Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   -73 chargeriin moottori (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=123911)

BryGgi 07.05.2014 20:49

-73 chargeriin moottori
 
Tuli hommattua otsikon mukainen projekti ensitalveksi. Autossa toimiva 318cid kone ja se tullaan nostamaan syrjään. Kori tehdään alkuperää kunnioittaen, ja lisäillään hiukan nykyaikaa sopivassa määrin alustaan.

Mutta entäs se moottori? ehdotuksia mitä sinne aletaan laittamaan, kerta ei tästä mitään pussihousun unelmaa ole tulossa. LS1/3 SRT8 yms ollut etsinnässä. srt8 vain todella harvassa.

440 moppea kunnon ränttätnänttä konetta myös kattellu rapakon takaa, mutta jotenkin tuo Veijo-Esson topikin seuraaminen on laittanut haluamaan tuota uutta tekniikka pellin alle

Jappi 08.05.2014 00:36

Hemi, vaikka aftermarketversiona... Jos loppuu kesken niin tekohengittää :)

mechanic-71 08.05.2014 05:07

BAE mylly niin on voimaa tarpeeksi :D

young n dum 08.05.2014 05:27

Merssusta kone.. sellane railakkaasti römpöttävä ja mustaa savuttava ja mis on Woimaa! :D

qaw 08.05.2014 06:39

Älä sinne nyt ainakaan mitään GM:ää ala sovittaa :)

SRT8 on varmasti kiven alla, mutta normi 2000-luvun 5.7 hemiä löytyy varmasti jo helpommin (käytetty mm. chrysler 300c, jeep grand cherokee, dodge ram ja on jenkeissä ihan peruskauraa).

Tai sitten jos haluaa halvalla päästä niin 5.9 magnum, voin myydä sulle alle nettiauton hintojen ton mun Jeepin mistä moinen löytyy. Pistä loppu auto lihoiksi niin ei paljon koneelle hintaa jää :D

BryGgi 08.05.2014 06:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja young n dum (Viesti 1130723)
Merssusta kone.. sellane railakkaasti römpöttävä ja mustaa savuttava ja mis on Woimaa! :D

Saattaisi mennä nenähommiksi muiden harrastajien taholta jos noin radikaalin liikkeen tekis

piippu79 08.05.2014 07:01

Olen kans ton 5.9 magnuminkannalla ja jos loppuu paukut ni remmiahdinta kylkeen. Pysyy viä hintakin kohtuullisena. Ramin v10 hieno olis mutta taitaa mennä painot yli.

Gary Grand 08.05.2014 07:17

Kyllähän tuo 5.9 Magnumi olis sellainen halpa perusmotti, josta potkua saa tarvittaessa ihan kivasti.
Tuon hintaluokan hylsyyn vois ehkä kuitenkin panostaa virkeämpäänkin perustekniikkaan.:D Riippuu tietysti ihan rakentajan taloudellisesta tilanteesta.. Melkeen pussihousu-mallin isolohkolla sais tarvittaessa hauskan kuminpolttopelin tehtyä kätevästi ja voihan tekniikkaa sitten päivitellä myöheminkin?

Itse lähtisin kuitenkin tuonne Hemien ihmeelliseen maailmaan ja ronttaisin jenkeistä 5,7:n tallin nurkkaan. Teho-paino-hinta-saatavuus suhde on hyvä. Koneen(johtosarjojen/boxien) hommaamiseen tarvittava rahamäärä on jokseekin sama, kuin toimivan "pussihousu"-RB:n rakentamiseen tarvittava..

Tuomo 08.05.2014 08:35

Kyllä tollaseen 440 kuuluu, remmiahdin siihen vielä lisäksi niin on rokkenrollia.

Kaikki uudemmat nindendokoneet on varmaan kivoja mutta se fiilis jää puuttumaan tai ainakin vajavaiseksi.

veijon-esso 08.05.2014 08:47

Minkä verran tulee kilsoja ja mikä on sarkkerin käyttötarkoitus? Ratkaisee mielestäni paljon.

