Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Volvo s70 tdi kolkattaa, savuttaa ja käynnistyy huonosti (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=124469)

A-P 26.05.2014 20:06

Volvo s70 tdi kolkattaa, savuttaa ja käynnistyy huonosti
 
Onko volvolaisista ideaa, mikä mahtaisi olla vikana, kun moottori aloitti kolkattamisen samalla savuttaen ja käynnistyminenkin meinaa olla hankalaa. Volvo olisi näine pikkuvikoineen tarjolla, ja mietin otanko riesakseni.

pee 26.05.2014 20:09

alkoiko ihan yhtäkkiä vai onko pikkuhiljaa pahentunu ??

jos tuo on niitä mitä epäilen, aiheuttaa wanha jakoremmi juurikin mokomia oireita ??

Jari 26.05.2014 20:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 1135431)
alkoiko yhtäkkiä vai onko pikkuhiljaa pahentunu ??

jos tuo on niitä mitä epäilen, aiheuttaa wanha jakoremmi juurikin mokomia oireita ??

ei jako, vaan puNpun remmi?

pee 26.05.2014 20:11

sorry :o

just pumpun remmi

A-P 26.05.2014 20:11

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jari (Viesti 1135435)
ei jako, vaan puNpun remmi?

Onko siellä remmi pumppua varten? Ajoitus persiellään?

A-P 26.05.2014 20:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja pee (Viesti 1135431)
alkoiko ihan yhtäkkiä vai onko pikkuhiljaa pahentunu ??

jos tuo on niitä mitä epäilen, aiheuttaa wanha jakoremmi juurikin mokomia oireita ??

Yht'äkkinen saamani kuvauksen perusteella.

matti.v 26.05.2014 20:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja A-P (Viesti 1135430)
Onko volvolaisista ideaa, mikä mahtaisi olla vikana, kun moottori aloitti kolkattamisen samalla savuttaen ja käynnistyminenkin meinaa olla hankalaa. Volvo olisi näine pikkuvikoineen tarjolla, ja mietin otanko riesakseni.

epäilisin että on jakopään hihnan kiristimestä jousi poikki ja ajoitus metässä sen takia.
kannattaa kurkistaa jakokopan alle ja kokeilla onko hihna löysällä, siinä kopassa on vaan metalliklipsit eli saa ilman työkalujakin katottua.
muutaman oon noita laittanu joissa tuo jousi on katkennut. uudet romut vaan huolella paikalleen , ajoitus kellolla kohdalleen ja kovaa ajoa.

voi olla myös pumpun hihnasta hampaat huonona mutta yleensä silloin loppuu matkantekokin.:rolleyes:
mut tuo jakopään kiristimen jousi katkee siksi kun pumpun ajoitus on hammaspeikontakia tai muuten vaan persillään.. eli molemmat päät uusiksi+ hammashihnapyörä ja pultti kampuralle ja vesipumppu.

A-P 26.05.2014 20:19

Näillä tarinoin rohkenen "pelastaa" volvon. Saa siitä ainakin nahkapenkit Cruiseriin, jos ei muuta. ;-)
Kiitoksia pikaselvennyksestä osallistuneille.

Eskimo 27.05.2014 11:55

Mulla oli vastaava vika v70:ssä ja ei auttanut jakopään ehjäys.

Vähän aikaa kun seisoi niin puolilämpimänä teki samanoloista häikkää.

Kierrokset reilusti alle tonni, pirunmoinen kalkatus ja savutus. Kävi hädintuskin.
Pedaalia kun piti pohjassa niin hiljokseen nousi kierrokset ja noin 2500 jälkeen tasoittui.

Vikakoodia ei näkynyt.

Muuan seppä ehdotteli, että pumpun dynaamisen ajoituksen säätö jumittaa ja sitten tokenee.
Ei tule vikakoodia kuin silloin muutaman sekunnin aikana kun vika päällä.

En tutkinut sen enempää vaan laitoin hyvän kiertämään :D

tieto 29.05.2014 23:52

täältä vois löytyä varaosia jos on menny venttiileitä/nostimia
http://forums.offipalsta.com/showthr...ight=volvo+v70
nii ja tietoa

Jari 30.05.2014 08:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja matti.v (Viesti 1135440)
voi olla myös pumpun hihnasta hampaat huonona mutta yleensä silloin loppuu matkantekokin.


