![]() |
Pick upin lavan maalaus
Moro! Olisin kyselly onko kellään kokemuksia lava-autojen lavan maalauksista? Mitä maalaamot ottaa sunnilleen jos poistaa vähä ruosteita lavan kyljistä ja maalaa sit lavaan kauttaaltaan pl. lavan sisusta missä on lavakaukalo?
Hintoja ei meinaa oikein saada mistään ja alkaa nuo vanhemmat lava-autot olla siinä kunnossa, että ne pitäis maalata... Eli jotain hinta arviota lavan maalaukselle? |
Oma ei ollut lavalta ruosteessa, ainoastaan naarmuinen. Käsipelillä kiveniskusuojaa, hinta noin 40-50€
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=154461 |
Siistin näkönen on kyllä ja varmaan kestää. Mutta tarkotuksena olis maalata lava ulkopuolelta eikä sisältä, eli takarenkaan helmojen yläpuolelta ja lavan kyljestä muutenkin. Ei löydy nimittäin D22 kc:tä oikein ilman jotain ruosteita lavassa ja ite haluaisin sen heti kuntoon. Eiks näissä aika äkkiä lavat ala ruostumaan? Tuskin mitään hätää ostaa tollasta jos ei mistään ole lava ruostunut puhki vaan pinta ruostetta? Vai suosiolla uudempaa mikä ruostuu sit muutaman vuoden päästä?
|
Lainaus:
|
Miksei hintoja saa?
1200 äkkii tuosta koneelta katottuna... sisältää takalaidan... |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Tuo Zinga 10 kilon pöntössä pensselillä levitettynä on hyvää kamaa hiekkapuhalletulle pinnalle ainoana pintakäsittelyaineella silloin kun tarvitaan hyvää hankauksen ja kosteuden kestoa. Öljyn ja liuottimien kesto ei niinkään sen valttia:
http://www.scanferro.fi/zinga_sinkki.asp Jos mä jaksasin irroittaa lavan Hiluxista, käsittelisin san alhaalta päin kokonaan tolla ja auton rungon myös. Nyt olen näin jo tehnyt akuuteimmin huomiota vaativiin kohtiin. Laitoin myös tätä lavan sisäpuolelle sinne missä ruoste pyrkii vaivaamaan. Varmiten onnistuu kun laittaa tätä vaikka kolme kerrosta pensselillä aika laita mitään muuta niin ei tule yhteensopivuusongelmia. |
Tässä kai kysyttiin kuitenkin ulkopeltien maalauksesta?
Sisäpuolen vinkkejähän on tosiaan jo tullutkin. Joskaan kaikki ei tykkää pensselin jälestä, mutta voihan noita massoja massaruiskullakin levitellä (ehkä siistimpi lopputulos). Jos laskee, että lavankylkiin 30-40e/puoli korjauspellit ruosteelle. (ei siis tehdä suorasta vaan käytetään valmiita korjauspaloja) Päälle hitsaus. Siihen ruosteenesto maalit, pintamaalit, kenties lakka. Ja tekeekö itse vai teettääkö... |
Lainaus:
Tämä yhdistelmä on tarkka kovetemäärästä, ehkä ilman lämmöstä ja kerrospaksuuksista. Zingaa on hyvin hankala ruiskuttaa millään halpisvehkeellä koska sitä pitää sekoittaa käytön aikana. Pensselin kanssa tämä on hyvin helppoa. |
Autossa vasta pinta ruostetta lokasuojan päällä ja tankinluukun takana. Peltiä ei tarvii vaihtaa, ainoastaan hionta ja maalaus ym.. Taitaa lavan maalauksen ja käsittelyn jo 1000€ saadakkin. Tekis mieli hoitaa kuntoon kun vielä pääsee helpolla.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Mistäs päin alottaja on?
|
Jyväskylän seudulta. Maalaamoon soitin niin hinta arvio koko lavan maalaukselle ja käsittelylle 500-1000€ jos sisäosaan eivät koske... Sen voi tehä itekki kun lavakaukalo tulee päälle.
