Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   HJ61 tehostuksen parannus?? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=125710)

ukkonen7 12.07.2014 12:16

HJ61 tehostuksen parannus??
 
Pitäisi väliaikaisesti saada pikkasen paremmaksi tehostus ohjaukseen niin onnistuuko pumpusta vaan isointa jousta simmaamalla jäykemmäksi??

helmapelti 22.07.2014 22:17

Searcilla olet jo löytänyt vaihtoehtoja mutta veikkaan että jousta tarvii saada reilusti jäykemmäksi eikä pieni shimmaus riitä, jos paineet on puolet alkuperäisestä ja pumppu väljä niin ei taida toimia kummoisesti.
Tukkeutunut sihti 15v ja vesimössöä kavitoiva pumppu niin paineita ei löydy.

Mulla max paineen nosto ei auttanut eli se ei ole ongelma, käyttöpainetta tarvis lisää.
Jäykempi iso jousi voisi auttaa, itse etsin n 30% jäykempää, voi olla jo liianjäykkäkin.

ukkonen7 23.07.2014 11:52

Jep, kokeilin viime viikolla 1.5mm prikalla ja ei tulosta. Seuraava siirto oli että tuplasin jousen eli laitoin vakio jousen sisään toisen pienempi halkaisijaisen miltein saman jäykkyyksisen ja tulosta syntyi. Liikaa en viittinyt jäykistää kun en luottanut vanhoihin letkuihin ja paljonko simpukka kestää.

toyota4x4 27.07.2014 22:47

kannattaa sitten se sihti poistaa säiliöstä tai tehä isompi säiliö ja atf:n tilalle hydrauliikka öljyä

ukkonen7 28.07.2014 05:37

Täytyy Joo säiliötä kasvattaa, oli pieni pelko että saattaa näillä keleillä atf kiehua.

ukkonen7 28.07.2014 15:49

Oletan että Toyotan pumppu on lamellimalli niin toimiikos Se paremmin hydrauliöljyllä??

toyota4x4 29.07.2014 20:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ukkonen7 (Viesti 1148702)
Oletan että Toyotan pumppu on lamellimalli niin toimiikos Se paremmin hydrauliöljyllä??

kyllä se on monesti tuntunut auttavan etenkin jos lämpösenä on tehostus kadonnu atf:llä niin hyde öljyllä ei .muutamamissa Toyotissa ollu jo useamman vuoden hyde öljyt.

t.haapala 04.08.2014 18:55

Onks jollain varmaa tietoa et onko kaik hoojiitten tehostimienpumput käypäsiä keskenään?
Vai onko vuosmalleissa eroja?

toyota4x4 04.08.2014 20:28

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja t.haapala (Viesti 1150206)
Onks jollain varmaa tietoa et onko kaik hoojiitten tehostimienpumput käypäsiä keskenään?
Vai onko vuosmalleissa eroja?

siinä vaiheessa kun vaihtuu koneen korva, vaihtuu pumpun malli 81-85 tais olla vanhaa ja 86-90 uudempaa mallia.

t.haapala 04.08.2014 21:50

Selvä homma, kiitoksia

t.haapala 05.08.2014 09:57

Semmonen kysymys vielä et saakos tommoseen pumppuun vaihettua jotain tiivisteitä,
vai kattelenko suosiolla uuden pumpun kun vanha vuotaa?

timpe83 28.08.2014 19:39

Lainaampa tätä topicia ku rockyssä on sama tehostimen pumppu (erillainen kiinnitys).. No mutta asiaan, elikkäs purin pumpun ja vaihdoin sinne hj:n pumpusta parempi kuntoiset sisukset. Homma onnistui hyvin ja tehostus parani, tämän jälkee auto seisoi n.kuukauden ja nyt ei tehosta enään ollenkaan..
Olisko ideoita mikä siihen nyt iski?

toyota4x4 28.08.2014 20:30

painepuolen kara jumittelee ainakin noissa jenkkipumpuissa.

toyota4x4 28.08.2014 20:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja t.haapala (Viesti 1150380)
Semmonen kysymys vielä et saakos tommoseen pumppuun vaihettua jotain tiivisteitä,
vai kattelenko suosiolla uuden pumpun kun vanha vuotaa?

merkkiliikkeestä olen ostanu tiivisteitä pumppuun maksoi silloin luokkaa 20e akselin stefa ja o-rengas

IironSika 28.08.2014 20:39

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 (Viesti 1156183)
painepuolen kara jumittelee ainakin noissa jenkkipumpuissa.

Samoin Japanin pumpuissakin. Yhdestä sai kaivaa oikein tosissaan pihdeillä karaa ulos. Putsauksen jälkeen toimi hetken, kunnes taas alkoi jumittaa. Liekö kulumisella osuutta asiaan.

helmapelti 29.08.2014 17:49

Mulla ainakin hjn pumpussa syliteri porattu valuun viimeistelemättä öljykavavia, siellä oli jonkun hiekkavalun kavat teräväreunaisia. Omasta niitä pyöristelin kun karaa sai repiä pois pihdeillä.

Ymmärsinkö ollenkaan oikein kun pähkäilin että tuoton lisäämiseksi joko porataan unionia isommaksi jolloin lasketaan karan ohjauksen vastapainetta tai karan jousta jäykistetään saman saavuttamiseksi ja jos noita tekee liikaa niin ohikierto ei kytkeydy ja öljyt pysyy aina painekierrossa ja kuumenee?

Eli parempi vaihtoehto voisi olla tuottavampi pumppu tai vakion välityksen korottaminen, pienempi siivapyörä?

Jos pumppu väljä niin virittely ei auta, tuotto ei kasva?

Mulla toi tuunaus jäi kesken kun toyotalta tuli väärä jousi.

Toyotalta stefa muutaman euron ja vuoto loppui.


Sivu luotu: 07:10 (GMT +2).