Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   coilover tietämystä (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=124610)

toyota4x4 30.05.2014 21:57

coilover tietämystä
 
coiloveri tolpat tuli ja pitäs korkeutta määritellä edessä 350 upper ja 400 lower takana 200 upper ja 350 lower takapää laskee painon kanssa noin 2.cm ja etupää 6cm
lasketaanko tuo että 350 jousi painuu 350 lbs:n kuormalla 1 tuuman? preload : 350 lb/in

Arska 30.05.2014 22:09

Näinhän se menee.

toyota4x4 30.05.2014 23:30

samalla kaavalla jos., 350 jousi painuu siis 2.36"(6cm) 300=2.7",250=3.3",200=4,13" ja massa jota jouset kannattaa olis laskennallisesti 749kg tällä hetkellä edessä.

toyota4x4 31.05.2014 17:48

What rate and length springs should I use?
Coil-over Main Spring Rate Calculations

Inputs
Value Units Description
WT
in Wheel Travel
CSW
lb Corner Sprung Weight
CUSW lb Corner Unsprung Weight
D1 in Distance 1
D2 in Distance 2
Angle θ ° Angle theta (degrees)
Angle α ° Angle alpha (degrees)
Droop % % Droop/Ride Height %
SUR % % Step Up Rate


USER GUIDE
DIAGRAMS

Click on the "Value" letter for a definition of that Value.
spacer

Edit Inputs (GREEN FIELDS), click 'Next' button
to recalculate the Outputs (ORANGE FIELDS)

Outputs
Value Units Description
WRA lb/in Wheel Rate
MR
Motion Ratio
SR lb/in Spring Rate
RF Hz Ride Frequency
DT in Droop Travel
TENDER lb/in Tender Spring Rate
MAIN lb/in Main Spring Rate
SWR lb/in Secondary Wheel
Rate




spacer


SWAY-A-WAY CALCULATORS
Coil-over Main Spring Rate Calculations
Dual Rate Calculator
Slider Travel/Location Calculator
Spring Rate from Spring Dimensions Calculator
Reservoir Piston Travel Calculations
Triple Rate Calculator

näihin kun laittaa arvot niin jotain löytyy.. pitäs tietää wheel travel??

Arska 31.05.2014 22:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 (Viesti 1136655)
näihin kun laittaa arvot niin jotain löytyy.. pitäs tietää wheel travel??

Tuossa wheel travel kohdassa voinee käyttää iskarin iskunpituutta, niin ei varmasti heitä paljon nuo jousivakiot.

Vaikein homma lienee arvioida nuo nurkkapainot, jos ei ole vaakaa käytössä?

sos 05.06.2014 19:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Arska (Viesti 1136745)
Tuossa wheel travel kohdassa voinee käyttää iskarin iskunpituutta, niin ei varmasti heitä paljon nuo jousivakiot.

Vaikein homma lienee arvioida nuo nurkkapainot, jos ei ole vaakaa käytössä?

Eikös noihin "nurkkapainoihin" pidä huomioida akselin painokin renkaineen, esim mokin akselit 44pokkereilla painaa liki 500kg, eli kuksassakin jousittamaton massa on isompi, kuin jousitettu


Sivu luotu: 23:26 (GMT +2).