|
No sit en suositte yhtä kaveria tääl helsingin "läheltä" :D
|
Itekki tossa miettiny että mikä litku olis paras tuon lavamuovin alle ettei hiertäis heti peltiä. Kotelosuoja-ainetta siellä nyt on mut kerää aika hyvin kaiken paskan mitä muovin ja lavanväliin pääsee. Oisko tuo kiveniskumassa kova sana?
|
mitäs se kama oli mitä ne myytinmurtajissakin testas koko autoon. jotain lavapinnoitetta se oli... Kesti melkeen mitä vaan. Sit vois heittää kaukalonkin pois.
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Itse näkisin, että lavan sisäpuolella siellä missä tulee kuormaa on korroosiokeston kannalta asianmukainen pintakäsittely ja se päällä on makaanista rasitusta ja kolhuja kestävä suoja. Minun autossa se on vaneri ja toimii hyvin kun vaneri ei ole sateessa vaan katteen alla. Ruostuminenhan on huomattavaa takarenkaiden ympäristössä ellei ole toimivia konsteja sen torjumiseksi. Yksi itseä kiinnostava lähestymistapa olisi kuumagalvanoitu lava jos lavan rakenne olisi sellainen, että sen saisi joka paikasta puhtaaksi. Niinhän ei yleensä taida olla. Varmaan kestävin lava olisi jos itse tekisi flat bed lavan omaan käyttöön sopivasta materiaalista. |
Lainaus:
|
Jos lavalla on muovisuoja, mä ratkasisin homman niin, että kuivahiekkapuhallus kunnon laitteilla, siihen päälle pensselillä 3 kerrosta Zingaa eikä muuta muovisuoja päälle ja ehkä kiinni jostain ettei hierrä niin paljon.
Ainakaan vaneri ei ole hiertänyt paljoakaan kun olen pultannut sen kiinni. Laitetaas tohon omasta 1998 Hiluxista joitain kuvia 2014 tilanteesta kun lavan alapuolelle on tullut tehtyä erilaisia täsmäkorjauksia joko hiekkapuhaltaen tai ilman. Vieläkin pientä hommaa on tiedossa... https://dl.dropboxusercontent.com/u/...4/IMG_0001.JPG https://dl.dropboxusercontent.com/u/...4/IMG_0002.JPG https://dl.dropboxusercontent.com/u/...4/IMG_0005.JPG https://dl.dropboxusercontent.com/u/...4/IMG_0006.JPG https://dl.dropboxusercontent.com/u/...4/IMG_0011.JPG |
Lainaus:
Myytinmurtajissa käyttivät Line-X:än pinnoitetta. Rhino Liner on vastaavaa tavaraa. Soft Diamondlta kysyin joskus PU-pinnoitusta Dodgen lavaan, olis kustantanu about 900 € Omasta mielestä nuo lavakaukalot ovat aivan perseestä, ainakin tuo Dodgen kaukalo laajeni kesäisin jolloin se ei istunut kunnolla lavaan vaan reunat oli aivan kuprulla. Puhumattakaan kuorman sitomisen vaikeudesta kun kaikki tehdastekoiset sidontapisteet laitojen yläreunassa olivat piilossa, ja pohjassa olevia varten piti tehdä reiät että niitä pystyi käyttämään = hiekkaa ja kaikkee törkyä meni kaukalon alle. |
WWW.Lujapinnoite.com onko tästä kokemuksia? Ton firman dodge yli "maalattu" kokonaan tolla pinnotteella.
|
Nostetaan tätä vielä. Pitäisi nyt viikonloppuna kiskaista jotain tuohon lavalle. Tavaran pitäisi olla halpaa, nopeasti kuivuvaa ja löytyä motonet/k-rauta akselilla.
Maalataan pihalla niin ei voi olla märkänä kovin pitkään. Penselillä suditaan ja kulutusta kestävä pinta. Ulkonäöllisesti musta väri on ainoa vaatimus :) |
Sivu luotu: 22:00 (GMT +2). |