![]() |
Suzuki Vitara -92 neliveto ei ala vetämään!
Vanhan mallinen eli pieni keppi. Menee siististi päälle sekä nopea että hidas neliveto mutta silti takaveto vain toimiin. Valot syttyy nelivedon kytkettäessä.
Ideoita mistä lähteä etsimään.. |
Onhan napalukot päällä? :)
|
Kardaani paikallaan?
|
miten testattu että etuset ei vedä?
|
Kardaani kyllä löytyy
Korjatkaa jos olen väärässä.
Nelivetohan pitäisi kytkeytyä vaikka lukkoja ei laitakkaan päälle? Siis kun sisältä vaihtaa nelivedolle. Jos taas laittaa myös lukot ei pitäisi se yks rengas joka on kevyin vain pyöriä. En ole kokeillut vielä siten että laitan lukot ja nelivedon. Pelkkä neliveto ei tuota tulosta. Petteri |
Lainaus:
|
Lainaus:
Napalukko = vetarin irrotus/ kytkeminen napaan. Tasauspyörästön lukko = tasauspyörästön lukitseva mekaaninen systeemi, joka lukitsee akselilla molemmat vetoakselit olemaan "yhtä puuta". Hämmästyttävän moni (aloitteleva offari/ tavallinen tallaaja) luulee, että napalukko = tasauspyörästön lukko. Napalukot auki neliveto on pelkkä takaveto vaikka tekisi mitä. Tosin kytkeytyyhän se neliveto päälle jakolaatikosta napalukkojen auki ollessakin, mutta ei se paljon auta kun etukardaani pyörittää tasauspyörästöä, muttei renkaita.. ;) |
Kaikkea sitä oppii ku vanhaks elää
Kiitos vastauksista.
No kertokaas sitten pitääkö navat vapauttaa joka kerta kun nelivedon kytkee pois vai voiko ne olla päällä näin talvikelillä kokoajan vaikka välillä käyttäisikin takavedolla? Petteri |
Lainaus:
|
Itse pitäisin napalukot kiinni kesät talvet, välillä kääntelee ettei jumahda paikalleen. Silloin ne on aina valmiiksi kiinni ja kahvasta vetämällä saa nelikon pelaamaan, eikä tartte lähteä ulos ropaamaan napalukkoja kiinni.
|
Lainaus:
Kukin tyylillään. Toinen tykkää tyttärestä, toinen äidistä. :) |
Lainaus:
|
Lainaus:
Ja tyhmå kysymys että kenelle niitä etuperän osia pitää säästää? Jos se pieni bensan säästö ei ole elämän prioriteetti nro 1 niin antaa pyöriä ja nelikko on aina ranneliikkeen päässä eikä tarvi turhia toppailla jos tilanne niin vaatii...näin teen itsekkin. |
Noissa napalukollisissa autoissa neuvotaan pitämään napalukkoja kytkettyinä määräajoin vaikkei nelivetoa tarvisikaan- varmaan sen voitelun vuoksi.
Itse pidän hiluksissa napalukkoja talvikauden päällä Tasauspyörästön lukkohan yksinkertaisuudessaan tosiaan vaan estää tasauspyörästön toiminnan. |
Lainaus:
|
Lainaus:
edit: Näppäräthän nuo napalukot on silloin, jos tarttee hidasta takavetoa, tai jos etupäästä leipoo jotain niin, että se tarttee saada kytkettyä irti navoista. Muuten ovat vain yksi turha vikapaikka lisää ;) |
Timo tuossa jo totesikin, että ei ne etupään osat siellä hirmusti kulu kun ei niillä ole välitettävää momenttia. Toki perän öljyt vähän vastustaa ja samaten massan hitaus vaikuttaa mutta noi on pieniä juttuja.
|
Sivu luotu: 12:31 (GMT +2). |