Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Mistä teholaput jotka kelepaa leimalle.... (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=129692)

PutKari 15.11.2014 19:12

Mistä teholaput jotka kelepaa leimalle....

Volvon tilalle tuli mese... Koneessa turbo ja välijäähy....... Mutta mutta ei leimattuna... Jäänyt ed. omistajilta kesken katastus ja papereis lukee vireillä.... Elikkäs nyt ongelmana on että pitää saada teholaput... Äkki kyselyl ei oo tääl Kuusamossa.... Elikkäs löytyykö Kuusamo - Kemijärvi - Rovaniemi akselilta jostain missä sais kyseiset laput..... Ja asiallahan ois tietysti hieman kiirekkin kun kysees ois käyttis....

Nall3 15.11.2014 19:25

http://www.arcticpower.fi/fi/alustadynamometri/

Lainaus:

Arctic Power
Innokaari 10
96910 Rovaniemi
Finland

info@arcticpower.fi

+ 358 40 548 0181

0ltzi 15.11.2014 19:26

säädät pienelle ja mihin vaan penkkiin mistä saa lapun kouraa.

sitä en ymmärrä ku lappu otetaan aina pikku paineilla. omassa otteessa lukee 1,2 bar :D

Kettu_ 15.11.2014 19:29

http://www.voimaa.com/ oisko tuosta apua?

Peedro87 15.11.2014 19:39

Tuo artic power on rovaniemen tekun paikka, eivät tee asiakas töitä. Oulussa on dynotest center, itse siellä kävin viime maanantaina, homma toimii ja on erittäin asiallinen paikka.

Dectane 15.11.2014 21:14

Rovaniemellä on kyllä mun tietojen mukaan penkki, eli ei tarvi ajella tänne ouluun asti. En vaan nyt satu muistaan missä...

vmt 15.11.2014 22:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi (Viesti 1177498)
säädät pienelle ja mihin vaan penkkiin mistä saa lapun kouraa.

sitä en ymmärrä ku lappu otetaan aina pikku paineilla. omassa otteessa lukee 1,2 bar :D

Onko tuo sitten paljon? Sorry offtopic, mutta pakko kysyä, kun ainakin kaikissa vakio turboautoissa taitaa olla enemmän...

Viipo 15.11.2014 22:53

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja vmt (Viesti 1177572)
Onko tuo sitten paljon? Sorry offtopic, mutta pakko kysyä, kun ainakin kaikissa vakio turboautoissa taitaa olla enemmän...

Jaa, ei mulla oo runnerissa ku 0.7. Ei huvita joka viikko vaihtaa uutta kantta 2L-T2:seen.
On mulla ollu HJ:ssa 2H moottorissa 2bar maksimiahdot, käyttöalue semmonen 1.4-1.7 bar, mut kansia meni kaks, ja yks alakerta oksensi männänrenkaat...

Jossakin vaiheessa Trafi ohjeisti katsastuskonttoreita, että naurettavilla ahtopaineilla ajettuja dynolappuja ei saa hyväksyä.
Kaveri koitti tarjota leimalle vectraa, josta oli penkitetty lailliset heposet jollakin 0.5 bar paineilla. Ei kelvannu inssille, liian pienet paineet.

Mitehän mulle kävis runnerissa, jos joutusin penkittämään tuon CT26:n ja välijäähyttimen, 0.6bar paineilla varmaan ei hyväksyttäisi sitäkään...

vmt 15.11.2014 23:06

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Viipo (Viesti 1177580)
Jaa, ei mulla oo runnerissa ku 0.7. Ei huvita joka viikko vaihtaa uutta kantta 2L-T2:seen.
On mulla ollu HJ:ssa 2H moottorissa 2bar maksimiahdot, käyttöalue semmonen 1.4-1.7 bar, mut kansia meni kaks, ja yks alakerta oksensi männänrenkaat...

Jossakin vaiheessa Trafi ohjeisti katsastuskonttoreita, että naurettavilla ahtopaineilla ajettuja dynolappuja ei saa hyväksyä.
Kaveri koitti tarjota leimalle vectraa, josta oli penkitetty lailliset heposet jollakin 0.5 bar paineilla. Ei kelvannu inssille, liian pienet paineet.

Mitehän mulle kävis runnerissa, jos joutusin penkittämään tuon CT26:n ja välijäähyttimen, 0.6bar paineilla varmaan ei hyväksyttäisi sitäkään...

En mä noista tojotoista mitään tiedä. Siis onko jossain vakiona 0,7 bar ahtopaineet maksimissaan?

