Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   Vanha 2 tahti perämoottori temppuaa (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=126517)

-Jallu- 11.08.2014 19:36

Vanha 2 tahti perämoottori temppuaa
 
Osaako kukaan antaa vinkkejä mistä jatkaa ongelman etsimistä? Vika siis 2 heppasessa helvetin vanhassa susukin perämoottorissa. Kone käy ja kukkuu kylmänä normaalisti, pikku ryypyllä hyvin käyntiin ja ottaa kiekkoja ja pyörii tyhjäkäyntiä yms mutta noin 10 minuutin pyörityksen jälkeen ei pyöri isoilla kiekoilla vaan sammuu, ihan kuin tukehtuisi. Heti lähtee kyllä uudelleen hyvin käyntiin mutta ei kestä kuin noin 1/3 lisätä kaasua tai "tukehtuu" uudelleen, tyhjä käynnillä pelaa varmaan maailman tappiin asti esim uistellessa mutta siirtymät vähän hitaanlaisia kun ei kestä kaasutella, ei tosin tukka hulmunnut silloinkaan kun pelasi. Neulaa säätelin laihalle ja rikkaalle, ei vaikutusta. Jotenki tuntuu että vika jossain sähköissä mutta kun ymmärrän niitten päälle yhtä paljon ku hintti vitun päälle niin..

Poukko 11.08.2014 21:48

Voiskohan siinä olla vesipumpun ratas hajonnu? Mulla teki samanlainen suzuki tuota samaa kun ylikuumeni.

lavanelikko 11.08.2014 21:52

Mietin tovin tuota ylikuumenemisogelmaa, mutta tuo kuumana käyntii lähteminen yhellä nykäsyllä oli jo täys mysteeri.

Poukko 11.08.2014 21:58

Mysteeri se on koko moottori:D Mäntä laajenee kuumetessaan ja jää jumiin, mutta jäähtyy muutamassa sekunnissa niin paljon että pyörii taas.

Heguli 12.08.2014 05:17

Puola voisi oireilla juuri noin.

pee 12.08.2014 07:04

Koho jumii ? Eli ei täytä uimuria kokonaan

ärjy 12.08.2014 16:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 1151946)
Koho jumii ? Eli ei täytä uimuria kokonaan

Vissiin kohokammioa tarkoitit? Mut yhdessä koneessa oli tuo uimuri täynnä ku se oli halki. Se tosin vuoti bensat läpi ku neula ei sulkenut saantia. Minä aloittaisin purkamalla tankin korkin ja tarkistamalla et ilma menee läpi siittä korkista..

pee 13.08.2014 07:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ärjy (Viesti 1152044)
Vissiin kohokammioa tarkoitit? Mut yhdessä koneessa oli tuo uimuri täynnä ku se oli halki. Se tosin vuoti bensat läpi ku neula ei sulkenut saantia. Minä aloittaisin purkamalla tankin korkin ja tarkistamalla et ilma menee läpi siittä korkista..



Juurikin kohokammiossa asuvaa kohoa, ettei oo köhnöstä jumissa, ja täyty vajaaks. Silloin vois kestää ajella pienellä kuormalla, mutta isolla bensa loppuis kesken

-Jallu- 13.08.2014 12:15

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ärjy (Viesti 1152044)
Vissiin kohokammioa tarkoitit? Mut yhdessä koneessa oli tuo uimuri täynnä ku se oli halki. Se tosin vuoti bensat läpi ku neula ei sulkenut saantia. Minä aloittaisin purkamalla tankin korkin ja tarkistamalla et ilma menee läpi siittä korkista..

Ihan samat temput tekee oli korkkia eli ei. Pitää tarkastaa se vesi pumpun ratas ku ei taida tarpeeks tulla vettä takaa pihalle..

-Jallu- 13.08.2014 12:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 1152180)
Juurikin kohokammiossa asuvaa kohoa, ettei oo köhnöstä jumissa, ja täyty vajaaks. Silloin vois kestää ajella pienellä kuormalla, mutta isolla bensa loppuis kesken

Hmm mutta eikös se tekis kylmänäkin sitten tuota puutumista?

-Jallu- 13.08.2014 12:22

Niin ja lisätäänpäs vielä siis että tarviaa sen 10 min melkein tai täysiä kiekkoja tuohon puutumiseen. Mutta jos illalla joutas sen rattaan katella niin ois taas yks vaihto ehto tsekattu.

ärjy 13.08.2014 13:56

Jos ei pumpusta/kanavisya löydy vikaa nii tarkista et on oikealla lämpöarvolla oleva tulppa. Joskus raivuri teki samanlaista ku oli väärä tulppa.. sit voiki jo kutsua shamaanin.. nii tuli vielä semmoinen mieleen et tankissa mahtaa olla kans sihti siinä letkulähdössä.. jos siellä on paskaa ja se sit kovemmalla virtauksella kerääntyy siihen sihtiin...

-Jallu- 13.08.2014 14:40

Tulppa kateltiin kirjasta että pitäs olla oikea ja tietty uusittu sekin. Sihti oli kaasuttimen kylkeen tulevassa panjo liittimessä ja otettiin pois koe mielessä mutta turhaan.

ärjy 13.08.2014 15:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Kaheli (Viesti 1152254)
Tulppa kateltiin kirjasta että pitäs olla oikea ja tietty uusittu sekin. Sihti oli kaasuttimen kylkeen tulevassa panjo liittimessä ja otettiin pois koe mielessä mutta turhaan.

Ainaki appiukon susnukissa oli tankissa erillinen sihti, lähti irti ulospäin. Olikohan ruuveilla tai sit kiertämällä. Sen näki korkin kautta fikkarilla tiiraamalla. Siinä motorissa ei oireillut mikään, mut piti tankki putsata ku juniori appi tankkas siihen vettä paskaisella kastelukannulla:)

Viipo 14.08.2014 20:52

Itellä on kanssa vähä Susukin perämoottorissa ongelmaa... Kone on DT65 vuodelta -85. Hyvin lähtee kylmänä käyntiin ryypyn kanssa, ja lämpimänäkin pyörähtää kyllä käyntiin, muttei tahdo pysyä käynnissä tyhjäkäynnillä. Kylmänäkin tyhjäkäynti on melko epätasasta, ja käyntiin ei korvakuulolta vaikuta ollenkaan, nyhtää minkä tahansa tulpanjohdon irti vuorotellen.
Kierroksilla lähtee vetämään, mutta hetken perästä tuntuu hyytyvän, niinkuin tulis iso ylämäki.
Justiinsa vaihoin uuden vesipumpun rattaan ja kannentiivisteet varuilta. Sylintereissä ei näkyny mitään ihmeempiä naarmuja tai kiinnileikkautumia.
Kaasaritkin purin ja putsailin, ei sielläkään mitään erikoista löytynyt.


Sivu luotu: 10:37 (GMT +2).