![]() |
säädettävät "normi-iskarit", tekeekö mitään?
Eli noita normaalin näköisiä iskareita saa "säädettävänä" vissiin ainakin Rancholta jne. Mitäs se säätö tekee ja onko sillä oikeesti eroa/merkitystä ajettavuuteen? Säätääkö ne napsut puristusvaimennusta vai ulostuloa vai molempia tasaisesti?
Pitäis alkaa uusimaan Geen iskareita niin kävi tuokin mielessä... |
Tää kiinnostais minuukii ku toho tatsunii tarvis jotkut iskarit hommailla.. Mistäs ranchoja muutes saa nykypäivän?
|
Rancon 9000 rs on portto KC kyllä säätämällä on eroa ajovauhtiin kinttupolun säädöllä ei pysy asvaltilla kunnolla ajamaan ja päinvastoin jos yrittää niin ei tule mitään.
|
Lainaus:
rallyracelta noi tuli, oliskohan niillä jotain 250e pari ollu hintaa. |
Ranchon xl9000 on 9 pykälää ja on niillä säädöillä paljonkin eroa myös sisäänvaimennuksessa. Ainut huono puoli on että niissä on ihan helvetin huono maali, muutaman kuukauden päästä jo ympäriinsä ruosteessa. Ite tilasin racersplacen kautta ja oisko ollu 120e kpl.
|
Lainaus:
|
Eikös rankholta saannu noita 9000 sillee et sisää tuli säätömokkula?
|
Lainaus:
|
Noitahan saa speksattuna 3000+ kg jenkkipikkareihinkin niin luulis jämäkkyyden riittävän vajaan parin tonnin hiluksiin?
|
|
Kiitos Ranchovinkeistä - ajattelin mennä kysyy niitä myyvään liikkeeseen kun kysyin joskus aikaisemmin jo hintatasoa, joka ei ollutkaan kovin kallis.
Noilla saisi varmaan tohon mun huoltoautotyyliin varustetulle vehkeelle lisää jämäkkyyttä kun se on nykysin niin saamarin korkee huomattavan korkeen lavakatteen takia. Saisi ehkä ylimääräistä vaapuntaa pois kun nykyiset iskarit on väsähtänyt edessä. Jos ne osoittautuu hyviksi, ehkä myöhemmin voi harkita taaksekin. |
http://www.rockauto.com/catalog/more...251&cc=1302613 tollaset oli itellä yhessä 4" alustakorotuksella olevassa Suburbanissa ja oli hyvät. Suburbanin etuakselimassa on noin 1800kg joten eiköhän ne hihluxiin riitä. Jos ei ni laittaa 2kpl per puoli.
Taakse meinasin kokeilla miten tollaset toimis, eikä oo kyllä kalliita. http://www.rockauto.com/catalog/more...650&cc=1302613 Ajatus olis että vois ottaa yhden lehden takapakoista pois mukavuuden takia menettämättä kantavuutta. Taka-akselimassa on sen +2700kg. Us-parts ainakin taitaa myydä, Racers Place kenties..? Ja tokihan ne voi ite tilailla ameriikasta, rahteja vaan tulee pirusti lentona. Taidan ite ottaa kaverin kautta kontissa kun ei kiire ole asialla. |
En tiedä tuliko Ranchon ostamisessa lunta tupaan kun otin auton vakio iskarit pois ja mittasin liikematkan, se näyttäisi olevan 120 mm.
http://www.sdtrucksprings.com/index....ducts_id=12199 Varaosaliikkeessä oli sellaisia tietoja, että liikematka olis 95 mm, minimimitta 244 mm ja maksimi 340 mm. Itse laskin Ranchon taulukosta samanpituisen liikematkan. Onko parempia ideoita miten/mistä jytkympää iskaria ja liikematka pidettäs samana vähintää kuin vakiossakin? |
Gorancho.com. →tuottet →katalogi. ite kahtelin sopivan pituiset ja oikeat kiinnitys päät ljhin sain vähä orkkista pitemmät joustot. Ja tilasin muistaakseni us partsilta
|
Lainaus:
Periaatteessa jos ton listan laittas taulukkolaskenteen ja sillä sorttais ne sellaseen järjestykseen, että olis listassa vain potentiaalisesti käyviä malleja kun nyt siitä ei oikeen meinaa saada selvää kun eri mallit sikinsokin tai ei ainakaan sellaisessa järjestyksessä, että ne Hiluxiin kävisivät... |
Unohat sen Hiluxin ja etit mittojen ja kiinnitysten mukaan sopivat.
Mutta onhna siellä LN170 Hiluun RS999145XL eteen ja RS999144XL taakse. Tuon listan selaaminen on kohtuu nopeaa kun ensin katsoo sopivan kiinnityksen siitä listan alusta, ja sitten selaa listaa iskun perusteella. Kaikki mitkä osuu sopivaan haarukkaan (tasan 120 milliä eli 4.72" ei taida olla listalla), niin katsoo kiinnityksen, jos ok niin min-max pituudet lisäks. Jos ei ok, niin sitten seuraavaan. |
Lainaus:
Ongelma oli just siitä kun sopivan oloisia oli äkkikatsomaltaan niin vähän listalla, mutta vääriä sitäkin enemmän. |
Homma meni siihen suuntaan kun Hiluxin alkuperäismallia olevat iskarit etupäässä olikin aika heikossa hapessa, tilalle tuli Monroen 4x4 Adventuret etupäähän. Sellaiset on jo jonkun vuoden ollut takanakin.
Koska tässä mun menopelissä painoa kertyy taakse, sinne voi jatkossa suunnitella niitä tehokkaampia iskunvaimentimia. Jokatapauksessa ajo-ominaisuudet parani nytkin tuntuvasti eikä maksanut paljoa. |
Mitenkäs noissa Ranchoissa se kortsu, hyvä vai huono? Jotkut riipii sen heti asentaessa pois ja ajelee paljaalla, ettei jää vesi ja (suola)kura seisomaan sinne haitarin sisään. Onko sitä minkälaisia kokemuksia puolesta ja vastaan?
|
Ei mulla ainakaan ole ollut mitään ongelmaa kortsun kanssa. :D
|
Sivu luotu: 19:06 (GMT +2). |