Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Toyotan hiileton laturi, 3 l diesel (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=127876)

Frostspring 21.09.2014 21:32

Toyotan hiileton laturi, 3 l diesel
 
Toyotan Dynan semmoinen 3 litran "B" diesel, jossa on hiiletön laturi, mutta piuhat irti (on jäänyt kesken edellisiltä).
Laturista lähtee vain 2 johtoa, musta ja sinimusta, joka on paksumpi. Olisko tietäjiä millaisen säätäjän tarvii ja mistä voi löytää?
Internetistä yritin etiskellä muttei löytynyt.

Startti ja sen kontaktori 12/24V saatiin jo toimimaan :)

Kiitokset etukäteen!

BJ-40/76 21.09.2014 23:34

jos tosiaan hiiletön, ja B-moottorisesta normi Dynasta, niin aika harva on kuullut k.o kokoonpanosta.... minäkään en ole:rolleyes:

Frostspring 22.09.2014 07:09

Kone saattaa oll BJ:stäkin, mutta nyt se on Cherokeen nokalla.
Google kyllä yhdisti brushless alternatorin Dynaan, mutta ne oli jo Alibaban markkinoimaa Kiinan uustuotantoa. Teknistä tietoa / kytkentää kiitollisena vastaanotetaan.

Bj Andy 22.09.2014 14:57

Neva hööd...edes tuosta hiilettömästä laturista...:confused:

Kala92 22.09.2014 15:08

Eikös jenkeissä nuo ole ihan yleisiä. Muistaakseni Cat ainakin tekee. Ja ilmeisesti näissä ei ole säädintä ollenkaan tai ainakaan herätteelle ei ole piuhan paikkaa.

Frostspring 22.09.2014 18:43

1 Liiteet
Sen verran kestävä ratkaisu tuo hiiletön laturi, että harvemmin tulee edes alan ammattilaisten korjattavaksi ;)

Saishan tuohon tilalle uuden laturin säätimineen, mutta originaali hiiletön laturi alipainepumppuineen olisi tyylikäs ja oikea ratkaisu.

Odotellaan vielä, että alkuperäiseen laturin (kuva alla) säätimeen / kytkentään tulee apuja ja ohjeita.

BJ-40/76 22.09.2014 20:14

Kyllä tuo aivan tutulta näyttää, mutta johdot ei näytä tutulta. (siis kyllä tuolta sisältä löytyy hiilet ja liukurenkaat, pitää vaan purkaa pikkuisen enemmän...)

Tuon ikäpolven generaattoreista on myös hiilettömiä ratkaisuja, siis ns. magnetointigeneraattori (nurinpäin) on samalla akselilla generaattorin ankkurin kanssa. tuo nimenomainen generaattori on vaan niin iso, että ei sovi autokäyttöön... siis voimalaitoksen generaattori, painaa niin paljon, että kuljetetaan maantiellä osina...
Toki tiedän, että varsinkin militari/Ex vehkeissä noita on nykyään hyvinkin dyna/bj:n konehuoneeseen sopivan kokoisena, mutta se, joka k.o kapineen ostaa, tietää mitä haluaa...


Sivu luotu: 16:36 (GMT +2).