Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   hj-61 käynnissä pysymis ongelma! (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=125238)

datsun 3.3d 24.06.2014 07:15

hj-61 käynnissä pysymis ongelma!
 
hello!
mielenkiintoinen vika/ominaisuus..noin 20min ajon jälkeen alkaa hj nykiä ja pudottaa muutaman mukin pois pelistä..no eilen vaihdoin naftasuodattimen ja kokeilin..nätisti käyntiin ja vartti tyhjäkäyntiä pihassa ja ei ku koe ajolle hienosti kulki..noin 12km jonka jälkeen sammui ja ei käyntiin millään jokusen soiton jälkeen eri toyota velhoille pumppasin käsipumpulla noin 4 pumppausta ja sain naftat sormille!..ei kai sen naftan kuuluis pumpunvarren juuresta tulla..sitten sain vihjeen että putket poikki käsipumpun molemmin puolin ja kumiletkulla ohitusleikkaus..voiko niin tehdä??
vai uus käsipumppuko?

Mela-Antero 24.06.2014 07:37

Mulla oli sama oire, polttoaineputket oli ruostunu siitä suojapellin alla olevasta kiinnikkeestä puhki, just ja just olivat kosteet ja kun käsin hiplas niin heti murtu ja alko vuotaan kunnolla, siirtopumppukin kusi varrelta enkä sit sen enempää jaksanu spekuloida vaan tyrkkäsin facetin väliin ja nyt on pelannu :) oli harvinaisen ärsyttävä vika kun pajan eessä pelas ja sit ku pääs mettää nii alko just rötää :D

0ltzi 24.06.2014 08:24

Just vaihdoin toisen siirtopumpun. Sekä uus että vanha kusee pumppauksen aikana.

datsun 3.3d 24.06.2014 08:38

anteeksi maalaisuuteni minkä törkkäsit väliin?
siis ohititko käsipumpun kokonaan?

Mela-Antero 24.06.2014 08:45

Sähkösen siirtopumpun, joo se vanha pumppu on halvaannutettu kokonaan, liekö viisain ratkasu, mutta oli nopee korjaus :) sähköt pitää vielä muuttaa että älyää virta-avainta, mutta ongelmat loppu

datsun 3.3d 24.06.2014 09:17

kokeilen tänään pistää letkut/putket poikki ja kumiletkulla ohitus..saa nähdä mitä sanoo...

Tourinki 24.06.2014 10:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja datsun 3.3d (Viesti 1141598)
kokeilen tänään pistää letkut/putket poikki ja kumiletkulla ohitus..saa nähdä mitä sanoo...

Meinaatko että syöttöpumppu jaksaa imeä pa:ta tankilta asti?

datsun 3.3d 24.06.2014 11:00

ahaa..elikkä se pikkumötikkä missä käsipumppu on siis tarpeellinen? eilen sain sellaista tietoa että sen voisi ohittaa..eli siinä tapauksessahan tarviin uuden siirtopumpun sikäli se vika on siinä..

Tourinki 24.06.2014 13:01

Siirtopumppuhan se on, jossa on se käsilutkutin ilmaamista varten.

A-P 24.06.2014 22:30

Se originaali ilmauspumppuhan on järkiään sohlo, ja korvaava komponentti löytyy boschilta, ja ei kuse enää ainakaan siitä. Olen joutunut kaikkiin Cruisereihini (5 kpl) sen vaihtamaan tähän saakka.

http://www.eurotruck-importers.com/i...0000908850.jpg

Varaosanumerokin kivasti tuossa kuvassa.

Originaaliin käyntiongelmaan kysymyksenä, suhahtaako tankin korkki avattaessa? Meinaan, jos huohotin on tukossa, niin voi jäädä polttoaine vähille. Itsellä puutuu motarilla 140km/h vauhdissa. ;)

Toinen mitä kannattaa koittaa on syöttää polttoainetta siirtopumpulle erillisestä säiliöstä, ja koittaa poistuiko vika. Olen siirrellyt polttoainepuutteista Cruiseria perämoottorisäiliöllä.

datsun 3.3d 25.06.2014 08:57

se mikä tekee mielenkiintoisen koko hommasta on se että vein eilen cruserin 35km päähän yhden velhon pajalle ja koko matkan auto pelas niinkuin pitääkin.paskamainen vika kun ilmenee sillointällöin..no katsotaan mikä korjaajan diagnoosi...

