![]() |
neliveto/takaveto-low hiluxissa
hiluxi 90-luvun alusta voiko uskaltaako siinä käyttää vai takaakselia ja low vaihteella eli napalukot poiskytkettynä ja kepit neliveto low asennossa.
Kyseessä on etuvetokoukulla venetrailereiden siirtoja ja emme haluaisi kytkimellä säätää ajonopeuuden. Kyseessä siis vain hallissa ja pihalla siirtoja erittäin alhaisella nopeuudella |
Siis napalukot auki ja hitaalla nelivedolla?
ei varmaan mitään ongelmaa, toki hiluxi niin kevytperäinen, että voi takasista loppua pito.... Ja jos vedättää kunnolla, niin kyllähän se takajousitus on kovilla, mutta yhtäkovilla se on, kun jäykällä nelivedolla kääntyy tyhjällä parkkipaikalla. -> siis jos pito riittää, ja nimenomaan kytkintä säästääkseen, voimansiirto kestää tuota "vestaamista" niin pitkään, että miehet vaihtuu ennen... p.s Minulla hdj-80:ssä yleensä käytössä pelkkä takaveto... (siis ei vakio voimasiirto) |
Voi käyttäää... itekki perettelen kärryn kanssa aina navat auki, kääntyy herkästi helppo peretellä ku ei tarvi kykää lipsuttaa.
|
Manuska napalukollisissa ihku optio juurikin kärryjen kanssa vekslatessa.
|
Mm. tuota varten juuri sai automaattinapalukot väistyä montereystä. Sai yhden vaihteen lisää eli hitaan takavedon :D.
|
Lainaus:
Itekin haluaisin lyhkäsen takavedon tai keskilukko auki lyhyt alue, mut ei onnistu FJ:hin kun etuvetarin boorit on suoraan napaan kii. Olis mielekkäämpää vensklata vaunua parkkiin pitävällä alustalla. |
Lainaus:
|
Onko teillä liian tehottomia autoja, kun pitää lyhyellä puolella pyöritellä peräkärryä pihassa? :D ;)
No ei vaan, onhan se varsinkin ahtaammissa paikoissa pikkupuolella tarkempi ajaa kärryä. Itselläkään ei hidas takaveto- mahdollisuutta ole, satunnaisesti sitä kaipaisi. |
Ööööö.. Eikös ollu hiluksista puhe :D:D Mut onhan se kivempi peruutella hissunkissun pikkupuolella ilman kytkimen luistatusta.
|
Lainaus:
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Edit: mites muuten, onko porukalla ymmärrystä, sietääkö ton kaltainen jakis ajaa keskilukko päällä etukardaani irti tehopenkissä +300hv? Eikös nuo sisuskalut oo aika samankaltaiset tässä vastaavassa part-time-jakiksessa: http://www.purefjcruiser.com/docs/20...y/02000510.pdf |
Lainaus:
Onkos FJ:tä part-time jakiksellaki? |
Lainaus:
|
Lainaus:
Jos olis pitäny arvata, niin olisin veikannu juuri toisinpäin nuo jakis/vaihteisto yhistelmät... Onkohan tuohon joku hyvä syy miksi nuo on nuin laitettu, että automaagissa on takaveto valittavissa? |
Lainaus:
|
Lainaus:
Näyttää sisuskalut kovasti samanlaisilta tuossa Toyotankin jakiksessa. Yleensähän nuo on siinä mielessä takavetolaatikoita että etuveto menee jonkin teknisen härpäkkeen (planeetta, torsen, visko, kiinteä lukko, tms.) välityksellä ja takaveto- osuus menee "suoraan" läpi, joten takaveto-osuus jakiksesta kestää sen väännön ja ylikin mitä moottorilta vaihdelaatikon kautta tulee. |
Sivu luotu: 14:06 (GMT +2). |