Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   Toyzuki: miltei museointia (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=128985)

Mickey Thompson 25.10.2014 23:33

Toyzuki: miltei museointia
 
Päevää arvon palstalaiset.

Alotin noin vuosi sitten tämmösen zukizuki projektin ja aattelin ny alottaa tänne topikkiakin nin voi vähemmän tyhmiltä kysellä neuvoja ja kerätä vittuilua perseelleen menneistä kokeiluista maastoautoilun saralla :D
Kuvat on kuulemma kivoja

Eli tähän pisteeseen oli jo kerran päästy

[IMG]http://i5.aijaa.com/t/00078/13557011.t.jpg[/IMG]

[IMG]http://i8.aijaa.com/t/00075/13557014.t.jpg[/IMG]

[IMG]http://i4.aijaa.com/t/00478/13557013.t.jpg[/IMG]

Ja tästä joskus aikanaan lähettiin

[IMG]http://i3.aijaa.com/t/00505/13557016.t.jpg[/IMG]

Kun taas ollaan tässä vaiheessa :D

[IMG]http://i11.aijaa.com/t/00447/13557022.t.jpg[/IMG]

4K mylly odottelee kunnon kierrättämistä

[IMG]http://i2.aijaa.com/t/00003/13557024.t.jpg[/IMG]

Myös sisustaan on alettu panostamaan laadukkailla suomalaisilla käsintehdyillä jalopuu osilla

[IMG]http://i3.aijaa.com/t/00729/13557026.t.jpg[/IMG]

Aksilat otettu alta ja suunnitteilla isommat?

[IMG]http://i11.aijaa.com/t/00711/13557028.t.jpg[/IMG]

No sanokaa nyt joku tähänkin jotain. Kusipäiden hommaa rakentaa hirveellä vaivalla auto ja ajaa se mettään hajotettavaks mutta on se vaan mukavaa :rolleyes:

Mickey Thompson 26.10.2014 09:42

https://onedrive.live.com/?cid=6C71B...UL5lpCHfEk&v=3

En osaa videota tähän lisätä mutta avatkaa tuo uuteen välilehteen nin pitäisi näkyä. Joku voi kyllä neuvoa jos sen videon saa tähän näkymään ilman linkkejäkin?

Heguli 26.10.2014 11:08

Lataa Youtubeen ja linkki tänne. Niin ja tuo sun linkki ei ainakaan puhelimella aukea.

Mickey Thompson 26.10.2014 23:21

Tänään taas potkastu akselin vaihto rojektia eteenpäin.

Eli koppa pois päältä nin mieluisampi tehdä tukivarsia ja mallailla liikeratoja

http://i7.aijaa.com/t/00040/13558870.t.jpg

Mickey Thompson 26.10.2014 23:25

[IMG]http://i9.aijaa.com/t/00687/13558866.t.jpg[/IMG

Tuolleinen hieman damagea ottanut toyotan vinssi myöskin tarkoitus asentaa suzukin konttiin josta vetää vaijeri keulille ja säästää silti taaksepäin veto mahdollisuus. rajapuikko palamaan ja uudet korvakot vinssin kylkeen :D

Ja siinä sivussa tehty pikkuveikan kiinanmönkkäriin jääratakäyttövalmius remontti

Vilkutin 27.10.2014 07:16

Kerrohan nyt jo mikkä akselit laitat ?

Mickey Thompson 27.10.2014 08:29

Vähän bj:n akseli ollu mietinnässä ä. Niistä sitten takimmainen liimalla jumiin ja eteen kytkettävä lukko jos ei meinaa rengas pitää. Niittenhän luulis 35" kestävän. Tosin jos rengas kokoa kasvattaa ylöspäin nin taitaa joutua vaihtamaan 4k:n tilallle jonkun 4 mukisen urpo riisseli padan.

Vilkutin 27.10.2014 09:10

Mahtaisko susukin painosessa autossa kestää hiluksin/lj akselit?
Ois kevyemmät ja maavaraa jäis enempi?
Varsinkin jos ton koneen aiot pitää...

Bj akselissa toki varmaan on sitten potentiaalia suurempiinkin renkaisiin ja moottoriin.

make.suzuki 27.10.2014 13:34

mulla suzukissa kaks bj:n etuakselia. alla 37" pyörät. vetoniveliä on muutamia hajonnu muuten oovat toiminu hyvin...

karvanoppa 27.10.2014 19:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Vilkutin (Viesti 1171991)
Mahtaisko susukin painosessa autossa kestää hiluksin/lj akselit?
Ois kevyemmät ja maavaraa jäis enempi?
Varsinkin jos ton koneen aiot pitää...

