Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Ohjauksessa runsaasti väljää?? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=127820)

farmforest 20.09.2014 08:10

Ohjauksessa runsaasti väljää??
 
Auto on Opel (isuzu) Monterey vuodelta -92. Maantienopeuksissa auton ajettavuus on ihan hirvittävä. Ratista löytyy tyhjää klappia n. "10 minuuttia" eli pyörät ei vastaa ratin liikkeeseen. Ajo suorallakin tiellä on todella kamalaa ja töksähtelevää kun saa ottaa aina ennakkoon tuon n. 5min per puoli ennenkuin auto kulkee suoraan.

Auto ostettiin juuri leimattuna puoli vuotta sitten ja vika oli silloin jo olemassa. Nivelissä ei ole väljää eikä ylimääräisiä kolinoita kuulu. Onko vika kenties simpukan puolella? Saako sellaista jotenkin säädettyä vai onko kulunut vaan loppuun?

Jäisellä tiellä ajettaessa tulevana talvena hyökkää varmasti metsän puolelle näillä asetuksilla..

Heguli 20.09.2014 08:13

Ihan alkuun, autolla ei ajeta metriäkään tuossa kunnossa yleisellä tiellä !

-MaTTi- 20.09.2014 08:21

Kaveri avuksi ja fikkari käteen, kyllä se välyksen lähde sieltä äkkiä löytyy. Rattiakselin ristinivel, sen boorit simpukkaan menevään akseliin, simpukalta lähtevän akselin ja sektorivarren välinen kiinnitys? Saattaa lenuta booreillaan.

farmforest 20.09.2014 08:23

No ei enää ajetakkaan. Eilen tein viimeisen reissun ja maantienopeuksia ei tosiaan ajeta ennenkuin on kunnossa! Vika on tullut pikkuhiljaa pahemmaksi.

Micco 20.09.2014 08:34

Meillä korjaantui pajerosta vastaava ongelma apusimpukan uusimisella ja pienellä pääsimpukan kirrauksella. Liikaa ei passaa simpukkaa kiristää, menee herkästi ääriasentoon kääntäessä piukaksi vaikka keskellä olisi hiukan löysääkin vielä.

Tomppaa_ 20.09.2014 17:39

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Micco (Viesti 1162100)
Meillä korjaantui pajerosta vastaava ongelma apusimpukan uusimisella ja pienellä pääsimpukan kirrauksella. Liikaa ei passaa simpukkaa kiristää, menee herkästi ääriasentoon kääntäessä piukaksi vaikka keskellä olisi hiukan löysääkin vielä.

Juuri toisinpäin, keskellä jumii. Laidoissa on aina väljää. Keskellä on ns. tarkka alue. Näin ainakin itsellä.

Micco 20.09.2014 18:11

Tos pajeros ainakin kiristäessä alkoi äärikäännössä nahistamaan ensin. Vaikka keskellä oli vielä löysä. Ehkä se sit on tapauskohtaista.

Down 20.09.2014 19:21

Vitarassa parani apusimpukan helan vaihdolla tuollainen vika. Oli meinaan aivan kamala ajaa. Nopea ja helppo homma.

Arpe 20.09.2014 19:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Micco (Viesti 1162209)
Tos pajeros ainakin kiristäessä alkoi äärikäännössä nahistamaan ensin. Vaikka keskellä oli vielä löysä. Ehkä se sit on tapauskohtaista.

Yleensä se on näin. Keskialue kuluu eniten koska useimmiten ajetaan suoraan/loivia kaarteita.
Jos keskialueelta tiukkaa välyksen nollaan.Pyörät linkussa alkaa jumia. Näin simpukassa sekä raidetangossa.


Sivu luotu: 16:38 (GMT +2).