Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   pakovastus (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=127902)

Jarski lj 70 22.09.2014 18:59

pakovastus
 
Pako putken tekoa läjään onko merkitystä suoralla putkella sivulta ulos vai joku töttörö väliin kai tolla pakovastuksella on jotain merkitystä läjän voimaan!

Jappi 22.09.2014 20:16

On. Kaikki vastus on pois voimasta.

Viipo 22.09.2014 20:29

Mutta ihan suorassa putkessa on vielä niin kovat pakoäänet, jotta käy esim. työmatkaliikenteessä jo hermojen päälle.

BJ-40/76 22.09.2014 21:27

Mitä vähemmän vastapainetta
 
Turbo koneissa tuo suoraputki vois tulla dieseleissä kyseeseen, mutta äänekäs vaihtoehto (minun hodarista "ulostautui" turbon jouston jälkeinen osa) ja kyllä tuo melu tunki itsensä kuultavaksi, toki "pakosta" piti ajaa pari reissua, ja silloin tuli ehkä? oltua liikenteen tukkeena.
-> siis tyhjäkäynnillä, jai jopa maltillisessa kiihdytykessä letkan mukaan 50kmh nopeuteen ääni oli siedettävä, mutta moottoritielle kärryperässä herätti huomiota.
Nyt tulossa 3" hst putkisto, ja läpivirtaus vaimentimet Rosterista, puuttuu enää päivä työtä...
-> siis tuo ääni vois olla 2,4 L koneesta huomiotaherättävä...
Sopisko sinne vaimennin taikka pari?

Luoppis 23.09.2014 10:39

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Viipo (Viesti 1162834)
Mutta ihan suorassa putkessa on vielä niin kovat pakoäänet, jotta käy esim. työmatkaliikenteessä jo hermojen päälle.

Tohonkin vaikuttaa paljon mihin se ulostulo on vedetty. Jos vetää ulostulon kuskin puolelle kylkeen, niin viimeistään ikkuna avattuna saa kaikki pörinät melkeen suoraan korvaan. Ulostulo taakke päin takapuskurin alle silleen, ettei oo ollenkaan korin alla eikä puhalla maahan päin, niin suurin osa äänistä suuntautuu poispäin ohjaamosta. Mutta kyllä se yks läpivirtaava pönttö kannattaa laittaa väliin, jos tekee huolella putken ei tarvii sit kikkailla katsastukseenkaan mitään. Sit jos tavotteena olis tosi hiljanen putki, niin pitää varmaan turvautua niihin vaimentimiin, missä ne lähdöt on eri tasoissa, eli ei läpivirtaava.

Ab3 23.09.2014 14:18

Mulla on LJ:ssä mehupilliputki, eli kohtuullisen ohuen sutjakka... Tarkotuksena tehdä paksumpi ränni. putki loppuu apukuskin perseen alle, ja puhaltaa sivulle. Loppuvaiheilla on joku motonetin SIMONS ''vaimennin'', ja mekkala on jotakuinki siedettävä. Tosin ei tarvitse autossa puhua kaverille, tai puhelimeen jos ajelee kaheksaakymppiä. Osa toki rengasmelua mutta....

Saisin kuvattua videon Jarskille jos haluat osviittaa? :)

Jarski lj 70 23.09.2014 17:15

Suoralla putkella mennään eipä jää kantoihin kiinni vaimennin.

tekniikkamies 23.09.2014 17:21

Olikos tohon jotain käteviä keinoja mitata mitä putkistossa tapahtuu vaikka paineen suhteen kun niin monesti on tuttu tilanne, että pakoputkea on sörkitty ja ääni koveni mutta voima ei?

Itselläkin rupeaa pakoputken alkuosa olemaan sen verta vanha, että tuntus uusi saisi tulla paksummasta, mutta jotenkin tuntus järkevältä jos ois jotain faktaa miten putki vaikuttaa, tietenki yksinkertainen testi olis jos irrottas putken ja koittas miten se vaikuttaa vaan taitaa ääni olla sen verta paha ettei sekään ole hyvä idea.

Palde 23.09.2014 20:22

Terveeks !

Pari omintakeista huomiota noista suorista vaimentimista ( ei siis kammiorakennetta )
- Möykkä lisääntyy ajanmyötä , "partikkelit" ;) tukkii villan tehokkaasti
- Sivuputki mun mielestä oikealla takapyörän lähelle hieman alaviistoon

Noi on tullut testattua kahdella BJ-75:lla

Nii ja pystyputki voittaa aina kaikki muut :)


Sivu luotu: 21:00 (GMT +2).