Noi uudet ruisku tekniikat on kivoja jos ajaa paljon, kulutuskin tippuu. Ehkei ihan niin halpoja valmiiks asti asennettuina kuin ebayta selatessa tuntuu. Mut niinhän autoharrastus aina maksaa enempi kuin suunnitteluvaiheessa itselleen uskotellaan..! Tehoja versiosta riippuen jopa kohtuudella noissa uusissa, mut jossei paljoa tuu kilsoja, niin perus mopsin isolohko nykyaikaisilla romuilla ja ehkä vielä stroukattuna antaa rahalle kyllä eniten vastinetta jos urheilullinen ajo nakkikioskin tuntumassa perjantai iltaisin on pääasia.

Toi V10 kone on ääniltään niin täysin paska, ettei sitä kannata mihinkään harraste vehkeisiin laittaa. Sori vaan niille jotka on sitä viperiä pelikorteista himoinnut..! :D

Ja joku perus 360 jäätelömosa ei tommosta valasta liikuta kyl mihinkään ja semmosen kun tekee sit kunnolla niin mitään alkuperäistä ei jää ku lohko ja öljypohja.. eli kalliiks tulee sellanen ja silti huonoin vaihtoehto.

Nää on sit vaan ihan henkilökohtaisia mielipiteitä, eli herneiden nenään veto on ihan ok jos siltä tuntuu.:D:D

veijon-esso 08.05.2014 09:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Tuomo (Viesti 1130765)
Kyllä tollaseen 440 kuuluu, remmiahdin siihen vielä lisäksi niin on rokkenrollia.

Kaikki uudemmat nindendokoneet on varmaan kivoja mutta se fiilis jää puuttumaan tai ainakin vajavaiseksi.

Tallilla valmistuu juuri mopsin 528 + 8-71 ahtimella, pitäis tulla ihan napakka. Maanantaina menee kuulemma dynoon. Edellinen samankokoinen oli noin 800hp, vääntöjä en muista. Ihan häiriintynyt jo kadulle. Mut on ainakin rokkenrollia..! remmikoneen ääni on kyllä makea.

Fiilis on harrasteautossa tärkeä ja ainakin vakio ls1 on tosi mieto saundeiltaan ja käytökseltään alakierroksilla. Tos maasturissa se on ihan ok, mut kaveri sanoi (hieman liioitellen mutta kuitenkin) 69 camaronsa mennen pilalle ls1 koneella..! no nyt sitä viritetään sitten että saatais hurriganes meininki takas. :D:D Makuasia vissiin tämmönen konejuttu.

qaw 08.05.2014 10:01

Eihän tuo Chargeri nyt mikään valas ole, speksattu vajaa 1600kg. Jeeppi painaa 1900 ja liikahtaa silti seiskan pintaan sataseen...

Tietty se on sit aina ihan eri asia mitä ollaan hakemassa :D

Timo_L 08.05.2014 10:27

Niinnoh, stroukattuna Moparin ruisku- 5.9 esim. 408-410cid hujakoille (stroukkipaketista riippuen) niin saahan siitä ihan kohtalaisesti kaakkeja ja vääntöä pellin alle. Varsin nopeita aikoja vetävät niillä varttimaililla kun on Jeeppiin asennettu. Ei se toki mikään isolohko ole, mutta ihan kohtuu pirteä peruskulkineeseen jos painoa on alle pari tonnia. SRT- mallien Hemi- koneita johtosarjoineen ohjauksineen ja laatikoineen saa yllättävän kohtuulliseen hintaan Jenkeistä (välillä jopa hämmästyttävän pieni ero vastaaviin 5.9 paketteihin), mutta eihän se halvaksi siltikään tule.

