![]() |
toyota 1kz-te kannen kiristys
Laittaisko joku kannen kiristys järjestyksen/momentit. ennakko kiitos :)
|
Lainaus:
1. 39nm 2. 90ast. 3. 90ast. http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=159161 |
KIITOS!
|
Pitääkö toi 39nm. paikkaansa tuntuu aika pieneltä?
|
Eiku kyllä se näin taitaa olla.
|
K.O koneesta ei kokemusta....
Lainaus:
-> Puhdista huolella kierteet, sekä pultista että lohkosta. Jos kierteissä on jotain likaa, tai jopa öljyä puoleen väliin täynnä, niin aika pahasti heittää lopullinen momentti. Mitenkä tuossa koneessa on kannen pultit? siis onko samalla tapaan kuin esim. hdj:ssä, siis ei vaihdeta jos ei ole venähtäneet. Ja miten kierteiden putsaus/voitelu? siis valmistajan ohjeiden mukaan. Taustaa: Ainakin 1hd-t, siis hdj-80:ssä tärkeimmätkin (mm.kiertokangen-) pultit käytetään useampaan kertaan, JOS on ehjät, siis silmämääräisesti ja työntömitalla mitattuna vaihtorajan sisällä. Joissakin merkeissä pitää vaihtaa mm. moottorin korvakoiden pultit uusiin, jos/kun joutuu avaamaan esim. määräaikaishuollon yhteydessä. |
Joo kyllähän ne kireelle meni. Tuntu että se 2x 90
astetta olis jotenkin vãhän. Nää helteet pehmittää jyvää :) |
Tohon tuli uudet kannenpultit mukana.
|
Sivu luotu: 19:23 (GMT +2). |