Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Ohjaus tehostin J40:seen orkkis rattiakselilla (vaihtui sittenkin 61 tekeleksi) (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=130609)

Pafo 15.12.2014 13:26

Ohjaus tehostin J40:seen orkkis rattiakselilla (vaihtui sittenkin 61 tekeleksi)
 
Ku puuro tehostettua ohjausta tuntui olevan heikolla niin päivitetään sitä johonkin muuksi, ja kun varastosta löyty hojon tehostattua simpukkaa niin...

Tuli viikonloppuna pelleiltyä vähän simpukan kanssa. Haettiin sille tilaa rungossa ja tulipa huomattua jos sen laittaa hieman taaempi verrattuna esim slck:n esimerkkiratkaisussa (jäähdyttimen teline jäisi modaamatta), ja hivenen kallellaan taakseppäin niin sais akselit (rättivivelein) linjaan hieman rattiputken kulmaa muuttamalla ja/tai pienellä korinkorotuksella.

Onko joku toteuttanut sen jo tällä tavalla (siis ei vaihtanut rattiakseli viritelmää muuksi)? Jokin hyvä syy miksei näin tekisi?

( Ei ole vielä kokeiltu kuinkas tangot liikkuu jos simpukka on tossa paikassa... )

bj45lava 15.12.2014 16:50

Rattiakselin alapäässä ei oo tukilaakeria.
Eli heiluu kuin hullun mulkku tietyissä tilanteissa.
Viime syksynä omistin tämmöisen tekeleen ja oli vielä leimattukin jossain.
Tee ainakin joku hela sinne putkeen sorvilla, niin on parempi.

Ite puuhasin oikeen kuulalaakerin joskus ennenkuin vaihdoin Hj tolpan.

Pafo 15.12.2014 18:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja bj45lava (Viesti 1186078)
Rattiakselin alapäässä ei oo tukilaakeria.
Eli heiluu kuin hullun mulkku tietyissä tilanteissa.
Viime syksynä omistin tämmöisen tekeleen ja oli vielä leimattukin jossain.
Tee ainakin joku hela sinne putkeen sorvilla, niin on parempi.

Ite puuhasin oikeen kuulalaakerin joskus ennenkuin vaihdoin Hj tolpan.

Hmmm, oliko jokin "ominaisuus" orkkis viritelmässä kun kuiteskin vaihdoit?

bj45lava 15.12.2014 18:54

Ei, kun jutut oli kahdesta eri autosta, se orkkisputkella tehty heiluva meni semmoisenaan eteenpäin, ihme kyllä oli ihan ammattimiehen katsastama homma, mut ei ilmeisesti ollu tartuttu 2 kädellä rattiin missään kohtaa, ihmettelin ite kun montuissa kolisi helvetisti.

Fj55 rattitolppa käy suoraan ja siinä on alapäässä laakerikin.

Orkkis 40 akselissa ei ole, kun menee suoraan siihen simpukkaan kiinni rätillä.

Viipo 15.12.2014 22:45

Eikös siellä alapäässä oo alunperin kaksi sellasta muovista puolikasta pitämässä aloillaan sitä rattiakselia?

BJ-40/76 16.12.2014 01:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Viipo (Viesti 1186186)
Eikös siellä alapäässä oo alunperin kaksi sellasta muovista puolikasta pitämässä aloillaan sitä rattiakselia?

Ainakin useimmissa bj-40:ssä on semmoinen kusenvärinen "uretaani/vaahtomuovi" pusla, joka joustaa sen verran mitä kori elää.

p.s oliko ne "muoviset puolikkaat" mustaa polyasetaalia (laakerimuovia) ja n. 5mm olkapää, että pysyy paikoillaan:rolleyes:

Pafo 16.12.2014 19:41

aha, siinäkin kuuluu olla jotain... :D omassa ei siinä mitään ole ollut niin kauan kun muistan...

Pafo 03.02.2016 22:44

Jatko tarinaa
 
Kerkes paneutua tähänkin pari minuuttia...

Matkan varrella on askartanut sitä että tehostuksen vaikutus vaihtelee suuresti, miltei olemattomasti -> siedättävään tasoon ja en keksinyt mitä muuta että ois ilmaa vielä jossain kun kuvittelen että olisin kuullut pumpun kavitoivan kerran. Noh, avasin paluun säiliön päästä ja tulihan se tavara hiljaa "pulputen", joten päätin että vaihdetaan samalla tavaraa ja koetetaan saada ilmat pois.

parani se tehostus aikalailla, ja on suunnilleen samaa tasoa koko ajan, mutta oireet sillä on nyt että säiliöön syntyy ilmakupplia (näkyy tikussa). onko tämä normaalia?

samalla joutaa simpukan avata kun vuotaa "ruhtinaallisesti" alapäästä. Johtuisko väärästä aineesta kenties... :mad: Minkälainen operaatio on purkaa tota auki, vaaditaanko jotain erityistyökaluja (joka ei löydy mjotonjetista / bilhelvetestä)?

Lisäys: mistä kannattaa hakea osia tolle?


Sivu luotu: 08:53 (GMT +2).