Hessu888 25.06.2014 09:32

Tyhmä kysymys, mutta olethan tyhjentänyt sen vedenerottimen sieltä puolesta välistä runkoa?

datsun 3.3d 25.06.2014 09:45

kysymys ei ole tyhmä ja en muuten ole..ehkäpä korjaaja sen tekee pitääpä mainita..opissa ollaan moisen laitteen kanssa...

parukit 25.06.2014 10:22

Polttoainesuodattimenkin voisi ehkä vaihtaa samalla kertaa.

datsun 3.3d 25.06.2014 11:06

pa-suodatin on vaihdettu...

datsun 3.3d 27.06.2014 07:51

eilinen puhelu pajalta..ohitin siirtopumpun ja korvasin sen sähkösellä polttoaine pumpulla..nätisti lähtee käyntiin ja käy nätisti..jospa hakis panssarivaunun viikonlopun rientoihin..kiitos kellokosken velholle taas!

datsun 3.3d 30.06.2014 08:49

laitan vielä tänne että kyllä..nyt hj rokkaa aivan eri tavalla kun sähöpumppu paikoillaan..käyntiin lähtö.käyntiääni ja ajo kaikki huomattavasti parempi..parempi kun uus venäläinen

make764 02.07.2014 18:16

A-P mistä ostit bossilaisen?

Mikko_L 02.07.2014 21:02

Tein tänään kaverin 61 ton siirtopumpun vaihtamisen sähköseen homman. Aattelin et laitan tähän reseptin.

Tarvittavat osat:

Faset. 129L/h pumppu. ( ei kannata mitään biltemaa laittaa tää maksaa 70-80e)

8mm (reikä) polttoaine letkua 1m

7klemmaria.

Ruuvti/pulttit 2kpl pumpun kiinnittämiseen sisälokariin.

2kpl 14mm panjo liitintä ja niihin kupari prikat.

2kpl 10mm pulttia.

1kpl sininen apiko rengasliitin 6mm reijällä.


Asenna pumpun + johtoon rengasliitin. Kytke se ilmanputsarin vieressä olevaan virran jakajaan kohtaan johon tulee 24v kun virran päällä. Siinä taisi lukea ing luonnollisesti.
Ruuvaa uusi pumppu sisälokariin kiinni siihen kohtaan mihin virtajohto yltää. Laita pumpun maadoitus johto (rengasliitin valmiina) kiinnityksen alle. Putsaa kontakti pinnat.

Irroita siirtopumpusta imuletku ja asenna se uuteen pumppuun.

Ota vanhasta siirtopumpun ja suodattimen välistä rautaputki pois.

Asenna suodattimelle uusi panjoliitin ja vedä siitä letku uudelle siirtopumpulle.

Asenna vanhan siirtopumppuun imupuolelle letkun pätkä ja tuki se pultilla.

Asenna vanhan siirtopumpun painepuolelle uusi panjoliitin ja siihen pätkä letkua ja tuki se pultilla. Voit myös hitsata tai juottaa liittimen umpeen. Näin se ei hakkaa tyhjää siellä kun kara jumiutuu alipaineesta.

Aikaa menee puolesta tunnista puoleentoista. Riippuu tekijästä. Ja kustannukset ovat n. 90-130e.

A-P 08.07.2014 21:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja make764 (Viesti 1143431)
A-P mistä ostit bossilaisen?

Pahoittelen viivettä, se on kesä, nääs. ;)
Viimeksi taisin ostaa Hämeen Dieselistä, mutta joka varaosaputka osaa tuon käsipumpun toimittaa.

Mela-Antero 10.07.2014 21:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mikko_L (Viesti 1143500)
Tein tänään kaverin 61 ton siirtopumpun vaihtamisen sähköseen homman.



Asenna pumpun + johtoon rengasliitin. Kytke se ilmanputsarin vieressä olevaan virran jakajaan kohtaan johon tulee 24v kun virran päällä. Siinä taisi lukea ing luonnollisesti.
Ruuvaa uusi pumppu sisälokariin kiinni siihen kohtaan mihin virtajohto yltää. Laita pumpun maadoitus johto (rengasliitin valmiina) kiinnityksen alle. Putsaa kontakti pinnat..

Menee sarjaan tosi hölmöt kysymykset, mut eli sen röökiaskin kokosen muovipurkin sisälle minkä kannessa hämäävästi lukeekin joku power supply tmv ? :D


Sivu luotu: 13:11 (GMT +2).