![]() |
Cruiserin öljynpaineet!!
Lantikan öljynpaineet kuumalla koneella tyhjäkäynnillä on oman mittarin mukaan 0!!! kierroksilla nousee ekaan viivaan.. kylmällä koneella tyjäkäynnillä paineet ekassa viivassa ja pysyy suurinpiirtein samassa vaikka kuinka kierrättää... paineet ovat kuulemma pikkuhiljaa laskeneet (ei oma auto) ja nousseet ennen normaali ajossa yli puolenvälin. öljyt on vaihdettu 6000km sitten ja kone käy kyllä nätisti. missähän mahdollisesti olis vika??? niin ja auto oli -88 (kanttilamppu) land cruiser turbo.
Note! This message was posted anonymously! |
Mittaa ihan ekana mekaanisella mittarilla, ni tiiät onko se vaan anturiongelma, kökritsiä, vai väljä öljypumppu.
|
kattele edellisen homman jälkeen,jos vielä ongelmia. ylipaine venttiilin jousi voi olla menny silloin paineet pysyy samassa vaikka kuinka kierrättäis koneta ja katoaa lämpimänä, vaikkakin hj- moottoreissa on kyllä suoja sille että oljyn paine loppuu sen pitäisi sammuttaa kone automaattisesti jos alle 0,3 kg painetta,sillä epäilen äskeistä, tai mittari virhettä.
pakko mahtua ku on vihitty |
Lainaus:
|
Kaverin hoojiistä meni kone ja kun vaihettiin siihen uusi moottori niin huvikseen kaveri sitten purki toisesta moottrista sen öljypumpun alapään,sano sen olleen täynnä jankkista mönjää,oli ajettu n,600000km eikä juurikaan ollu paineita.vaihtokoneessa se oli kokolailla puhdas ja oljynpaineet kuumana tyhjäkäynnillä ekan viivavälin puolessa välissä ja kierroksilla asteikon puolessa välissä.
|
Lainaus:
Patrol 3.3d soa 35x15.5 venäjän kulkine,Patrol 3,3d purkuauto/hupilelu,Toyota hj60 4.0d soa 35x12.5 vinssi räppi/hupi auto,Toyota fj-55 paloteltu romu. |
No niin autoon on vaihdettu öljyt+suod. ei apua. hain mekaanisen mittarin mutta eihän se sopinut jengalle.. hjiin omaa painekelloa kun ei ollut hyllyssä. missäs tässä autossa on ylipaine jousi (suodattimen jalassako??) ja kuinka tämä automaattinen sammutus jutska toimii?? onko sille jossain oma painekello?? autolla on muuten mittarin mukaan ajettu 430 000km.
Note! This message was posted anonymously! |
Nuo kilometrit on räkää, tietysti riippuen millaisia kilometrejä. Eli ei voi koskaan tietää, mutta noin periaatteessa se on vielä kohtuu vähän ajettu.
Jousen pitäis löytyä siitä suodattimen päältä, eli jalasta. En ole vielä hj:sta sitä kattonu, mutta toistaseks kaikissa vehkeissä se on siinä ollu. Automaattisella sammutusjutskalla on oma paineanturi, joka sitten lyö sammutimen päälle, kun paine häviää. Ilmeisesti anturi on maadoittava, eli toiminnan voi testata lyömällä piuhan maihin. (tämä on sitten vaan kokemusten pohjalta järkeilyä, en ole siihenkään vielä perehtynyt henkilökohtaisesti mitenkään) Niin juu, noi auton omat painekellot on sitten aina vain suuntaa antavia. Itse olen ajatellut niinkin jyrkästi, että se vaan näyttää onko painetta vai ei. Kuinka paljon painetta on, siihen tarvii mun mielestä kunnon mittarin, eli vaikka mekaanisen. |
Se on kai sattumasta riippuva juttu onko omassa suodattimen jalassa jousta ja venttiiliä ollenkaan, mutta kaikissa ptäs olla öljypumpun rungossa (= jakopään pohja) siellä oikeassa kyljessä, eli keulasta kun auton alle katsot niin öljypohjan yläreunan yläpuolella koneen oikealla puolella. Oiskohan ollu 22 tai 24 mm mutterikanta.
Näin sillon ku tuon oman remppasin. Mulla ei vaikuttanu painemittarin lukemiin mitään tuo remontti, vaikka sitä kakkaa lähti kilotolkulla. Minä mistään mitään tiedä. Miesten lelut on kookkaita. |
http://www.petrisimolin.com/ThePalst...TOPIC_ID=11403
Ekassa kuvassa tuon mustan jakopään vas. alanurkassa, näkyy hyvin tuossa viimesessä manuaalista otetussa kuvassa. Minä mistään mitään tiedä. Miesten lelut on kookkaita. |
No niin nyt sain mekaanisen mittarin kiinni ja paineet olivat hyvät. kylmänä on tyhjäkäynnillä n:5kiloa ja kierroksilla mittari loppu kesken (eli paljon) kuumana tyhjäkäynnillä n:1.6 ja 2000rpm n:4.2kiloa.. eli anturia tilaamaan! jota muuten ei saa kuin alkuperäisenä...
|
Lainaus:
-TimoV "Dieselit ovat köyhiä varten!" |
Vanhaan aiheeseen kuulemma hyvä lisätä.
Eli HooJiin öljynpainemittari ottanut itteensä, kun ei näytä mitään? Viisari jossain siellä alhaalla, näkymättömissä. Piuhalla ja polttimolla kokeilin, niin näyttää täyttä niinkuin pitääkin. Mekaanisella mittarilla varmistettu paineet, ok. Kelloakin vaihdettu toisesta moottorista, mutta ei. Olisihan tuossa vielä yksi kello BeeJiistä koittaa. Paljonko kellon lepovastus on? Hiukka haikeeta lähtee Juhannusreissuun ilman öljynpainemittaria... A-P Kotimainen diesel on jees!!! Kuvia: http://aph.1g.fi/kuvat/ |
Sivu luotu: 10:57 (GMT +2). |