Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Kevyt k-a vetopainot (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=127852)

sumpe 21.09.2014 10:40

Kevyt k-a vetopainot
 
Kauhee brobleemus aiheesta vetoauto.Ducato/sprintteri linjaa olevat kevyt kuorkit joissa otteessa on vetopaino 1600-2000 kg mut tyyppikilvessä voipi olla yhdistelmän koko massa esm,5500kg. Miten selitetään uskottavasti vallesmannille ratsiassa tai vakuutus yhtiölle ku oot kolannu jonkun riisikupin pannukakuks.Ajokortti asiat ei ole tässä rajoitteena.Onko se maasturi ainut vaihtoehto.

Tuomo 21.09.2014 12:23

Uudempien sprintereitten vetopaino on 2t (ainakin tossa firman pitkässä/korkeassa 318 automaatissa oli), maahantuojan lapulla siihen sai 2800kg vetopainoksi otteeseen. Joku järki siis.

Hämärä muistikuva on että ducatossa 2t tai allekkin, ja edelleenkin hatarat muistikuvat joskus sellasta tutkineena on että eipä sillä enempää uskaltais vetääkkään...

Aika onnettomia on tosiaan pakettimallisten k-a vetopainot, jos +3000kg tarvii olla niin amerikkalainen on oikea valinta..:)

pee 21.09.2014 13:33

Niin, se "junapaino" 5500 kg tulee sen häkkyrän suurimmasta kokonaismassasta 3500 kg plus kärrin 2000 kg eli 5500 kg

MOGGI 21.09.2014 14:49

Mihin järki syyhyn noi alhaiset vetopainot perustuu?
Jos vertaa lyhyttä maasturia vaikka pitkään sprinteriin niin varmasti tulee 3000kg kärry mersun
perässä turvallisemmin kuin pikku pajeron.

Racingrabbit 21.09.2014 15:04

Kait nuo vetopainot on suhteutettu kaksivetoisen auton omapainoon.
Ja lisäksi valmistaja/maahantuoja voi laittaa omia voimansiirron tuomia rajoitteita.
Esimerkiksi kestääkö automaatit tai jotkut DSG vaihteistot kärryn kiskomisen?

-MaTTi- 21.09.2014 15:19

Ja mm. pystyttävä lähteä liikkeelle 12% jyrkkyiseen mäkeen.

2x4WD 21.09.2014 21:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja MOGGI (Viesti 1162450)
Mihin järki syyhyn noi alhaiset vetopainot perustuu?
Jos vertaa lyhyttä maasturia vaikka pitkään sprinteriin niin varmasti tulee 3000kg kärry mersun
perässä turvallisemmin kuin pikku pajeron.

Olen ainakin kuvitellut että perustuisi korin/rungon kestävyyteen, jäykkyyteen yms. lujuuksiin.
Joskus kuulin henkilöautopuolella vetomassojen menevän mallisarjan heppoisimman version mukaan vaikka isommalla/vahvemmalla mallisarjan tuotteella olisikin valmistajan antama suurempi vetokyky. Liittyi kai jollain lailla tyyppihyväksyntä kustannuksiin tms. En siis tiedä. Kuulopuheita.

-MaTTi- 22.09.2014 19:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 2x4WD (Viesti 1162568)
Olen ainakin kuvitellut että perustuisi korin/rungon kestävyyteen, jäykkyyteen yms. lujuuksiin.
Joskus kuulin henkilöautopuolella vetomassojen menevän mallisarjan heppoisimman version mukaan vaikka isommalla/vahvemmalla mallisarjan tuotteella olisikin valmistajan antama suurempi vetokyky. Liittyi kai jollain lailla tyyppihyväksyntä kustannuksiin tms. En siis tiedä. Kuulopuheita.

Kyllä ne koneet ja istumapaikatkin vaikuttaa koukkupainoihin. Mut ei niissä mitään loogisuutta aina oo.

ankkuli 29.09.2014 20:14

Ivecon malleista pitäisi löytyä 3500kg vetokykysiä kopperoita sekä PA että KA kokonaispainoilla. Hinnat ei käytettynä päätä huimaa :rolleyes:


Sivu luotu: 05:54 (GMT +2).