Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   toyota 1kz-te kannen kiristys (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=125919)

ahku 21.07.2014 12:49

toyota 1kz-te kannen kiristys
 
Laittaisko joku kannen kiristys järjestyksen/momentit. ennakko kiitos :)

Pajares 21.07.2014 14:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ahku (Viesti 1147145)
Laittaisko joku kannen kiristys järjestyksen/momentit. ennakko kiitos :)


1. 39nm
2. 90ast.
3. 90ast.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=159161

ahku 21.07.2014 15:25

KIITOS!

ahku 26.07.2014 19:27

Pitääkö toi 39nm. paikkaansa tuntuu aika pieneltä?

ahku 26.07.2014 19:41

Eiku kyllä se näin taitaa olla.

BJ-40/76 26.07.2014 20:02

K.O koneesta ei kokemusta....
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ahku (Viesti 1148369)
Pitääkö toi 39nm. paikkaansa tuntuu aika pieneltä?

Siis tuo on se alkumomentti, mistä sitten vedetään asteet.

-> Puhdista huolella kierteet, sekä pultista että lohkosta. Jos kierteissä on jotain likaa, tai jopa öljyä puoleen väliin täynnä, niin aika pahasti heittää lopullinen momentti.

Mitenkä tuossa koneessa on kannen pultit? siis onko samalla tapaan kuin esim. hdj:ssä, siis ei vaihdeta jos ei ole venähtäneet.
Ja miten kierteiden putsaus/voitelu? siis valmistajan ohjeiden mukaan.

Taustaa: Ainakin 1hd-t, siis hdj-80:ssä tärkeimmätkin (mm.kiertokangen-) pultit käytetään useampaan kertaan, JOS on ehjät, siis silmämääräisesti ja työntömitalla mitattuna vaihtorajan sisällä.

Joissakin merkeissä pitää vaihtaa mm. moottorin korvakoiden pultit uusiin, jos/kun joutuu avaamaan esim. määräaikaishuollon yhteydessä.

ahku 26.07.2014 20:19

Joo kyllähän ne kireelle meni. Tuntu että se 2x 90
astetta olis jotenkin vãhän. Nää helteet pehmittää
jyvää :)

ahku 26.07.2014 20:21

Tohon tuli uudet kannenpultit mukana.


Sivu luotu: 19:23 (GMT +2).