Yhelllä ontuvakäyntisellä kerran käytiin suomussalamella mutkin, toki vika paheni koko ajan, mutta pakko oli.

ja ittellä meni silleen että alkoi ontumaan, hain matkalla motonetistä osat, ja pääsin holtoasemalle, jossa kävin kahvilla ja olin lähössä niin sitten ei enää käynnistynyt. (eli alkoi oireilemaan Iissä, kävin kemissä mutkan ja oulussa motonetissä, ja sitten ouluun tbn pihalle hyyty. )

Kurja keksintö koko kuminauha veto, mutta kovalla huollolla toimii jotenkin.

Starck 30.05.2014 13:18

aika usein kyseisessä volkkarin koneessa 5 sylinterinen rivi diesel joka on volvossa ja ittellä audissa on kampiakselin siiva pyörä jätetty liian löysää jolloinka se löystyy ajosta ja jako pääseee siirtymään ja kiila katkeaa kampiakselin rattaasta. koska usein ammuttu mopolla kiinni korjaamossa vaikka oikea kiristys momenti on 200nm ja sen jälkeen 180 astetta.

A-P 08.07.2014 22:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Starck (Viesti 1136340)
aika usein kyseisessä volkkarin koneessa 5 sylinterinen rivi diesel joka on volvossa ja ittellä audissa on kampiakselin siiva pyörä jätetty liian löysää jolloinka se löystyy ajosta ja jako pääseee siirtymään ja kiila katkeaa kampiakselin rattaasta. koska usein ammuttu mopolla kiinni korjaamossa vaikka oikea kiristys momenti on 200nm ja sen jälkeen 180 astetta.

Juuri näin oli käynyt, kampiakselivika ja varaosamoottoria haetaan.Tarinan opetus on, että ei perkele pidä antaa sen halvimman nyrkkipajan tai sukulaismiehen tehdä ihan kaikkea! Kysyttäessä auton minulle luovuttanut myönsi antaneensa piheyttään luvan vilunkiin uutta hihnapyörää paikalleen laitettaessa. Voivoi.
Noo, onneksi auto oli ilmainen. Tulipahan sitä ulkoilutettua reilu 100 kilometriä trailerin päällä. :)

Tuli mieleen kasaaminen se hihnapyörä kohdalleen hitsaten. Tuskin sillä enää jakohihnan vaihtoväliä enempää tullaan ajamaan.

Mikki 09.07.2014 07:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja A-P (Viesti 1144650)
Tuli mieleen kasaaminen se hihnapyörä kohdalleen hitsaten. Tuskin sillä enää jakohihnan vaihtoväliä enempää tullaan ajamaan.

Alahihnapyörä on siellä puristettuna välissä. Nokkapyörä ja pumpum hihnapyörä ILMAN kiilaa, joten jos saat kiinni sen alapään, niin yläkerta sen mukaan kasaan!!!! Hitsaamalla ei tule pysymään millään keinolla....
Kannattaa ainakin kokeilla tuolla "ostohinnalla"...;);)

Ja moottori sama kuin Transportterissa, joten sieltä halvalla vaihtomottia!!!!

Jappi 09.07.2014 12:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mikki (Viesti 1144690)

Ja moottori sama kuin Transportterissa, joten sieltä halvalla vaihtomottia!!!!

Alakerta käynee, männät voi olla hieman erilaiset. Kansikin ehkä, mutta nokassa lie eroa. A6 audissa on täsmälleen samaa moottoria.

Mikki 10.07.2014 11:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jappi (Viesti 1144739)
Alakerta käynee, männät voi olla hieman erilaiset. Kansikin ehkä, mutta nokassa lie eroa. A6 audissa on täsmälleen samaa moottoria.

Omassa S80 -01 Tdi:ssä yhteneväinen ACV moottorin kanssa. Osat vaan VW:n puolella xkertaa halvempia....
Tutkittu juttu, kun olin Laakkosmaassa leivänteossa...

Jappi 10.07.2014 12:46

Ja AEL käsittääkseni pitäisi olla, ainakin vanhemmissa V70 ja 850... Onko noissa sitten samat sisuskalut?


Sivu luotu: 16:04 (GMT +2).