Toki ainoa oikea kone Chargeriin on 440 + remmi.. ei sitä remmiahdetun koneen mouruamista voita mikään! :)

WinChester 08.05.2014 11:28

Jaa sää sit menit ja ostit sen harmaan suorapeltisen hyökkääjän (jota varmaan moni kuolasi)? Jos mulla olisi riittävän suuri/pitkä talli, niin olisin sen varmasti jo poiminut, kun eihän sen pyynti ollu kun NAURETTAVA 6800€! :eek: Taisi olla Hämeenlinnassa aluksi...

Mun mielipide on, että jos kerta pitää saada voimaa, jonka tuottaminen myös kestää kasassa, niin koneeksi nelipulttisella alakerralla oleva 340:n (vai olikos se kisalohko vähän isompi eli 345:n...?) ja remmiahdin. Laatikoksi 999 tai jos haluaa varmistella kestävyyttä niin sitten 727. Jos uudempia osia haluaa käyttää, niin mitenkähän 46RH mahtaisi käydä, kun siinä on 727:n rakenne + 4. "lisävaihde"...?

Tai sitten isolohko-HEMI, joka tehty budjettimeinigillä yhdistämällä 440 lohko ja jotkut HEMI-upgread kannet. Nettiautossa oli tässä joku aika sitten myynnissä olikohan Satellite, jossa oli 6.1 HEMI. Oli konehuone jotenkin karseen näkönen, kun oli melkoisen ahdas...

No jokainen tekee mitä tekee, mielipiteet jakaantuu aina.

Mutta onnittelut hyvän aihion ostosta; seuraan suurella mielenkiinnolla projektin etenemistä. Mutta ilmeisimmin Overdriven puolella...?


EDIT: Onhan näitä isoja moottoreita:

http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/931306

http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/843756

BryGgi 08.05.2014 13:52

Kyllä käyttö menee siihen hupiajeluun mutta rokkenrollia saa ja pitää olla. Toistaiseksi olen vielä siinä 5.7 Hemissä ajatukset. Ei jotenkin vielä se 440 lyö syttyjä. Äkkiä menee sen mosan rakenteluun sama raha kun valmis kone uudella tekniikalla. Jos nyt ei löydy jostain sopivaan hintaan. Ja jotenkin se Out of the box on minun juttu. Ulkoa tulee orkkista kunnioittaen,m mutta kone ja alusta hiukan nykyaikaisemmat. Auto on tallissa pressun alla odottamassa talon valmistumista, jonka jälkeen alkaa auton pajoitus syksyä vasten. Silloin tilataan kone ja tarpeelliset peltiosat ulkomailta. Joka näillä näkymin rajoittuu takapuskuriin ja pariin pisteosaan.

Kor näyttää hyvältä pois lukien takakontin lattiaa ja vänkärin jalkatilaa. Mutta onneksi pelti tottelee

Timo_L 08.05.2014 14:52

No, sitten melkein joku 5.7-6.2 Hemi- koneista älybokseineen laatikoineen päivineen on varmaan ihan hyvä vaihtoehto. Kuitenkin perus 5.7:ssakin on yli 300 hevosta ja ihan mukavasti vääntöä (500+ Nm), eihän sillä rakettia tule mutta liikkuu kuitenkin.

Työkaveri vaihtoi '73 Novaan alkuperäisen kasikoneen tilalle jonkun Veten alumiinikantisen koneen, totesi että ei ole tarvinnut tekniikanvaihtoa katua.. :D

veijon-esso 08.05.2014 14:54

Tallikaverit puuhas 5.7 hemin vanhaan pappa-jaguaariin, ni kyl siinä kumi tietty savuaa ihan kunnolla ja kuulostaakin asialliselta. Ja kyl tommosen tekniikan saa aina "hukattua" eteenpäinkin jos sitte rupee himottamaan perinteinen isomöhkö.

Timo_L 08.05.2014 15:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso (Viesti 1130824)
Tallikaverit puuhas 5.7 hemin vanhaan pappa-jaguaariin, ni kyl siinä kumi tietty savuaa ihan kunnolla ja kuulostaakin asialliselta.

