Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Millaisia Unimoggeja siviilissä ja kilpapuolella (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=13085)

27.08.2005 08:10

Millaisia Unimoggeja siviilissä ja kilpapuolella
 
Oiskos kuvia tai linkkejä millaisia yksilöitä suomesta
löytyy ?

Lyhyt historiikkikään ei olis pahasta . Moniko tietää esim
pikkumogin akselit olis samat kuin MB - tracissa ???
Kardaanin ristikon kupin halkaisija kyllä puhuu puolestaan
--38 mm !!

Onko akselirakenne ollut aina samanlainen ?


Tiedoista kiitollinen

Note! This message was posted anonymously!

Marko 27.08.2005 10:59


http://www.petrisimolin.net/gallery/...o-PIC00029.jpg

Tuollainen tuo minun leikkikalu on.
-78 U1000 5,7L suora 6-diesel n.110hv, 2X4 laatikko suunnanvaihtajalla
ja pikkupuolella.
Vakiorenkaat 14,5-20 eli 365/80-20. Akselit on ne isommat.

MB-track on minun tietääkseni ihan oma laitoksensa eli ei ole
varsinaisesti mogin kanssa samoja osia.



Edited by - Marko on 27/08/2005 12:03:00

Peltonen 27.08.2005 11:25

Lainaus:

quote:

http://www.petrisimolin.net/gallery/...o-PIC00029.jpg

Tuollainen tuo minun leikkikalu on.
-78 U1000 5,7L suora 6-diesel n.110hv, 2X4 laatikko suunnanvaihtajalla
ja pikkupuolella.
Vakiorenkaat 14,5-20 eli 365/80-20. Akselit on ne isommat.

MB-track on minun tietääkseni ihan oma laitoksensa eli ei ole
varsinaisesti mogin kanssa samoja osia.



Edited by - Marko on 27/08/2005 12:03:00
Paljonkos toi painaa, ja paljonko kantavuutta? Mikä akseliväli ja raideleveys?


Marko 27.08.2005 11:36


Omamassa 4050kg, kokonaismassa 6500kg (akselimassat 4000,4000)
Akseliväli 265 ja leveys 210 eli raideväli vähän kapeampi.


Racingrabbit 28.08.2005 13:23

Mulla on rakenteilla -62 411 34 heppaisella voimadieselillä.Tulee joko museoajoneuvo,Original luokan kisapeli tai työkone.Riippuu vähän miten katsastusviranomaiset suhtautuu minun työkone visioon.

Seitsemiseen olisi tarkoitus lähteä Syyskuussa Moggia ulkoiluttamaan jos saa koneen nippuun.


Peltonen 28.08.2005 14:32

Niin mulla on toi ikuisuusprojekti -> http://www.petrisimolin.com/ThePalst...TOPIC_ID=12257

Eli vm -61 404S, ex. PV:n lentokenttäpaloauto tai jotain. Moottori oli M180 (2.2 bensakutonen), tilalle tulee uudenkarhea vm. -74 M130 (2.8, pensakutonen kans) Kytkinlevy kun tulis, niin vois nostaa koneen paikoilleen ja koittaa kuinka putket syöksee tulta. Vai syökseekö männät pihalle...


JiiPee 28.08.2005 20:23

Lainaus:

quote:
Niin mulla on toi ikuisuusprojekti
Täällä vielä enemmän ikuisuusprojekti, eli tällä hetkellä se on alun kolmatta tonnia tallintäytettä, joka ei tunnu edistyvän, kun on aina jotakin muuta tekemistä. Tämä yksilö on vuosimallia -66 ja malli 406 (myyntimerkintä U900), siis periaatteessa sama kun tuo Markon U1000, mutta vanhempi, heikompi ja ahtaampi (uudemmat kulmikkaalla hytillä, vanhat pyöreämuotoisia). Leimattu tehtaalla lähtökatsastuksessa itsenäisyyspäivänä 1966, tullut Vehon kautta maahan joskus -66/-67 ja palvellut sitten ties missä. Ollut kilvissä N kertaa eri rekisteritunnuksella, viimeksi joskus 2000-luvun alussa. Lavan pohja puuttuu ja tilalla on isohko, n. 6-7 tonnin katumusvinssi, käyttö suoraan jordaanilla taka-PTO:sta.

Tämä on ollut joskus 90-luvun lopulla myös offikisapelinä, viimeiset tarrat oli Urusvuoren TMK-sprint -kisasta 12.9.1999 ja jaksopistetarraa oli täytetty vain osan matkaa, keskeytys lienee tullut. Paikoitellen on ottanut myös kisakipeää.

Ostin härvelin ajokuntoisena ja kyllähän se sitä olikin, periaatteessa, mutta pistin sen silti aika pian remonttiin, kun alkoi niin monta paikkaa vaatimaan kunnostamista.




Sivu luotu: 12:39 (GMT +2).