16:49

Yhteenvetona ensimmäisten 600 km jälkeen vois sanoa et tää on ihan mahtava arkiauto! Lämpöä riittää, hiljaisempi satasen nopeudessa kuin Opeli, kulutus taitaa olla ihan kohtuullista (ei oo vielä tarvinnu tankata) ja kulkupuoli on sekin parempi kuin Opelissa. Kolmosella ja nelosella ei radioo halua pitää käynnissä kun turbo viheltelee niin hienosti..

Oikeastaan negatiivista tässä on vain pieni tärinä satasen nopeudessa, joka saattais korjaantua renkaiden tasapapinoituksella, ja sitten huono kylmäkäynnistyminen. Aamusin lämpimästä tallista (+16) lähtiessä hörähtää kyllä ryypyttämällä käyntiin ihan välittömästi, mutta käynti on tosi rykivää ja laiskaa ekat 5-10 sekuntia. Lähtisi varmaan ilman ryypyttämistäkin. Kaasua jos pitää pohjassa niin lähtee kyllä ihan hyvin. Ohjekirjakin sanoo, että alle +20 asteessa ja koneen ollessa "kylmä" (ajamaton), niin pitäisi ryypyttää ja antaa kaasua, et ehkä se on ihan normaalia. Senhän näkee sit ku on kesä ja kärpäset et tarviiko polkea.

Astinlaudat poistin, kun niiden tukiraudat oli ruostunut piloille, ja eturoiskeläpän kiinnitystä fixailin sen verran et huomasin sieltä alta jonkun poistaneen ruosteita joskus. Oli unohtanut laittaa uutta peltiä, joten pieni aukko sieltä löytyi. Mutta eipähän se kohta ainakaan ruostu uudelleen. Kohta jäi kuitenkin läpän alle piiloon.

Ewerglade 15.01.2015 19:00

Mulla olis 3" korottavat dobinsonit ylimääräisenä ;)

PunisherFIN 15.01.2015 22:39

onko tuo bensakoneella kun puhut ryypyttämisestä??

jos se on turbodieseli, niin nissani hehkutetaan aina, kylmänä annat valon sammua ja parin sekunnin päästä vasta starttaat, lämpösenä valon sammuttua tulille. jos rykii tai rytkyttää ekat sekunnit, niin siellä on hehkuja rikki tai ne ei toimi oikein, käyntiin nuo suorat kutoset lähtee _AINA_ ja se niiden turma on, koska jos öljy ei kierrä niin varmasti käy myös kuivana. huonon hehkun voi aiheuttaa myös ylipaska akku/akut, eli kannattaa panostaa akkujen kanssa laatuun ja tarkastaa ne säännöllisesti, että ne pelaa oikein. toki erilaiset ilmavuodot jne voi olla jo tuon ikäsessä mahollisia harmin aiheuttajia ja ne on vähän nihkeitä selvitellä välillä, mutta nuo oireet kyllä viittaa enempi sähköpuoleen kun siihen, että stopissa vetelisi ilmaa jostain välistä.. niin ja sitä kaasupoljinta saa painaa startissa, tähän asti miulla on ainakin jokanen sukupolvi ollu ihan samanmoiset keskenään, että pedaalia painetaan jos halutaan käynnistää :D

Heering80 16.01.2015 07:18

Kyllä toi ihan diisseli on. Tarkoitan nyt ryypyllä sitä nuppia ratin alavasemmalla. Millä säädetään tyhjäkäyntikaasua. Oisko se sitten nimeltään tyhjäkäyntikaasuvipu? (EDIT: eiks toi oo ihan ryypyn universaali merkki tossa vivussa?) Hankalinta ton nupin käytössä on se, että sitä joutuu ainakin kahdeksan ranteenpyöräytystä veivaamaan auki. Miks vitus siihen ei oo voitu tehdä parempii välityksii ku on vielä aika hankalaan paikkaan laitettu kun polvet siinä on aina edessä?! Tietysti nää on aika suhteellisia ongelmia joo tiedän.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/...4/IMG_0908.JPG

Epäilen et jotain hämärää siinä on, kyn myyjä oli aina käyttänyt auton lämpimäks ennen esittelyä. Akut on hiljattain vaihdettu. Kai ne tulpat pitäis sit seuraavaks vaihtaa.

Kala92 16.01.2015 09:26

Vaikka se äkkiseltään näyttää vain kääntävän kaasuvipua, niin tolla muutetaan myös pumpun ennakkoa ;) Eli tota kun tarpeeksi vääntää, niin saa ennakot aikasemmalle kylmäkäynnistyksessä. Tässä kun ei pumppu automaattisesti sitä tee.

Edit ja just noitten ennakoitten takia sitä ei ole sen enemmän liikuvaksi tehty, että ei kukaan mene ruvaamaan 10 astetta lisää ennakkoon :D

ISE 16.01.2015 09:42

kätevintä säätää siitä rullasta kylmänä tyhjäkäyntiä,ohjeitten mukaan kylmänä pitäisi nuppi kiertää pohjaan,kaasupoljin käyttää lattiassa ja käynnistys.kokemukseni mukaan käynnistyy näillä ohjeilla paljon huonommin,hehkutus ja pikkusen kaasua niin lähtee jos kunnossa.rele ja hehkuviat näissä yleisiä.

