Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Bensa Hilux nakuttaa? Jelppivä! (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=127603)

hodarirok 12.09.2014 20:59

Bensa Hilux nakuttaa? Jelppivä!
 
Bensa 2.2 vm-89 hilux nakuttaa välillä? Välillä enempi ja välillä vähempi. Saattaa mennä pari päivää että ääntä ei kuulu ollenkaan. Vaihdettua: Tulpat. Tulpanjohdot.Jak-kansi.Pyörijä. Öljyt(hyvät).
Sytkän säätö ei muuta asiaa miksikään? Vena puolelle viittais????...ehkäpä? Mitä mie teen?....en myy.....eikä me paalaimeen!.....en myöskään polta!(röökii):eek:

tonnisata 13.09.2014 13:34

Tässä koneessahan se jakopään kiristin ongelma, tai enemmänkin laahain ongelma, virranjakajan puoleinen siellä kopan sisällä. Menee rikkipoikki se kiinnitys pultin alta ylempi tavallisesti se kisko. Ota venakoppa irti ja pitkällä meisselillä liikuta laahainta, huomaat. Siellä se oottelee että pääsee hammasrattaan väliin ketjua katkasemaan. Esim juutuubi sta löytyy videoo asiasta esim tuossa pikasesti napattuna https://www.youtube.com/watch?v=VeEb5KvyURI voi olla että tuon asian oletkin jo tarkistanut ja joku muu sitten onkin.

hodarirok 13.09.2014 17:55

Moi ja kiitos! mulla kuitenkin tuo jakaja eripuolella konetta. Kyse 2.2 l 69kw turbottomasta koneesta.(bensa siis). Toi videon jakajan kohdalla mulla on tehostajan säiliö noin suunnilleen. Tänään vaihdoin myös puolan.....nii ja käy muutes välillä vain kolmella tms säksättelee? Nii ja taitaa olla remmi mulla! Kait se on venakoppa aukastava?? Nii ja ei ole hydraulisia nostimia!

tonnisata 14.09.2014 13:43

Jaa onkin sitten eri moottori- empä osaa oikein siihen sanoa kun ei o tullut perehdyttyä, mut hirmunen netin selaaminen niin saattas löytyä jotain vinkkejä

hodarirok 14.09.2014 18:48

Kiitti kuitenkin!

RIPAX 14.09.2014 20:39

Eikös sulla pitäis olla 4Y moottori? muistaakseni siinä on hydrauliset nostimet,oiskohan niissä hämminkiä. Semmostakin ilmenee et jakajan akseli on väljä ja sytkä vaeltaa,näkee hyvin lampulla ku ajotus seilaa. Ainakin osassa on EGR venttiili jostain kumman syystä,viallisena sekin aiheuttaa kiusaa,se kannattaa tulpata,ja ei,tietokonneet ei sekoa siitä. Kaasarin akselit aiheuttaa ilmavuotoa vanhemmiten ja siksikin käy laihalla,osa näistä oireista pitäs olla jatkuvaa mut kannattaa tsekata kuitenkin.

hodarirok 15.09.2014 05:39

Se jakajan akseli mullakin tuli mieleen,mut tarvii taas tutkia enempi? Mites toi egr :n tulppaaminen tulis toteuttaa? Kiitos!

hodarirok 17.09.2014 18:46

:confused:No nyt se suurempi nakutus häipyi?????? Nyt nakuttaa enää kun veto on päällä ja lisää kierroksia. n.80kmh vauhdissa huomaa hyvin sirkuttavan äänen kun lisää kaasua. Varovaisesti ajaen pintakaasulla sitä ei kuulu???? Tyhjäkäynnillä siis ei ollenkaan,eikä vaikka lisää jenkaa kuinka!????? Hesus sentää!

RIPAX 17.09.2014 22:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hodarirok (Viesti 1160796)
Se jakajan akseli mullakin tuli mieleen,mut tarvii taas tutkia enempi? Mites toi egr :n tulppaaminen tulis toteuttaa? Kiitos!

Kun muistais..se pakosarjasta tuleva putki joka menee sille kalvopumppu pömpelille ja edellen ilmanputsariin,ni letku poikki ja pultti molempiin reikiin,pakosarjan puoleltakin ettei tuu turhaa käryä. Ja siis täähän ei oikestaan oo EGR vaan se vaan pumppaa lisää ilmaa pakosarjaan että kaikki sonta palais pakosarjassa pois mikä on sylinterissä jääny palamatta.
Mulla oi ainakin ongelmia katsastuksessa päästöjen kanssa ku jäännös happea oli vitusti,kai nyt kun lisäilmapulssi sitä lykkää. Mutta kun -89 ei laitettu mitään mainintaa ilmapulssista ni ei otteella lue eikä katsuri usein tajua asiaa. Mikäs siinä muuten kunhan sen tulppaa päästömittauksen ajaksi,sitä muuten ei tarvi olla toiminnassa kun ei oo mainintaa "vähäpäästöinen" ja ongelmahan tulee sillon ku se pömpeli hajoaa,piru yksin tietää mitä tapahtuu ku pumppu päästää ilmaaa ja kaasuja minne sattuu.

hodarirok 18.09.2014 10:09

Kiitos taas hyvistä neuvoista!

hodarirok 18.09.2014 16:31

Se olikin jo tulpattuna! Ja nakutus jatkuuuuuuu......aina välillä. ja välillä vähän äänekkäämmin!??? Olen alipaine letkut käyny läpi. Tulannu kelloja/letkuja. Ei mitään vaikutusta. Imua tuntuu letkuissa olevan.

