![]() |
Terrano2 pölläyttelee
Mikähän mahtaa olla: Välillä, vaan ei jatkuvasti savuttaa aika lahjakkaasti, nafta haisee.Etenkin kaupunkiajossa savuttaa, mielestäni matka-ajossa ei. Koneella ajettu 275tkm, olisko suutinten nokissa tai pumpussa vikaa? Ihmetyttää vaan kun ei jatkuvasti pöllyytä. Käynnistyy hienosti, käy nätisti tyhjäkäyntiäkin. Mikä neuvoksi?
|
Muistaakos joku sen yhden paikan jossa suuttimiin vaihdettiin uudet nokat hyvään hintaan? Mulla on jemmassa yksi suutin, se missä on tunnistin pimeänä. Eikös sen voi laittaa ihan perussuuttimeksi kumminkin kun nokan uusii, vaikka siinä risa tunnistin onkin?
|
Lainaus:
|
Tuolla paluupuolella on varmaan aika mitätön paine?
|
Lainaus:
Ruuvaa suuttimet irti ja vie dieselpajalle, tarkastus ei montaa kymppiä irtosuuttimille maksa. |
Ensimmäiseen suuttimeen menee sähköjohto, siinä on neulannousun tunnistin.Sen verran tutkin eilen että paluuletkut on ihan märät, kangaspäällysteiset letkut. Eikös se nyt höri paluupuolen kautta ilmaa jos kerran ulospäinkin tihkuu? Aamulla kun töihin päästelin, se ei pöllyttänyt mielestäni yhtään, matka-ajossa. Jos kärjet on loppu niin eikös se pöllyytä koko ajan?
|
Lainaus:
Tojon B-koneessa oli yksi huono kärki eikä mennyt läpi. |
Voihan niissä suuttimissa olla avautumispaineetkin ajan myötä laskeutuneet, jolloin sumukaan ei välttämättä ole enää kunnollinen = ei pala kunnolla = savuttaa sinistä.
|
Lainaus:
V8 diesel joka käy päästö mittauksessa 7pytyllä kun yksi suutin oli jumissa .niin meni heittämällä päästöistä läpi.katsuri vaan ihmetteli sinisen määrä ja tokas että taitaa olla vikaa kun koko dynohalli oli täynnä sinistä mutta mittari sanoo että hyvä niin se riittää. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Ja ei se kone enää kauaa saastuta liikenteessä jos sinistä tulee putken täydeltä :D
|
Tänään putsasin joutessani ilmamassa/määrämittarin ja hakkasin märästä ilmanputsarista savet pois. Laitoin käymään, ei pöllyttänyt yhtään...seurataan tilannetta huomenna.
|
ompa ylläri jos sähkösäätösessä pumpussa tapahtuu seoksessa muutos jos ilmamassamittari on täynnä paskaa :D kaikki nissanin uudet dieselit on niiduja tuosta MAF:ista ja siihen saa tarvikkeenkin, eikä nissanin omaa osaa kun kattoo ebaystä, marmorilla ne on mallia "hinnat alkaen kolmesattaa" ja siinä pelaa 70€ (posteineen) osakin :) samoten jos siellon putsari aivan tukossa, niin eiköhän se vaikuta just ilman saannin kautta seoksiinkin ja toimii päin persusta koko auto.
|
Tutki tankin ilmansaanti (huohotus) ja suutinten paluulinjan avoinaisuus. Jos on tukossa, ei aineiden lämmetessä mahdollisesti muodostuva ylipaine pääse pois ja se nostaa polttoaineen painetta. Tällainen aiheutti ainakin rivipumpulla erikoisia savutus- ja käyntiongelmia sitä enemmän, mitä vähemmän kaasupoljin oli painettuna. Lämä lattiassa toimi, mutta tyhjäkäynnillä alkoi käynti ontua ja savu käydä sakeammaksi.
|
Hyvä pointti. Tankki suhahtaa useasti kun avaan korkin.
|
Tuo terranon ruiskupumpun (vp44 ja bosch edc15) ohjaus on aika "alkeellinen". Maf tosiaan vaikuttaa aikalailla kaikkeen, kun siinä ei ole erikseen map anturia eikä iat anturia. Turbollakin on normaali paine kello. Vikaherkkiä nuissa on just tuo 1 sylinterin suutin ja maf. Se "naftan/öljyn" haju voi voi myös johtua siitä kun huohottimen kerääjäpalikka on suoraan pakosarjan päällä ja pääsee vuotaa öljyä pakosarjalle. Myös etuperän ja laatikon huohottimet on konehuoneessa silleen että saattaa vetää ilmanvaihdonkautta sisälle. Ja sit aikamonessa on vaihdekepin suojakumit revenny ja öljynkatku tulee varsinkin ikkuna-auki ajaessa. Egr voi tehdä myös oman hajunsa, varsinkin paljon ajetuissa kun huohotin öljyä pääsee imusarjaan. Nuo on vielä senverran alkeellisia että sen voi tukkia ilman vikavaloja ja alipaineletkut voi tulpata. Ja tarkista viel ettei siel ole evry modi, eli pumpun pyöreeseen 7 napaseen liittimeen asennettu vastus 2-3 napojen välille. Koska noissa ei ole erikseen sitä estoa ettei lähtis käyntiin evrymodin kanssa.
|
Vähän saman tyyppisiä oireita täälläkin.
Terrano 2 -04, pöllyttää öljyn käryä ihan kiitettävästi. Puhaltaa öljyn mittatikusta painetta. Tyyppivikako? missä. Tuossa toisessa topicissa puhuttiin alipainepumpussa, tämän auton laturissa ei tietääkseni semmoista ole lainkaan. Kone lähtee hienosti käyntiin kylmänä, alkaa vaan polttamaan öljyä aika pian vähän lämmittyään. Kokemusta ei liiemmin näistä ole, ostin tämän auton itselleni projektiksi ensi syksyn mettäreissuja silmälläpitäen. Pitäisi vaan alkaa haarukoimaan mistä aloittaa kun vaihteistokin jollottaa. |
Itse itselleni vastaten, turbolla välystä ihan runsaasti.
Eli tämä selvisi, on varmaan työntänyt öljyt paineella imupuolelle, ja pakopainetta turbiinipesän puolelta kampikammioon isojen välysten johdosta. Peruskorjattu turboahdin tulossa Neringsiltä, saapa nähdä tarviiko rempatakaan sitä lootaa jos tuo onkin se metelin aiheuttaja käyttökuormilla. Onko näitä terranon "tyypillisiä" turbovikoja joita tyyppivikatilastoissa on vai sitten käyttäjästä johtuvaa. Isolla kuormalla maantiellä 80km/h josta suoraan absin pihaan, auto sammuksiin ja kahville. Vaiko vaan huonojen öljyjen syytä? |
Sivu luotu: 09:06 (GMT +2). |