![]() |
Patrol
Tuli ostettua talviajoon tollanen pitkä turbo patrolli kun ei tojotakaan ole edistynyt..:rolleyes:
Alku kuvaahan ei tullut tietenkään otettua.. Auto kävi hyvin kun tuli mulle.. pari päivää sillä ajeltuani huomasin, että joku sylinteri uupuu pelistä.. aikani läräyltyäni vein suuttimet huoltoon ja niihin tuli uudet kärjet. Tuli vähän erilainen tiivistystapa kun mitä alkuperäinen on.. näin neuvottiin pajalta niin sillei laitettiin. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=168516 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=168515 Sitten polttoaineen saannissa on myös häikkää.. siirtopumpun sihti oli tällläinen http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=168514 myös oma suodatin on jätetty pois käytöstä tilalla oli bensa-mallin suodatin mikä sekin tukossa.. Ongelmana on vielä korkea tyhjäkäynti ja epäilen, että se ei saa tarpeeksi soppaa.. no niistä myöhemmin PA-linja on myös aika kyseenalaiset.. |
No vehje täytyi saada ajoon kuitenkin kun se toimii käyttiksenä tällä hetkellä..
1000km kerkesin ajella ennenkun käytiin soramontulla... josta jäi käteen rikkoutunut rengas ja yksi mäen valloitus.. :rolleyes: eli aika balancecca meni.. no tästä viisastuneena viime vkl raapastiin Soa hommat käyntiin, mitkä jäivät vähän vaiheeseen ja olen taas autoton hetken aikaa.. takapää redi tai no .. iskarit ja jarrulinjat (kaks alimmaista latikkaa otettiin pois http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=168513 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=168512 Etupää saatiin tiputettua alas kanssa. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=168509 harmaata hiusta raavittiin hetken aikaa tuon kapeemman puolen kanssa ja päädyttiin tälläiseen mikä jäi vielä toteuttamatta http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=168510 tuohon tietenkin tulee tukia vielä ja pistellään siittä fotoa kun saadaan valmiiksi asti.. Tästä tuo vielä vähän laskee kun on nyt pukkien varassa.. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=168508 vetokoukkin on autossa.. mistä sitä vedettiin siellä soramontulla ihmetellen, että kun tuntuu joustavan vähän.. Oikeastaan koukku on tankissa ja korikannakeiden varassa kiinni enään.. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=168511 To Do-listalla on seuraavaa.. -Soa loppuun (uudet puslat iskarit yms) -Takarungon korjaus -Olkalaakereitten vaihto -Pa-linjat mahd. tankki - pientä paikkaamista maaliskuista leimaa ajatellen. eihän tää lopu koskaan.. :D jatketaan lisää kun saadaan jotain valmiiksi... |
Onpas suorakylkinen!:eek:
|
Lainaus:
Vielä.. eiköhän tuo oo ollu pyhä ajossa.. taitaa se olla joksus maalattukin ainakin näyttää sille.. rujo se kuitenkin on :D |
Mul oli muistaakseni takana ainoastaan kaks norraa soa patrollissa... oli aika passeli... tosin pätkä...
|
Lainaus:
|
Lainaus:
:D tuossahan tuo ulosotto tais olla lodjun kupeessa.. käyttövipu sisällä sellanen nuppi? toyotan mekaaninen ois nääs pöydällä. onko mahdollisesti kardaani samanmoinen tojossa ja patukassa .. |
Ulosotto on joo laatikon kupeessa. Ja kannattaa tehä sille ihan oma keppi jos meinaat vinssiä käyttää.;) Ja vaparin kytkin ei sit mekaanista oikee kestä.:D mut jos turbon kytkin ni pitää ja on nopee vinssi.;)
|
Lainaus:
nii että siellä ei oo käyttövipua sille olemassa sitäkö meinaat?? vaeko kartaania tarkotat?? ei oo tullu vielä vietettyä auto alla sen enempiä aikaa niin ei oo tullu tutkittua.. kardaaniahan siellä ei oo, mutta:D alkuperänen turbo on joten eiköhän siellä turbon kytkin ole.. |
Lainaus:
|
sielhä on eturungossa läpimenot sille vinssin kardaanille molemmin puolin, ne samat läpimenot löytyy viellä Y61 korimallistakin.. nää on oikeesti suunniteltu jotenkin, toisin kun osa automerkeistä, eli nuo itestäänselvyydet löytyy vakiona ja siel ei ole sellasta loukkoo mihin normaalit työkalut ei kävis, joskus tosin pitää miettiä aika kauankin, ennen kun tajuaa miten nissanin inssi on jonkun jutun aatellu tehtävän :D
|
Tänään saatiin pedit tehtyä etuakselille..