Bj akselissa toki varmaan on sitten potentiaalia suurempiinkin renkaisiin ja moottoriin.

Kestäää... :D

Mickey Thompson 27.10.2014 22:46

Tänään ostin jo rautajärveläiseltä herrasmieheltä bj:n etuakselin joten eiköhän ne nyt tule laitettua. mieluummin hieman ylimitotetut akselit kun sellaset mitkä on ehkä kevyemmät ja pienemmillä murikoilla mutta vähän väliä paskana. jos tulee vaikka joku julma myllykin laitettua nin tarvii olla tikuissa paksuutta että kestää:D

No nyt ollaan silti tässä tilanteessa
http://i5.aijaa.com/t/00314/13560290.t.jpg

http://i7.aijaa.com/t/00067/13560289.t.jpg

Elikkäs nuo vahvistetut soa aksilat nyt kaupan vaikka 120e ketale/tarjoa.

http://i11.aijaa.com/t/00711/13557028.t.jpg

http://i2.aijaa.com/t/00760/13558873.t.jpg

Myös käyttikseen tehty pientä sähöserviceä kun ei meinannu voltit riittää starttaamiseen nin vaihdoin akkujen kengät ja johan rupes rokkaamaan.

http://i7.aijaa.com/t/00971/13560283.t.jpg

Tosta 4k tekniikasta otetaan myös tarjouksia vastaan

http://i2.aijaa.com/t/00003/13557024.t.jpg

http://i7.aijaa.com/t/00662/13560287.t.jpg

Mickey Thompson 28.10.2014 23:26

tänään löytyi myös taka-aksila samaiselta tontilta ja nappasin työmatkalla datsunin lavalle. Akselien purku alotettu jotta pääsis vähän välityksistä jyvälle ja muutenkin huoltamaan niitä eli stefojen yms uusimista.

Mitäs mieltä tietäjät on kun suunnittelin kemppilukkoa taakse ja kardaani jarrua? Tuleeko toimimaan? Minkä kokoista levyä ja satulaa/satuloita vaatii toimiakseen? Eteen varmaankin tulee levyt laitettua.

Kitkapinta on varmaan vielä ihan käyttökelponen:D

http://i8.aijaa.com/t/00213/13561588.t.jpg

http://i11.aijaa.com/t/00175/13561589.t.jpg

Ei tarvi tallin telkkariakan katella kun lähti taso alta:p

http://i11.aijaa.com/t/00995/13561590.t.jpg

Kellään kokemusta että minkämoisia voimia tuo suzukin jakoloota kestää? Ihan vaan silmälläpitäen sen koneen hankinnassa...

Repro 28.10.2014 23:36

[QUOTE=Mickey Thompson;1172482

Kellään kokemusta että minkämoisia voimia tuo suzukin jakoloota kestää? Ihan vaan silmälläpitäen sen koneen hankinnassa...[/QUOTE]

Pari sataa heppaa ainakin helposti, jotkut ottaneet enemmänkin tehoja irti.

Mickey Thompson 28.10.2014 23:50

No sitten pitää hakea lauantaina lohkoa sovitukseen :D

Onko kukaan rakentanut tota kardaani jarrua ja minkä vehkeen hilppeitä käytetty etupään levyttämiseen?

Jare 29.10.2014 15:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mickey Thompson (Viesti 1172491)

Onko kukaan rakentanut tota kardaani jarrua ja minkä vehkeen hilppeitä käytetty etupään levyttämiseen?

Kardaanijarru akselinpäässä, njiin levy jää pirun alas = hajoo kiviin. Jakolaatikon päässä....stressaa tietty kardaania jarrutuksissa, mutta jos vahva kardaani, niin toimiihan se siihen saakka, kunnes kardaani katkee....ja takapään jarrut puuttuu.

Eikö tohon nyt jollain kalikoilla sais levyt tehtyä ihan rumpujen tilalle?

smgt 29.10.2014 16:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Repro (Viesti 1172487)
Pari sataa heppaa ainakin helposti, jotkut ottaneet enemmänkin tehoja irti.

Puhutaanko bensa vai tiisseli hevosista?
Eikös tällä palstalla ole vihreessä susukissa patrollin jakis ku 1,9 tiisseli särki jakiksia jatkuvasti?

Mickey Thompson 29.10.2014 19:07

Bensa hevosista puhutaan ja 150hp tähtimessä automaatti askilla. Onko ihan toivoton yhdistelmä tohon jakikseen? Automaatti olis varmaan vähän manuaalia hellempi o?

