![]() |
Ohjauksessa runsaasti väljää??
Auto on Opel (isuzu) Monterey vuodelta -92. Maantienopeuksissa auton ajettavuus on ihan hirvittävä. Ratista löytyy tyhjää klappia n. "10 minuuttia" eli pyörät ei vastaa ratin liikkeeseen. Ajo suorallakin tiellä on todella kamalaa ja töksähtelevää kun saa ottaa aina ennakkoon tuon n. 5min per puoli ennenkuin auto kulkee suoraan.
Auto ostettiin juuri leimattuna puoli vuotta sitten ja vika oli silloin jo olemassa. Nivelissä ei ole väljää eikä ylimääräisiä kolinoita kuulu. Onko vika kenties simpukan puolella? Saako sellaista jotenkin säädettyä vai onko kulunut vaan loppuun? Jäisellä tiellä ajettaessa tulevana talvena hyökkää varmasti metsän puolelle näillä asetuksilla.. |
Ihan alkuun, autolla ei ajeta metriäkään tuossa kunnossa yleisellä tiellä !
|
Kaveri avuksi ja fikkari käteen, kyllä se välyksen lähde sieltä äkkiä löytyy. Rattiakselin ristinivel, sen boorit simpukkaan menevään akseliin, simpukalta lähtevän akselin ja sektorivarren välinen kiinnitys? Saattaa lenuta booreillaan.
|
No ei enää ajetakkaan. Eilen tein viimeisen reissun ja maantienopeuksia ei tosiaan ajeta ennenkuin on kunnossa! Vika on tullut pikkuhiljaa pahemmaksi.
|
Meillä korjaantui pajerosta vastaava ongelma apusimpukan uusimisella ja pienellä pääsimpukan kirrauksella. Liikaa ei passaa simpukkaa kiristää, menee herkästi ääriasentoon kääntäessä piukaksi vaikka keskellä olisi hiukan löysääkin vielä.
|
Lainaus:
|
Tos pajeros ainakin kiristäessä alkoi äärikäännössä nahistamaan ensin. Vaikka keskellä oli vielä löysä. Ehkä se sit on tapauskohtaista.
|
Vitarassa parani apusimpukan helan vaihdolla tuollainen vika. Oli meinaan aivan kamala ajaa. Nopea ja helppo homma.
|
Lainaus:
Jos keskialueelta tiukkaa välyksen nollaan.Pyörät linkussa alkaa jumia. Näin simpukassa sekä raidetangossa. |
Sivu luotu: 16:38 (GMT +2). |