Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   toyotan väljä perä (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=128273)

VonLeka 04.10.2014 17:26

toyotan väljä perä
 
mitens tää korjataan:

https://www.youtube.com/watch?v=FWIG...ature=youtu.be

ei korjaannu mutterii kirimällä

Tomppaa_ 04.10.2014 17:27

Toi väljä tulee joko vetarin booreista tai tasauspyörästöstä tai molemmista.

Sirernog 04.10.2014 17:35

Juu eli pyörittämällä tuntuva välys on todennäkösesti välityksestä+vetareista mutta ei kyllä sais heilua ja lonksua "pysty" suunnassa. Laakerit kuluneet ja laakerien esijännitys kadonnut, jos ei ole krymppiholkkiperä niin uutta laakeria vaan!

PH75 04.10.2014 19:21

Ennen 11/1984 valmistetussa HJ:n perissä pinionin säätö shimmilevyillä. Luultavasti selviää pinionin ulomman laakerin vaihdolla.+stefa tietty samalla.

Palde 04.10.2014 20:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Sirernog (Viesti 1165843)
Juu eli pyörittämällä tuntuva välys on todennäkösesti välityksestä+vetareista mutta ei kyllä sais heilua ja lonksua "pysty" suunnassa. Laakerit kuluneet ja laakerien esijännitys kadonnut, jos ei ole krymppiholkkiperä niin uutta laakeria vaan!

Ylös-alas väljyyteen auttaa tuo uus laakeri , mutta tuohon pyörittämällä tuntuva välys poistuu vaan suurehkolla summalla rahhoo ...

Timo_L 04.10.2014 21:13

Itse olen pitänyt jäykkäakselisissa autoissa ihan normivälyksenä pinionia pyörittämällä, jos on alle jonkun 10-20 astetta tyhjää.

Jos on pystyväljyyttä, niin sitten kannattaa alkaa tehdä asialle jotain. Tosin se on kallista..

BJ-40/76 04.10.2014 23:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Palde (Viesti 1165918)
Ylös-alas väljyyteen auttaa tuo uus laakeri , mutta tuohon pyörittämällä tuntuva välys poistuu vaan suurehkolla summalla rahhoo ...

Jos/kun kyseessä on BJ/HJ(FJ) taka-akseli, niin yleensä vika on se, että tasauspyörästön laakerilevyt on kuluneet, siis joko/sekä vetoakselilla että tasauspyörästön kuorissa olevat, niin uudet paksummat liukulaakerit löytyy toyotalta, toki kaikki maksaa, mutta kannatta selvittää ensiksi, missä vika, ennen kuin ostaa muutamalla? kympillä osia.
Ja tuo pijonin klappi on ensimmäinen, mitä kannattaa yrittää korjata:
Kun ei tietoa, mikä toyota, niin joissakin krymppiholkilla olevissa, tuo säätöon kiriminen vaatii voimaa....
Siis millä yhdistelmällä, siis varsi ja voima kirtit mutterin?

Viipo 05.10.2014 02:32

Kovaa ajoa ja huonoa huoltoa. Niinku tähänki asti!


Sivu luotu: 05:56 (GMT +2).