Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   dynamometri pääkaupunki seudulla ? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=124196)

kuha 17.05.2014 08:48

dynamometri pääkaupunki seudulla ?
 
Mistäs otte dynamometri lappuja muutos katsastukseen hakenut pääkaupunki seudulla, neliveto penkki olis eduksi.

kuha 29.05.2014 14:13

Ok ei taida offi porukat testipenkillä käydä kun ei yhtään linkkiä tullut. Klaukkala diesillä käytin hodari ja lapun katsastukseen sai ja leima tuli uudella ahtimella

Heikki L 29.05.2014 14:39

Mitäs,kustansi siellä? Pitäs omakin viedä penkkiin mutta en tiennyt mihin veisin �� Korsossa kävin kyseleen mutta ei onnistunut toyjako siihen hyper hytikkapenkkiin ��

Byrocrat 29.05.2014 18:10

ST-Motors Juvanmalmilla, Espoossa
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kuha (Viesti 1133309)
Mistäs otte dynamometri lappuja muutos katsastukseen hakenut pääkaupunki seudulla, neliveto penkki olis eduksi.

Tuolla ainakin ennen on ollut neliveto dynamometri käytössä kun kisapelien tehoja mittailevat.
http://www.stmotors.fi/etusivu

tdi 30.05.2014 21:47

Oliko niin et klaukkalassa on vaan ryntäyspenkki ? Vähän huonosti rupee olee?
ite oon käynyt lohjalla malisen mapella, mutta hän on lopettanut toiminnan tälläsuunnalla.

kuha 01.06.2014 21:54

80 euroo makso palvelu ihan ok ja niin ryntäys penkki ei ole hodrin takapyörät niin kovaa koskaan enne pyörinyt :)

VOLIATTI 03.06.2014 20:49

Tommonen on kelatiellä korsossa http://www.toniruokonen.com/fin/00-fi_startpage.htm

kuha 04.06.2014 19:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja VOLIATTI (Viesti 1137439)

Siistin näköiset tilat, ei tuollakaan nelivetoa oikeasti saa mitattua,varmaan tulos on erinlainen kun olis etu jordaani kiinni...

Kala92 04.06.2014 19:40

Kysyin tuolta joskus ja kuuspulttiseen japsi jakoon ei ollu kiinnikkeitä ainakaan sillon.

sos 05.06.2014 07:43

Auton mittaukset sekä säädöt tapahtuvat aina täysin asiakkaan vastuulla.2014*©*Rasmus Speed Promotions Ltd.

Sinänsä kuullostaa aika oudolta, että säädöt on asiakkaan vastuulla, tuon mittauksen ymmärrän kyllä, mutta en tuota vastuun kiertoa säädöistä.

Jare 05.06.2014 07:47

Eikös Nut4You pojjaat tee noita penkityksiäkin? Ainakin osaavat varmaan neuvoa tarvitttaessa, että missä onnistuu.

Heikki L 05.06.2014 07:59

Siis just tuota Rasmus speediä tarkoitin, ei onnistu toyotajakoiselle mittaus. 300 nismoa ja,mersua tuolla käytetty.

BJ-40/76 07.06.2014 22:30

Ei ole suurikaan ongelma muuttaa muutaman 100kW lämmöksi hetkellisesti
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sos (Viesti 1137730)
Auton mittaukset sekä säädöt tapahtuvat aina täysin asiakkaan vastuulla.2014*©*Rasmus Speed Promotions Ltd.

Sinänsä kuullostaa aika oudolta, että säädöt on asiakkaan vastuulla, tuon mittauksen ymmärrän kyllä, mutta en tuota vastuun kiertoa säädöistä.

Tuo on aivan ymmärrettävä varaus! siis ainakin minä ymmärrän mistä kyse.

Siis autoa aletaan "penkittämään", ja varsinkin bensa-autoissa voi tapahtua äkkiä paljon... Siis jos esim. seos pääsee hetkellisesti (varsinkin jos litratehot hätyyttelee 200+ hv/kw)
Siis jos seos käy laihalla edes hetken, vaikkapa suuttimien/pumpun tms. takia, niin VOI tulla romua.
Ja silloin asiakas kertoo, että "nuo kaikki palikat on ostettu kiinasta/jenkeistä tms., ja niille luvattiin 600 hv tehoa, ja nyt männässä on reikä, vaikka tehoja oli maksimissaan 599 hv!" särit minun auton, kummin kaiman kaveri opiskelee (ensimmäistä vuotta) oikeustieteitä.....

Mutta tuohon maastureiden penkitykseen; Olisikohan minkälainen homma tehdä sovite tuolle traktoreiden "tappitehojen" penkille? siis se mittaa nimenomaan vääntöä/kierroslukua, ei kiihtyvyyttä. (halvin tapa virittää (vanhimmissa?) inertiadynossa; otetaan vauhtipyörästä painoa pois...)
Siis kun perässä 100% lukko, niin pelkästään pyörän pultteihin laippa, josta kardaani/ulosottoakseli tavalla taikka toisella dynoon? toki dyno meinaa keikata...

Kaveri ei tiettävästi tehnyt visioimaani "köyhän miehen" dynoa, kun ei ole kuulunut mitään...

Siis suolatonta vettä oli tarjolla Paljon, ja piti yrittää arvata virityksen vaikutus ulos tulevaan akseliin... max pyörimisnopeus noin 3000 rpm, ja tehoa muutama sata kW.

Ja kun oli ns. "nollabudjetti" projekti, niin oli tarkoitus viedä kuokkuri jarrulevyt kuution vesisäiliöön, ja jarruttaa tuplasatuloita akseliin laakeroiduilla satuloilla, joiden jarrutusvoimaa säädetään käsikäyttöisellä prässin hydrauiliikkapumpulla ja sen voimakkaasti kuristetulla venttiilillä...
Ja vääntömomenttia oli tarkoitus mitata laakeroitujen jarrusatuloiden henkilöauton jouseen, siis n. 2 metrin päähän, tulevan puristuksen/kokoonpainumisen mukaan....


p.s 1000 litraa 10 asteista vettä kiehuu helposti, ja tuo lämpeneminen tapahtuu "postikortin" kokoisella alueella.... siis kannattaa varmaan uhrata pari ajatusta, että tuo levyjen/palojen väli pysyy ns. hallinnassa:rolleyes:

p.s.s Ja kun tuon "muutaman kW" demon vedet laskettiin pois, ja muutamassa minuutissa kaikki jarrukomponentit oli hallitusti "kuivia".....

sos 08.06.2014 09:35

Lähinnä epäilyttää, mitä sitten kun säätäjä tekee virheen itse?

Kettu_ 08.06.2014 10:36

motorbit? olisko niillä nelikko penkkiä tarjolla? tuusulassa siaitsee.


Sivu luotu: 00:07 (GMT +2).