Jappi 18.09.2014 21:53

Toivottavasti ei ole sama tauti mitä muuan edesmennyt diesel-isuzu sairasti. Sekin naputti, ja välillä aina loppui, kuulosti juurikin nostajan naputukselta. No eipä ollut nostaja...

Kiertokangen laakeri loppu ja hiljeni aina välillä kun liuskat yritti päällekäin... Parin viikon ja noin 500km jälkeen se naputus loppui sitten viimeisen kerran...

hodarirok 19.09.2014 05:38

Mutta sehän tässä hieman oudoksuttaa et välillä käy vain kolmella?? Sitte se taas lähtee et ei mitään!

Jappi 19.09.2014 11:38

Mikähän hitoksen konemalli siinä oikein on? Tuo teho/tilavuus ei oikein istu mihinkään hiluksissa olleeseen bensakoneeseen...

Vorokki 19.09.2014 15:53

Jos koneen tyyppi 4Y, kannattaa sytytyspuoli käydä läpi huolella, jos meinaa kolmella pyöriä.
Virranjakaja on näissä kärjellinen, joten heti uudet katkojankärjet ja kondensaattori myös. Viallinen konkka syö kärjet hetkessä.

2.2litranen 4Y-moottori on Toyotan teollisuusmoottoreita. Käytetään mm.trukeissa. Ei ole mikään kierroskone , mutta luja kuin mikä.

hodarirok 19.09.2014 19:02

Veikkaisin et kyse on juuri tuosta y mosasta? Huomenna tarvii tarkastaa tyypikilvestä. Konkan vaihdoin tänään ja myös kärjet sekä sen kupari maapiuhan jakajan sisältä. Nyt vaan sytty kohdilleen niin katotaan nakutusta sen jälkeen taasen! Tänää ei enää jaksa taistella!...

hodarirok 20.09.2014 08:20

No niin! Tyyppi yn-110L. Tiedä sitten onko mosa vaihtunu matkan varrella kilpineen??

hodarirok 20.09.2014 10:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Vorokki (Viesti 1161940)
Jos koneen tyyppi 4Y, kannattaa sytytyspuoli käydä läpi huolella, jos meinaa kolmella pyöriä.
Virranjakaja on näissä kärjellinen, joten heti uudet katkojankärjet ja kondensaattori myös. Viallinen konkka syö kärjet hetkessä.

2.2litranen 4Y-moottori on Toyotan teollisuusmoottoreita. Käytetään mm.trukeissa. Ei ole mikään kierroskone , mutta luja kuin mikä.

Joo on se 4y! Tilaan kärjettömän tänään! Alkaa sen verta ahdistaa!

Jappi 20.09.2014 12:20

Jaa. Elin vahvassa luulossa että nelivetobensoissa olisi ollut R-sarjan kone. Noh, aina oppii...

hodarirok 20.09.2014 19:56

Juu kyllä se siltä näyttää,että työkoneena käytetty toi 4y! Toyotan trukkien moottori.............mut ed vika jatkuu. no loppuviikosta taas selvempää???
Mutta vinkit ed tervetulleita.

Ristus 05.01.2018 19:46

Vaikka vanha aihe jo onkin niin tuliko selvyyttä?
Omassani 4y-tarossa samanlainen sirinä. Tosin sytkät on ihan päin persmäntyä ja kaasarikaan ei varmaan ihan säädöissä ole.

RIPAX 07.01.2018 22:31

Tiivisteet.
 
Noissahan on imu/pakosatsi samalla puolella kantta ja sellasissa on ollu sellasta onkelmaa et ne sarjan pultit löystyy ja sitte imasee tiivisteen rikki,se kannattas varmistaa ettei käy laihalla.

Ristus 08.01.2018 08:11

Sytkät sain kohdalleen viikonloppuna ja uudet tulpat tuli vaihdettua niin käynti tasoittui ja vedot palautui ja sirinä hävisi isommilla vaihteilla vedätettäessä. Vielä vaihdan pyörijän ja virranjakajan kannen niin varmasti muuttuu vielä paremmaksi. Täytyy tarkastaa nuo pultit ja tulppailla tuo "egr" vielä kunhan talli-illan jaksan viettää.


Sivu luotu: 12:19 (GMT +2).