Heering80 16.01.2015 18:04

Nyt on pakko kysyy tämmöstä aika perusjuttuu et missä täs prkkeen koneessa on hehkutulpat?! Onksne joteki noiden löpösuuttimien yhteydes ku en löydä mistään mitään muutakaan mitä ois kuus ja mihin menis johtoja?

Roller 16.01.2015 18:08

ei niihin mee johtoja, moottorin oikealla puolella yhditetty toisiinsa metalli kiskolla

ISE 16.01.2015 18:34

kolmessa viimeisessä tulpassa on eristerikat kiskojen välissä tippuu helposti.tulpat irtoaa helpoiten kun kone on hieman lämmin.

PunisherFIN 17.01.2015 08:40

vaikuttaa tuoreen patrollin omistajalla menevän samalla kaavalla kun muillakin patrollimiehillä :) alkuihastuksen jälkeen alkuvihastumisen kautta tosirakkauteen :D tosiaan nuo hehkut pitää olla kunnossa, muuten voi olla paskamainen lähtemään käyntiin ja pumpun ennakko voi olla hiukan pielessä jos hehkut pelaa ja silti lähtee nihkeesti käyntiin tai savuttaa kylmänä oudon paljon.

Heering80 17.01.2015 15:07

Haluaakos joku arvailla mikä aiheuttaa semmoista aika voimakasta resonointiääntä koneen käydessä, kun vaihde on vapaalla ja kytkin ylhäällä? Kytkimen kun painaa, niin ääni häviää. *EDIT* Kytkimen sisältä se tuntuis kuitenkin tulevan kun kävin korvaa painamassa kytkinkopan kylkeen. Myyjää sanoi et siihen on kytkin hiljattain vaihdettu. Varmaan unohtanut jakoavaimen sinne. Onko siinä vaihto-operaatiossa mitään hienosäätöä, mikä olis voinut mennä pieleen ja vaatis avaamista? Hyvin toi tuntuis kuitenkin toimivan.

Onhan tässä vähän totuttavaa ja kuoppia tiellä tosirakkauteen, mut jumalauta mitä suhinaa tää kuskin ovi pitää moottoritienopeuksissa! Tiivisteet näyttää päällisin puolin ihan hyviltä, ja vaikee ois uskoo et saranat ois päästäny ovea lerpahtamaan paikoiltaan vielä näillä kilometreillä. Kai toi ovi on sit käyrä tai jotain.

Saatan olla vähän skeptinen ihminen, mut kauhukuvissa on jo käyny mielessä et onks tää joku kolariauto kun laturin kiinnikekkin on jossain vaiheessa hitsailtu ehjäksi. Siis miten vitussa se voi ees hajota ilman kovaa tälliä?!

T: merkkihuoltospede

ISE 17.01.2015 16:58

tarkasta että on öljyä laatikossa.se kytkin ylhäällä kuuluva ääni on aika normaalia,nostappa tyhjäkäyinti 950 kierrokseen loppuuko jos loppuu ei vakavaa.

Heering80 17.01.2015 17:01

Joo täytyypä koittaa huomenissa kierrosten nostoa. Öljyt tarkistettiin ennen ostoa ja ne oli ihan ok.

Kala92 17.01.2015 19:03

Se laturin rauta menee aina poikki. Syytä en tiedä miksi, mutta itellä ainakin sai hitsata reippaasti jäykkistettä.

ISE 17.01.2015 19:45

se katkeaa jos ei vaihdeta kumpaakaan remmiä samalla.

Heering80 18.01.2015 17:01

Eipä se kytkimen räpätys lakkaa, vaikka kierroksia nostaakin. Toivotaan et on itsestään ajan kanssa katoavaa sorttia se ongelma.

Hautalintu 20.01.2015 07:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Heering80 (Viesti 1194979)
Eipä se kytkimen räpätys lakkaa, vaikka kierroksia nostaakin. Toivotaan et on itsestään ajan kanssa katoavaa sorttia se ongelma.

Paineasetelma raklattaa... edellinen tehny vanhanaikaiset ja vaihtanu pelkän kytkinlevyn.. :D

PunisherFIN 20.01.2015 10:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Hautalintu (Viesti 1195441)
Paineasetelma raklattaa... edellinen tehny vanhanaikaiset ja vaihtanu pelkän kytkinlevyn.. :D

paras remontti patrolliin ko loota niin kevyt, varsinki tasalattialla tehha :D

joker 20.01.2015 12:27

Kytkin ääneen neulalaakeri ja laatikon ensinmäinen laakeri tarttis remonttia. Nuilla ainakin hiljeni vaikka oli uus kytkinlevy asetelma ja painelaakeri vaihettu

Heering80 21.01.2015 13:43

Joo toi myyjä sanoi et kytkin vaihdettiin painelaakereineen uuteen, mut vissiin sit noi muut laakerit pitäis viel kattoo..

Saa nyt jäädä mun puolesta vähäksi aikaa. Kyllä siihen ääneen tottuu. Kunhan ei ongelmia aiheuttaisi.


Sivu luotu: 06:08 (GMT +2).