![]() |
Perävainun rengastus katsastuksessa (ja muita kumijuttuja)
Saakos jarrullisen perävaunun viedä katsastukseen kesärenkailla kun vetoautossa on nastat?
Normistihan pitää olla molemmissa saman tyyppiset mutta onko katsastukseen poikkeusta kun autonhan saa katsastaa talvellakin kesärenkailla niin saakos perävaunun viedä näin sekarengastuksella leimalle? Edit: otsikkoa laajennettu keskustelun laajentuessa... |
Toki. Sama millä sen vetää, sama 20 km:n sääntö.
|
20 km sääntö :confused:
|
Lainaus:
Lainaus:
|
Vai sellaista, kiitosta tiedosta.
|
Lainaus:
|
Sama laki ja seuraava pykälä:
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Ei liity aloittajan kysymykseen, mutta koska topic on oikeilla raiteilla;
Koskeekos nuo talvirengassäännökset kevytperävaunuja? Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Kun tässä meidän lainsäädännössä on muitakin samankaltaisia "paitsi jos" -kohtia, jotka kumoaa edellisen tekstin... :) tarpeeksi kenkku miliisi kun sattuu kohdalle, niin sehän voisi sakottaa sillä perusteella että tuossa listassa ei ole vapautettu kevytperävaunun talvirengaspakkoa. Nus nus, olen pilkkuni nusaissut. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Laki antaa myöden käyttää ajoneuvo leimalla vuodenaikaan nähden poikkeuksellisella rengastuksella, muttei anna myöden käyttää sitä muuten.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Ei tuokaan asia ole näin yksinkertainen; jos kärryn rengaskokoa ei ole saatavana nastoitettuna, ei siinä tarvitse olla nastarenkaita.
Nyt vielä selvitellään, onko oikeasti pakollista nastoittaa kesärenkaita poliisia varten |
Lainaus:
|
Baxxter saa nastoittaa kesärenkaansa sitten mun puolesta katsastusreissuillensa. :)
|
Lainaus:
Miekkahattu kävi kohtuu kuumana kun vetoautossa oli selkeästi nastat ja kärryssä nopeasti vilkaistuna kitkat. Asiaa tovi selviteltiin ja putsattiin lunta pois kärryn renkaista ja kyllä sieltäkin sitten nastat löytyi. Syvällähän ne tosin on ettei mikään ihme et ensin erehtyi. Totesi vain lopuksi et jos ois ollu kitkat niin matka ois loppunu sihen. Ja tuohon kohtaan "jos renkaita ei ole saatavana" käy kanssa esimerkiksi tämä sama kärry. On siis ramirentin omaisuutta ja pitkäaikaisvuokralla meillä töissä. Siinä on joku speciaali koko mitä ei suomesta löytynyt mistään. Koittivat saada tuon poikkeuksen sihen mut eipä vaan onnistunut. Renkulat tilattiin saksasta reilun kuukauden toimitusajalla ja hintaa kierroksella kuulemma reilun pari tonnia. Tästä nyt aikaa 3 vuotta kun tilasivat ja joka vuosi vieläkin kauhee kitinä kun menee vaihdattamaan et liian aikasin, kuluu turhaan :D |
Tuo "saatavissa" on kans metka sanamuoto ...
- ei ole olemassa - ei ole ostettavissa - ei ole varaa ostaa - ei huvita ostaa, vaihtaa alle tai hakea http://www.suomisanakirja.fi/saatavissa Jne ... |
Lainaus:
|
No nyt kun tässä näistä kärrynpyöristä puhutaan ni miten on, onko mulla laillinen yhdistelmä ku vedän pajerolla m+s merkityillä mutikoilla jarrullista kärryä jonka alla on kesäpyörät tai vaihtoehtoisesti m+s merkatut pajeron vanhat katukumit? Kärrin kantavuus tonnin huitteissa..
ku mie oon eläny siinä ymmärryksessä että ei nastoja vaadita kärryyn ku ei veturissakaan ole mutta nyt aloin epäilee omaa ymmärryskykyäni... :D |
Lainaus:
|
Sivu luotu: 07:02 (GMT +2). |