![]() |
peräöljyt ulos
-03 patrollista tulee peräöljyt etupäästä ulos,mikä vuotaa?
|
pinjonin stefa?
|
Huohotin tukossa?
|
Joku on käynyt poraamassa reiän perään?
|
No, ei lytätä! siis auto yksilöity. Hyvä.
Mutta mistä ne peräöljyt tule ulos? Huohottimesta, stefasta; ,pinjonista (kardaanin sisäänmenoakseli) vai vetoakseleista? vai jostain muuvalta.....
|
Peräöljyt ulos
Kiitos baxxter kun vastasit,hain kyllä vähän oikeeta tietoo:(
Eli öljyt tulee sieltä nivelpallosta ulos,siellä lienee jonkinlainen tiiviste? |
Lainaus:
|
Lainaus:
Akselin kuori oli ruostunut yläpuolelta puhki ja alkanut repeämään pituussuunnassa..:D:cool: Siis akselin pituussuunnassa.. Mulla alkoi HDJ:n etuaksula pukata öljyjä sieltä ulkopään palloista ulos, kun oli edellinen remppaaja kääntänyt vetarin stefat nurinniskoin..:mad: |
vetarin ulko ja sisapuolen stefa porsinu. ulompi on iha normaali juttu et voi valahtaa, mut sisapuoli on kulumisesta johtuva. kato eka oljyn pinta ettei ole ylitayttoa, eli ku tayttoropun avaat ni ei sais mahottomasti tulla oljya. jos se on tuo stefa niin eessa on peran aukasu oheistouhuineen. merkkikaupassa uber kallis remppa, osaavalle parin tunnin puristus.
|
Jos ymmärsin hyvin se on noin nakoinen?
http://i30.photobucket.com/albums/c3...n/DSC03303.jpg Yleinen vika. Stefa mikä vuottaa. Yleensä se on hyvin jos vaihdät saman aikana kääntolaakerit (tamgears NP2-1001) Stefa on tamgears (NP2-908), mun y60 1990 malli on käytänyt TO6-1008K mutta ajatellen -03 y61 malli on vähän paksumpi akseli) Se on toi stefa keskella mika vuottaa: http://www.patrol-gr.net/im/trucs/167/18.jpg Nopea tapaa otaa koko kasa pois jos haluat vaihtaa sen stefa : https://www.youtube.com/watch?v=llaqhUs8_yk Jos vaihdat kääntolaakerit varmistaa sen "shimmit" jai paikkalla, ja toi metalliosa mika estää otaa sen kääntolaakerin toinen osa on helppo ottaa pois ja voit käytää sen jalkeen uudeleen. Tarvitset vain iso 27/28mm hylsy ja vasara. http://s17.postimg.org/km147dn73/13040007.jpg |
Toyotassa vois olla vikana huohotin.
Lainaus:
Toki, jos huohotin on tukossa, niin pitemmän päälle menevät stefat; olipa ne sitten uudet taikka vanhat.... |
voi sen stefan rikkoutumisen aiheuttaa huohottimen tukkeutuminen samallai kun tojotassakin, mut patrollissa noita stefoja on kaks kappaletta, siellä perän päässä on kanssa sisällä stefa joka noista pettää ekana. sivulla osanumero 9 http://nissan4u.com/parts/patrol_gr/...llustration_2/
tosin niiku fintroll sanokin, niin se ulompi jos on ehjä niin se käytännössä riittää, ei se mitään merkkaa jos akseliputki on öljyä täynnä, pikkusen enempi menee tavaraa öljynvaihdossa sinne perään :D tuon ulomman vaihtoo en oo itte tehny, mut tuon kääntöpään "räjäyttää" auki ja pistää nippuun alle tunnissa per puoli ja en mie usko, et se stefan kaivelu sieltä ulos ja takasin paikalleen laitto mikään amerikan temppu on. sama kääntöpään laakeri sinne menee, oli malli kumpi tahansa, offroadtarvikkeelta saa sitä täyttä tiiviste/laakerisarjaa siihen etupäähän, niin jos aikoo tehhä täyshuollon niin helpoimmalla sen setin saa sieltä. tamgearsilta sitten saa kyllä ne laakerit asialliseen hintaan suoraan hyllystä jos meinaa niitä vaihdella ja niputtaa esmes vanhoilla kääntöpään tiivisteillä. stefoista en tiedä, voi löytyä tamgearsilta tai sitten menee marmori hommiksi ja niitä ei varmasti ole suomessa edes merkkiliikkeen hyllyllä. jos tullee paha paikka osien kanssa, niin paiskaa yv, voin koittaa järkätä "naapurista" :) |
Peräöljyt ulos
No nyt alko tietoo tulviin.Kiitos kaikille ja Hyvää nelivetoa eiku siis Joulua!
|
Sivu luotu: 22:37 (GMT +2). |