Sillä vaan aattelin, kun omassa amerikkalais-saksalais-itävaltavaltalaiskäyttiksessäkin 1,55 näyttää olevan imusarjan ylipaine enimmillään ja normi moottoritieajossa siellä 0,7 puolin ja toisin.

baxxter 15.11.2014 23:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja vmt (Viesti 1177584)
En mä noista tojotoista mitään tiedä. Siis onko jossain vakiona 0,7 bar ahtopaineet maksimissaan?

Sillä vaan aattelin, kun omassa amerikkalais-saksalais-itävaltavaltalaiskäyttiksessäkin 1,55 näyttää olevan imusarjan ylipaine enimmillään ja normi moottoritieajossa siellä 0,7 puolin ja toisin.

Ehkä sulla on vaan niin huono perusmoottori, että on pakko riivata korkeilla ahdoilla että pärjää liikenteessä..

-MaTTi- 15.11.2014 23:32

Lainaus:

No riippuu tapauksesta tietysti, onko vaihdettu turbo isompaan vai turbotettu vapari. Enpä lähtis ahtamaan paljo yli puolen barin jotain pikkusta bensavaparia orkkis sisuskaluilla. Eihän monet valmiit remmiahdinkititkään ahda kuin 0.3 bar, puristussuhteet nykykoneissa on kympin pintaan, alkaa muuten käydä koneen keston päälle.

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja vmt (Viesti 1177584)

On allekin, esim. 1KZ-TE:ssä 0,67 bar.

hiluvitkutin 16.11.2014 06:31

Iisalmi. Ohemäenteho muistaakseni oli. Jos sinne asti jaksaa ajella.

PutKari 16.11.2014 09:14

Modet vois vaik noi off höpinät poistaa !!!!

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Peedro87 (Viesti 1177503)
Tuo artic power on rovaniemen tekun paikka, eivät tee asiakas töitä. Oulussa on dynotest center, itse siellä kävin viime maanantaina, homma toimii ja on erittäin asiallinen paikka.

Olikos kuinka arvokasta ??? Ja nopeemmin mie ajan täält Ouluun kui Roihin...

PunisherFIN 16.11.2014 09:19

mie muistelen et puolangalla ois ainakin penkki, linjatarkastuksilla kun käpyttelin niin yhessä tallissa huus jokkis vehe hoosiannaa niin perkeleesti kun pojat sitä rullilla kiusas, kysäses jannev nickiltä tarkemmin sitä paikkaa ja mitä siel voi dynottaa?

Peedro87 16.11.2014 12:21

150€ oli katsastukseen käypäset paperit, neljä vetoa otti ja laitto paperiin kaikki trafin vaatimat tiedot.

PutKari 16.11.2014 13:21

Soitellaan...

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Peedro87 (Viesti 1177727)
150€ oli katsastukseen käypäset paperit, neljä vetoa otti ja laitto paperiin kaikki trafin vaatimat tiedot.

Thänx tarvii soitella huomeis Ko. paikkaan....

HJ60_Jussi 16.11.2014 13:22

Haukipudas ja onkamon autosäätö ihan tuossa meidän kylällä. Siellä ne muutkin on käyny hakemassa laput.

http://onkamonautosaato.yhteystietop...p?yhteystiedot

jannev 17.11.2014 21:52

Rengaspalvelu Karjalainen kajaani. Siellä on penkki jossa ovat teholappuja ainakin ennen ajaneet. Oulussa päin taitaa olla useampikin paikka missä on dyno.

Uazmies 20.11.2014 17:17

Lainaus:

Pieneltä noi kyllä kuulostaa, mulla oli keevoletissa 1,85bar ja ainoa mikä ei kestänyt oli perälukko. :D

Repro 20.11.2014 17:35

Vielä kun lyödään lisää vettä offtopic kiukaalle niin: ei se paine vaan se ilmamäärä

jv 20.11.2014 19:22

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Repro (Viesti 1179000)
Vielä kun lyödään lisää vettä offtopic kiukaalle niin: ei se paine vaan se ilmamäärä

niinpä ;)

gr patrol 21.11.2014 00:01

mitä se inssille tai trafille kuulluu millä ahdoilla ajat/leimaat, esim jos laittaa turbon vaan huvin vuoksi ja haluaa ajaa vaikka 0,2bar ahdoilla niin ei kai ne nyt voi käskeä virittämään lisää autoa, että on liian laiska 0,2 bar ahdoilla.

Dectane 21.11.2014 06:03

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja HJ60_Jussi (Viesti 1177741)
Haukipudas ja onkamon autosäätö ihan tuossa meidän kylällä. Siellä ne muutkin on käyny hakemassa laput.

http://onkamonautosaato.yhteystietop...p?yhteystiedot

Ja ihan varmasti oulunseudun halvin

Sivu luotu: 17:59 (GMT +2).