Siinä voisi moni teini M3- bemarillaan ihmetellä, että mihin toi vierustoveri oikein katosi valoista lähtiessä herrasmies- jaguarillaan :D

veijon-esso 08.05.2014 15:42

5.7 hemi jagge

http://youtu.be/r1vayOyrfUk

aslakki 08.05.2014 16:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja WinChester (Viesti 1130800)
Jaa sää sit menit ja ostit sen harmaan suorapeltisen hyökkääjän (jota varmaan moni kuolasi)? Jos mulla olisi riittävän suuri/pitkä talli, niin olisin sen varmasti jo poiminut, kun eihän sen pyynti ollu kun NAURETTAVA 6800€! :eek: Taisi olla Hämeenlinnassa aluksi...

Mun mielipide on, että jos kerta pitää saada voimaa, jonka tuottaminen myös kestää kasassa, niin koneeksi nelipulttisella alakerralla oleva 340:n (vai olikos se kisalohko vähän isompi eli 345:n...?) ja remmiahdin. Laatikoksi 999 tai jos haluaa varmistella kestävyyttä niin sitten 727. Jos uudempia osia haluaa käyttää, niin mitenkähän 46RH mahtaisi käydä, kun siinä on 727:n rakenne + 4. "lisävaihde"...?

Tai sitten isolohko-HEMI, joka tehty budjettimeinigillä yhdistämällä 440 lohko ja jotkut HEMI-upgread kannet. Nettiautossa oli tässä joku aika sitten myynnissä olikohan Satellite, jossa oli 6.1 HEMI. Oli konehuone jotenkin karseen näkönen, kun oli melkoisen ahdas...

No jokainen tekee mitä tekee, mielipiteet jakaantuu aina.

Mutta onnittelut hyvän aihion ostosta; seuraan suurella mielenkiinnolla projektin etenemistä. Mutta ilmeisimmin Overdriven puolella...?


EDIT: Onhan näitä isoja moottoreita:

http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/931306

http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/843756

Mitäs tommone 23 tonnin iiisolohko hemi puskee ulos? jos vertaa vaik 10tonnin pikkulohkoon?

http://www.wuoksioffroad.com/forum/i...hp?topic=938.0

Pertsi 08.05.2014 19:17

Pikkulohko tai isolohko ei väliä kunhan pysyy vanhassa kaasaritekniikassa ja kurittaa sitä remmillä...

WinChester 08.05.2014 19:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja aslakki (Viesti 1130848)
Mitäs tommone 23 tonnin iiisolohko hemi puskee ulos? jos vertaa vaik 10tonnin pikkulohkoon?

http://www.wuoksioffroad.com/forum/i...hp?topic=938.0

Minä mistään mittään tiiä, mutta kahdella tunnel-ramilla ja Stage V kansilla luulis olevan jo vakiona paljon tehoa puskevaan koneeseen merkittävän piristävä vaikutus.:D:p

PunisherFIN 11.05.2014 13:59

isolohko ehottomasti :) ei sellaseen autoon joka on minuu vanhempi, kuulu mikkää pinkiponki kone, vaikka oiski 8 pyttynen :D

katoin vipottajan youtubet ja perkele et oon kateelline tuosta ettei kytätä 247 harrastetallin pihalle jos jollaki lipee jalka jarrulta ja pikkasen rengas pääsee vinkasemaan.. meijän tallin pihassa burnis => lähitalojen kateelliset tilaa kytät ja/tai tulee vittuilua muilta vuokralaisilta :(

Mase 11.05.2014 18:41

Ole kunnolla "erillainen nuori" ja laita 170 keikahtanut kutonen pellin alle :D

Nostokurki 11.05.2014 21:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ford59 (Viesti 1131772)
Ole kunnolla "erillainen nuori" ja laita 170 keikahtanut kutonen pellin alle :D

Ei ois muuten monella! :D tuon kun vielä koristelee saastekannella ja -imusarjalla niin tehokin pysyy turvallisesti alle 80 hevosessa :D


Sivu luotu: 03:28 (GMT +2).