Pajares 29.10.2014 20:29

Kyll mä uskaltaisin sanoa että kestää!

Erijuttu jos kaikki vääntö olis käytössä jo tyhjäkäynnistä ylöspäin..

Koko lailla samoilla specseillä toi toinen oma projekti on tarkoitus toteuttaa ja kyllä sinne suzukin oma jakis tulee:).

KUNHAN

-Tekee jakiksen päälle vahvikeraudan mikä ehkäisee sen ettei kuoret halkea niin helposti.(ulkomailla ihan kaupallisena/helppo tehdä itse)
-Vahvistaa/teKee uusiksi ne jakolaatikon kiinnitysraudat.
-Vahvistaa runkoon tulevat kiinnikkeet!


Mulla on toi kardaanikäppäri käytössä ja kyllä se hommansa hoitaa.Voin ottaa kuvia jos ilmenee tarvetta!

JA hyvänoloinen projekti jalopuu sisustoineen:D

Mickey Thompson 29.10.2014 23:08

En meinannu käsijarrua kardaanille vaan ihan käyttöjarrua mutta tänään pohdiskellu asiaa ja kait sitä tulee laitettua levyjarrut joka nurkkaa.

Mitenkä tämmöttiis perämurikasta lähtee vetarit irti kun itellä tullu vaan noita sunbeamin periä auottua?

http://i5.aijaa.com/t/00077/13562789.t.jpg

lähteekö tosta toi peltilirpake irti pinjonin ympäriltä että saa steffanssonin vaihettua vai muljautetaanko se tonne jotenkin?

http://i11.aijaa.com/t/00596/13562791.t.jpg

Temutin 30.10.2014 08:11

Eikös tuo oo c-sokka perä? (semifloater)

Ristitappi irti ja painaa vetaria sisään päin jolloin saa sen c-sokan pois ja vetari lähtee sen jälkeen.. taitaa myös olla jarrukilven pultit otettava tojotan perässä auki 4kpl että lähtee..?? ei täyttä varmuutta kun on purkanu vaan letukan periä :D

toi pelti-lipare on ittessään se stefa jos ymmärsin oikein mitä tarkotat..

Repro 30.10.2014 13:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja smgt (Viesti 1172637)
Puhutaanko bensa vai tiisseli hevosista?
Eikös tällä palstalla ole vihreessä susukissa patrollin jakis ku 1,9 tiisseli särki jakiksia jatkuvasti?

No 184 penkitettyä bensahevosvoimaa manuaaliaskilla ja hyvin on jakolaatikko kestänyt, useasti homma on myös kuskista kiinni.
Ja onhan tällä palstalla musta-oranssissa Suzukissa 1.9 diesel VNT ahtimella (vääntö tulee alhaalta) ja 12 mm nestepäällä ja siinäkin on jakis kestänyt. :)

Vilkutin 30.10.2014 21:09

Oon luullu että toyotan perissä ei oo mitäään amerikkalais c lipsuja, vaan tikku irtooo perästä vetämällä, esim. hiluxissa käsittääkseni jarrukilven 4pulttia auki jonka jälkeen koko paketin saa vetää pois paikaltaan.
Onko sulla akselin päätyjä minkäverran purettu? Pääsetkö vetariin käsiksi jo?
Vai onko tossa semmonen HJ systeemi että saapi pelkän kepin vedettyä ulos kun irrottaa mutterit ja ne kartioprikka viritykset.

Pertsi 30.10.2014 21:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Vilkutin (Viesti 1173001)
Oon luullu että toyotan perissä ei oo mitäään amerikkalais c lipsuja, vaan tikku irtooo perästä vetämällä, esim. hiluxissa käsittääkseni jarrukilven 4pulttia auki jonka jälkeen koko paketin saa vetää pois paikaltaan.
Onko sulla akselin päätyjä minkäverran purettu? Pääsetkö vetariin käsiksi jo?
Vai onko tossa semmonen HJ systeemi että saapi pelkän kepin vedettyä ulos kun irrottaa mutterit ja ne kartioprikka viritykset.

Kyllä tommosessa BJssä pitäis olla c-lipsi perä. Sanookos toyotamiehet sitä semifloater-akseliksi?

Vilkutin 30.10.2014 21:21

juujuuu, semmosesta semi floaterista tuolla oli kyllä mainintaakin

Murros 30.10.2014 21:26

On C-Klipsi perä. Semifloater.
https://www.samuraiparts.com/images/SEMIFLOATERDIA.gif

VS Full Floater.
http://www.sor.com/sorimages/product/089A.gif


Sivu luotu: 21:42 (GMT +2).