uudet puslat jousiin ja josko sen huomenna sais kiinne sinne takasin niin pääsis napoja kääntää http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=168701 Pedeistä tuli tollaset .. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=168700 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=168699 .. onko tietoa miten saa noita kääntöpään tiivisteitä ja stefoja? onko nissani hommia ettei saa tarvikkeena?? |
Stefat on murikan puolella ni saa napoja polttaa aika reilusti ennenku ne sulaa. ;)
|
Eiku tuntuu kusevan öljyä läpi. . Ni sen takia. . Mut siis ei oo ollenkaan stefaa akselin päässä. .? Ja murikka piti purkaa että voi vaihtaa ne "poski " stefat?
|
Lainaus:
Edit. Olitkin tehnyt pedin jo. Omaan turasin hiukan eritavalla ja U pultit pistin tulemaan akselin alta kuten apparin puolellakin.. |
Tossa ei mahtunut normisti pultit oisin laittanut kyllä siinä on sellanen tasanen osa edessä pohjaan lyönti kumin paikka siinä vieressä. . Eiköhän tuo pysy tolleinkin raja puikolla poltettu 10 mm ja 5 mm lattaa. .
|
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=148778
Hyvin ne mahtuu. Siihen pohjaanlyöntikumintasaseen osaan vain sopiva reikä poraten. Takaata U pultti vain kun on murikan reunasta paksumpi. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=148781 |
Lainaus:
Toinen yllytti ni rupes tekee soaa. (kohta lähtee lapasesta - ellei oo jo lähteny) Miksi käyttöautossa pitäis soa olla..? :o |
no nyt se roikkuu siellä omineen..
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=168734 jarruletkulle tein eteen tollasen kun tuntu löytyvän ylimäärästä putkea,, http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=168735 tän verran tuo on valuttanut öljyä sen jälkeen kun sai eilen akselin paikoilleen http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=168736 Kardaanille tuli tehtyä eilennä tilaa... tänään tilkitsin reikiä, mutta liikaa kun ottaa taas palkkiin kiinni :D täytyy harkita tuota jos laittais tollaset kunnon u pultit sais ehkä enempi mielenrauhaa .. |
Lainaus:
Joku yllyttänyt? ehei,,, Puslat ois pitänyt jousiin vaihtaa jokatapauksessa :D Toinen rukkanen lähti jo eilen :rolleyes: kun tuli rautaa lisää tontille ;) |
|
Länsiautosta käyty tilailee stefat.. 30e/KPL !! :confused:
no ne tulloo perjantaiks.. tänään takaata vähän vahvistelin petejä ja lankahan loppu kesken.. no jatkamme taas.. Ja tehdään etupetiin lyhkäselle puolelle muutos, että saa ne u-pultit samanlailla kun toisellakin puolella.. emäntä kilttinä tyttönä purki sillä aikaa etuperää http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=168947 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=168949 .. ei tänään muuta :D |
Olka-akselin purkua oli tänään.. meinas tulla itku kun ei meinannu lähtee toiselta puolelta murros irti kun neulalaakeri oli sanonu moro ja neuloja siellä täällä..
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=168983 tätä kyselinkin tuolla, että onko ainoo vahtoehto mennä taas nissanille kyselee uusia laakereita..?? navat sain laikattua auki.. aika tarkkana saa oll kyllä, että näkee missä kohtaa tulee toinen putki.. :D http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=168982 Stefat tuli haettua tänään, mutta tarvihee ekaks ottaa murikka pois ni saa ne vaihdettua.. olikos murikan purussa ihmeellistä? miten kovaa laitetaan takas kiinni? onks poskilaakereissa shimmilevyt vai?? olkalaakerithan tuli tilattua aikasemmin jo.. eipä ne nyt niin pahan näköset ollut kun odotin tai tässä on vaan yksi kooli.. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=168984 |
nuo laakerit saat todennäkösesti kaikki tamgearsilta halvemmalla kun nissanilta ja ne on yleensä hyllytavaraa.. kylhän tuo olkalaakeri on aikalailla vaihtokypsä jos sormissa tuntuu nuo uurteet :D patrolli voi joskus olla vähän arka noista :)
|
Olkkalaakerit löytyy ihan peruslaakerikaupastaki. Miä voin SKF:n numeronki huomenissa kaivaa.;) on jossai tallessa kyllä. :)
|
Sivu luotu: 15:36 (GMT +2). |