![]() |
Erilainen Freelander
Tälläistä projektia aluillaan.
Katsotaan mitä tulee. Lähtötilanteesta kuva ja tässä ollaan ja pikkuhiljaa lisää tulee. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=168397 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=168402 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=168403 |
Söpö sehän on vähän niiku maastoauto mut vaan pienempi.:D:D
|
Minkälaista peliä olet tästä ajatellut tehdä ?
|
Hauskan näköinen ja erilainen prokkis... tsemiä tälle ja paljon kuvia kiitos...:D
|
Ulkomaan Lantikkalehdessä oli aikanaan tällänen Friikku, tosin kori oli sovitettu Discon rungolle/tekniikalle :D
https://lh5.googleusercontent.com/-W...o/IMG_0839.JPG Zemppiä projektiin, Freekkuja ei olekaan täällä montakaan projektina :cool: |
Ei ehkä ihan noin rajun muokkausta ole tulossa.
Laitetaan vähän mitä mieleen tulee. Valoja on ainakin jo tilattu ja osa jo tullutkin. Takaperä täytyy seuraavaksi vaihtaa. Vanha, kun ääntää ja Jenkeistä löytyi ehjä, edullisesti kotiin kuskattuna. |
Mitenkäs tämmöisessä käy vetareiden kulmien kanssa, kun korottaa alustaa? Ainakin noissa risukeulaisissa uudemmissa Jeepeissä tahtoo olla vetarit aika kovilla, eli nivelistä tulee kulutustavaraa jollei laske etutasauspyörästöä hieman alemmaksi korotuksen jälkeen.
Ihan hyvä kaupunkimaasturi ja kevyt offipeli sitä näköjään Freelanderistakin tulee. Tekee kummia auton ulkonäölle kun on hieman korkeampi, ja karkeampaa rengasta alla :) |
Joo, kyllähän ne muuttuu. Pyörän kulmat ainakin meni ihan vituralleen.
Takaperän tiputtaminen näytti aika helpolta, etupäätä täytyy vielä tutkia paremmin. Renkaa tosiaan täytyy pienentää (nuo 31/10,5-15") 30/9.5-15":ksi ja sitten voisi käydä konttorilla kysymässä saako muutokset ilman vittuilua otteeseen. Ilmeisesti ei kuitenkaan tarvitse olla mitään TUV todistusta tuosta korotuksesta. Se kun on tolppien ja rungon välissä 50mm, ei jousissa suoraan? Huomenna olisi valoraudan ja led-panelin kiinnitys keulalle. |
Takaperän pudottaminen ei liene ongelma. Etuperä pitää pudottaa vaihteiston ja moottorin kanssa. Millä moottorilla tämä?
|
Jep! Täytyy tuumailla mitä tuolle tekee, mutta tällä mennään nyt.
Tämähän on erittäin luotettavalla 1.8i bensa konella?! :eek: Tosin, kun netin keskustelupalstoja lukee, niin paskoja ne on kaikilla merkeillä. Tähänkin on moottori vaihdettu 155 tkm kohdalla ja nyt on 270 tkm mittarissa. |
Nyt tuo flunssa antanut periksi, niin pystyy taas harrastamaan.
Valorauta ja led paneli tuli laitettua paikalleen. Vähän täytyis varmaan säätää ylemmäs tuota valoa? En huomannut ottaa kuvaa miltä nokka nyt näyttää valoisalla, mutta jos huomenna sais siitä kuvan. Pelkät ajovalot pitkillä. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=168407 Pelkkä LED-paneli http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=168408 Kaikki valot. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=168409 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=168405 Ja mustaa oli joka paikassa! |
No niin, nyt se tekovit..n tekasi.
Lähdin töistä neljän aikaan ja kuuntelin, että jollaapas perä kunnolla. No 5 km ja pamahti. Kaverin hallille väätämään ehjää perää paikalleen, joka oli 20 km päässä. no 30-40 km/h ja sitten pääsi vaihto touhuihin. Vajaa kuus tuntia meni ja perä oli paikallaan ja auto taas liikenteessä. Kuvia tulee huonosti otettua, mutta yksi kuitenkin. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=168532 Vähän oli jo etupäästä ruikkinut öljyä. Ei muuten ollut yhtään ehjää laakeria sisällä ja öljyt tais olla alkuperäiset? Haju oli ainakin jotain sanoin kuvaamatonta! |
Tuli eilen kurkattua saisiko tuosta vanhasta perästä vielä kalua laakerien vaihdolla, mutta totesin, että ei kannata leikkiä tuon kanssa.
Poskilaakerien ulkokehät http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=168659 Planeettapyörästö http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=168660 Ja pahin http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=168661 |
aika morjes on murikka :eek::eek:
|
Lainaus:
|
Tää on näköjään nettiautossa myynnissä :eek:
|
Sivu luotu: 08:54 (GMT +2). |