Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Turbo keittää..? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=126349)

Eskimo 05.08.2014 14:11

Turbo keittää..?
 
Erikoinen vika ilmaantui käyttikseen (1.8T passat -03).

Kun sammuttaa koneen niin turbossa kiehuu vesi.

Se tulee selvästi siitä putkesta joka liittyy ylävesiletkuun.
Sen kun puristaa kasaan niin porina loppuu ja kehii painetta ko. putkeen.

Syylärissä oli vuoto ja korjasin sen sillä liemellä.
Vuoto loppui mutta tuo porina jäi.

Nesteen kulutusta tarkkailen parhaillaan mutta siitä ei vielä osaa sanoa vielä mitään kun vika havaittu vasta.

Mammalla ajossa samalla koneella toinen pasuuna eikä siinä mitään vastaavaa ilmene.

Ajatuksia?

Valpuri 05.08.2014 17:25

onkos tuossa mallissa siinä vesikierrossa sähköpumppu,,toimiikohan se??

Tomppaa_ 05.08.2014 18:58

Tuleehan järjestelmään tarvittava paine? Jos korkki sökö niin ei tuu painetta -> keittää

pee 05.08.2014 19:21

Tai koko paisuntasäiliöpallo viallinen

Eskimo 06.08.2014 08:58

Joku tiesi sanoa että ei ole sähöpumppua, painetta samanlailla kuin tuossa toisessa, korkit vaihdettu keskenään, paisari näyttää ehjältä...

Meinasin kokeilla puhaltaa paineella siihen letkuun josko siellä olisi tukos estämässä täyttä kiertoa muttei ole vielä ehtinyt...

sisua45 06.08.2014 10:10

Vaatiiko tuo 1.8 kone alipaine ilmauksen, vai ilmaantuuko itsestään?

2.8 V6 passat vaatii sellaisen tempun. Työhön on olemassa hieno VAG:n alipainepumppu, mutta märkäimuri paisuntasäiliöön ajan saman ajan. Pari litraa menee nestettä lisää ilmauksen jälkeen.

Jappi 06.08.2014 11:08

Työkaverilla oli joskus vanhempi 1,8T ilman vesijäähdytystä turbolle, ilmeisesti vaimennin oli purkautunut ja tukki pakoputkea. Ihan rauhallisenkin ajon jälkeen turbo hehkui punaisena.

pee 06.08.2014 13:20

Jos paisarit on samanlaiset, kokeile vaihtaen ne ...

Eskimo 06.08.2014 18:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jappi (Viesti 1150595)
Työkaverilla oli joskus vanhempi 1,8T ilman vesijäähdytystä turbolle, ilmeisesti vaimennin oli purkautunut ja tukki pakoputkea. Ihan rauhallisenkin ajon jälkeen turbo hehkui punaisena.

Jo vain. Tuopa pitää tutkia!

hunter hdj 06.08.2014 19:16

En olis huolestunut... Siitä saanut nestejäähdytetty runko nimensä= vedenkeitin..

toyota4x4 06.08.2014 20:32

kyllä siellä on ihan ilmaus proppu, parhaiten tiedät onko ilmaa kun laitat tyhjä käynnillä lämmöt täysille kabiiniin tuleeko lämpöstä ilmaa.

Eskimo 07.08.2014 14:17

Kyllä siellä pitäs ilmat olla pois kun ajettu satoja kilsoja syylärin paikkaamisen jälkeen.

Ei näytä hukkaavan nestettä.

Hassu kun toinen samanlainen ei tee vastaavaa niin joku kai siellä on oltava.

Kiehuminen on kuiten aika rajua.

Eskimo 09.08.2014 08:06

Tais löytyä kohtuullisen looginen selitys vialle.

Turbon vesikierto oli tukossa. Aukeni paineilmalla.

Parin reissun jälkeen ei ole porissut :)


Sivu luotu: 20:29 (GMT +2).