![]() |
subaru justy ei ota kierroksia ja paukuttaa putkessa, lisää vikoja!
Vm -88 1.2 justy oireilee kummasti, elää vähän omaa elämäänsä
mutta kun saa käymään niin imu päällä käy sievästi tyhjäkäyntiä mutta kaasuun ei vastaa ja paukuttaa putkessa, vinkkejä ja ideoita otetaan vastaan. Käynti vika korjaantu jakajalla mutta nyt: Puhallin moottori ja äänimerkki ei toimi, sekä puhallinmoottorille että töötille tulee virta päällä kokoajan 12V vaikka puhallin off asennossa, maata kummankaan laitteen pistokkeeseen ei tule missään vaiheessa. Polttaa ign 15amp sulaketta kun puhaltimen katkaisijan laittaa 2 asentoon. Syvillä vesillä mennää. |
Vettä bensassa, bensan suodatin tukossa ??
|
Bensa tuoretta ja hyvän laatusta, suodatinki näyttää uudelta.
Jakajasta pitää ajotus kääntää aivan toiseen äärilaitaan että jaksaa käydä ollenkaan. |
Lainaus:
|
Jako tarkistettu useaan otteeseen, on merkeissä ja kokeiltu hyppäyttää hampaalla kumpaankin suuntaan, huononee vain..
|
Veikkaan puolaa tai syttyboksia.
|
Puola on uus mallia biilhelvetten kalipullo edelliseltä omistajalta, se pitää kuitenki vielä vaihtaa, käykö tuohon normi yleismallin puola vai ihan omansa?
Bokseja on 2 ja molemmilla sama homma mutta rikki voivat silti olla kumpiki.. Sos, alapyörä käytetty irti ja kiilaura ok. |
Ignition picup coil jakajasta? Itellä oli semmosessa vika, kun anto satunnaisesti kipinää. Rockauto.com ei maksanu paljoa
BTW, auton alla on kanssa yksi polttoainefiltteri piilossa. |
Nuitakin pickup coileja on 2 ja kummallaki sama juttu mutta nekin voi olla molemmat rikki.
Ahaa, auton alla? Onko se suodatin heti siinä pensapumpun vieressä se mokkula? |
puristukset?
|
Ei oo vielä mitattu puristuksia..
Päivän saldo: ajotuslampulla tarkistettu niin kipinä alakaa sekoilemaan kierroksilla jää välillä jää tulematta kokonaan.. Jos jollain ehjää jakajaa tai syttöpoksia niin saa ehotella. |
Alipainekello jakajassa rikki? Jos sellainen siinä on...
|
Sitä mietin ja kokeilin jo toisesta jakajasta kelloa mutta ei oikeen vaikutusta, pitää vielä tarkistaa kumpikin kello kun ottaa letkun pois käydessä ja laittaa irtonaiseen kelloon että onko tapahtumia tai käsi alipaine pumpulla.
|
Rikkinäisestä kellosta tehty ns manuulianen, ei vaikutusta vaikka miten kääntää ja kaasuttaa..
Auto käyttäytyy kuin rajotinta vasten huudattas mutta kierroksia 2500-3000 |
Olekko koettanu irtokannusta, eli pois sulkea tankin murheet
|
Sitä en ole koittanut mutta olen tullut siihen tulokseen että kipinä katoaa lampullakin katottaessa alkaa jäämään kipinä pois tai heittelee sitä millon sattuu.
Toinen jakaja tulossa, testataan. 30-40L turvatankki kelpais kyllä niin sais tuon oman järjestelmän jättää välistä. |
Kokeileppa se puolalta virranjakajalle tuleva johto kymmenen millin päähän vaikka lohkosta tms metallinen paikka ja kokeile startata, tuleeko kunnon kipinä. Jos vasta 5mm päästä kipinää, on se puola sökö / väärän mallinen.
Coil spark.wmv: http://youtu.be/uISydRKxRvA |
Vika poistui jakan vaiholla eli mulla oli 2 viallista pickup coilia.
Kiitos kaikille avusta ja jos jollain on muita kokemuksia justysta niin otan mielelläni vastaan. |
Lisää vikoja, kirjottelin kuvauksen ekaan viestiin.
|
tootille tulee jatkuva, ja töötin toisesta johdosta menee johto ratin keskelle, jossa se maadotetaan rattiakselille. Vikaa voi olla ratin liukurenkaassa tai johdoissa ratin sisällä tai jossakin siellä matkalla.
Myös puhallinmoottori voi olla maaohjattu, mutta vastuksen läpi tulevan irtojhohdon päässä näkyy 12v mittarilla mitattuna. Kokeile hyppylangoilla pyöriikö koko moottori, via oisko sieltä hiilet loppu. |
Hip heijjaa! Puhallin vika selitty edellisen omistajan kytköksillä jossa lämmönsäätimen ja takalasin lämppärin liittimet oli vaihtanu paikkaa :eek::confused:
Äänimerkki homman ymmärrän kyllä että maadoitetaan ratissa eli sen kimppuun ja jos ei niin erillinen nappi koelautaan? |
Sivu luotu: 21:21 (GMT +2). |