Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   eaa.1990 luvun TURVAKAARI KYSYMYS (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=130775)

VOLIATTI 20.12.2014 21:19

eaa.1990 luvun TURVAKAARI KYSYMYS
 
nyt tarkkana:D milloin tuli saumattoman turvakaari putken määräys 3 luokkaan, papat tietää.

ärjy 21.12.2014 13:07

Eikös se saumaton käsky tullut samalla kun 3-luokasta tuli prototype? Ihan mutu tuntumalla muistellen.. ja heti perään että ei tainnutkaan olla niin..

sirP 21.12.2014 17:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja VOLIATTI (Viesti 1187406)
nyt tarkkana:D milloin tuli saumattoman turvakaari putken määräys 3 luokkaan, papat tietää.

Jos trialista puhutaan niin ei vieläkään.

VOLIATTI 21.12.2014 19:44

Eikö cup luokissa ole pakollinen? tarvii varmaan lukea säännöt uusiks,

sirP 21.12.2014 20:05

Tuosta sivut 214 ja 215
http://www.autourheilu.fi/attachemen...2-28-55175.pdf
Eurotrial säännöt sitten erikseen jos meinaa EM kisoihin tai PM kisoihin ajamaan. Silloin kannattaa tehdä saumattomasta ja miksei muutenkin. Riippuu katsastuskortista. Vanhoilla autoilla kelpaa saumallisesta putkesta tehdyt kaaret eli vielä 2014 myönnetty kortti. Minulta saa s-postina eurotrial säännöt kun sivusto ei näköjään toimi.

ärjy 21.12.2014 20:52

Eikös suurin osa kisoista "ennenvanhaan" ollut juuri näitä eurotrial tapahtumia? Jostain syystähän mekin ne saumattomasta tehtiin. Ja sen aikaisilla budjeteilla turvallisuus ei ollut se ensimmäinen kriteeri..:)

Byrocrat 21.12.2014 21:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sirP (Viesti 1187703)
Tuosta sivut 214 ja 215
http://www.autourheilu.fi/attachemen...2-28-55175.pdf
Eurotrial säännöt sitten erikseen jos meinaa EM kisoihin tai PM kisoihin ajamaan. Silloin kannattaa tehdä saumattomasta ja miksei muutenkin. Riippuu katsastuskortista. Vanhoilla autoilla kelpaa saumallisesta putkesta tehdyt kaaret eli vielä 2014 myönnetty kortti. Minulta saa s-postina eurotrial säännöt kun sivusto ei näköjään toimi.

Täältä San Marinossa noudatettavat kisasäännöt jollei EuroTrialin sivustolle pääse.
http://eurotrial.sm/
http://eurotrial.sm/?page_id=2428

VOLIATTI 21.12.2014 22:25

näin muistelin myös, no kiitos avusta taas kerran, onhan noita säänöjä luettu joskus mutta ei näköjään tarpeeksi tarkasti.:D

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ärjy (Viesti 1187723)
Eikös suurin osa kisoista "ennenvanhaan" ollut juuri näitä eurotrial tapahtumia? Jostain syystähän mekin ne saumattomasta tehtiin. Ja sen aikaisilla budjeteilla turvallisuus ei ollut se ensimmäinen kriteeri..:)


baxxter 21.12.2014 22:34

Eurotrial-säännöistä
Lainaus:

3.2.6.3 Tube dimension
For all constructions the minimum dimension is 38 x 2.5 mm (1,5”x0,095”) or 40 x 2.0mm (1,6”x0,083”). Only constructions made from steel tube are allowed.
It´s strongly recommended in case of replacing the B-bar/main-bar, a major repair of the cage or at new construction, to use cold drawn seamless unalloyed carbon steel tubes with a minimum tensile strength of 350 N/mm. Recommended tube size are 45x2,5mm (1,75”x0,095”) or 50x2,0mm (2,0”x0,083”) for the B-bar. Also recommended for A-bar/front-bar, lateral rollbar, half-lateral rollbar and transversal member.
Eli vaatimus on teräsputki ja vahvasti suositellaan saumatonta.
"Unalloyed carbon steel" sulkee cromon pois, mutta sekin on vain suositus?

VOLIATTI 21.12.2014 23:12

kyllä mäkin sitä saumatonta suosin jos kaaret pitää tehdä

sirP 22.12.2014 07:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja baxxter (Viesti 1187768)
Eurotrial-säännöistä

Eli vaatimus on teräsputki ja vahvasti suositellaan saumatonta.
"Unalloyed carbon steel" sulkee cromon pois, mutta sekin on vain suositus?

Vain teräsputkesta, cromo ei ole sallittu uusissa autoissa.


Sivu luotu: 06:57 (GMT +2).