![]() |
Valmet 411 Dieselmoottori / Yleensä traktoritietäjiä?
Eli tilanne on se, että raktori / kuormaaja, Valmet 343, joka on varustettu Valmetin 411 dieselkoneella tekee kummia..
Päivänä eräänä se alkoi puhaltaa moottoriöljyä mittatikun kautta pihalle oikein huolella. Tänään tarkastelin öljymäärää, ja mittatikun mukaan moottoriöljyä on moninkertainen määrä siihen nähden mitä pitäisi. "Öljy" haisee vähän jopa hydrauliöljylle..? Mutta eihän näiden kahden pitäisi periaatteessa mennä sekaisin? Tosin nyt kun on satanut, niin maahan valuneesta öljystä näyttäisi eroavan vähän dieseliä.. Onko kenelläkään mitään ideoita, mistä kannattaisi lähteä liikkeelle..? |
Jos ja kun tuossa on hydepumppu jakopäässä niin siitähän se sekoittuu. Dieseliä sinne menee aina kylmäkäynnistyksessä eli se on normaalia.
Eli hydepumppu pois ja tiivisteet vaihtoon. |
apukuskin puolella on siirtopumppu lohkossa 2 pultilla kii.Ei ois ensimmäinen kerta ku kusis siit suoraan lohkon sisään.Eikä ole myöskään kallis osa uusia.
|
Lainaus:
Moottori lienee tarkemmin 411D? |
Juu, 411D se taisi olla. Kohtuullisen uusi tuttavuus, eikä ole mitään sen ihmeellisempää dokumentaatiota olemassa mallista tai tyypistä, mutta toi 411D kuulostaa tutulta. En ole nyt koneen lähellä, että pystyisin tarkastamaan.
|
Jos kone on Boschin pumpulla ja ilman ahdinta, niin se on 411 D. Ahdin tuo malliin kirjaimen S perään. Jos kasaan lisää vielä välijäähdyttimen päälle, niin se olisi 411 DSJ.
|
Ok, kiitos tästä tiedosta :) Eli D malli on. On boschin pumppu ja ilman turbaania ja välijäähyä.
|
Löytyi hydr pumpusta pullahtanut stefa, ja sitä kautta kusi jakopäähän. Puran pumpun kun kerkeen, sit uudet liemet ja kone myyntiin. Pois pienemmän tieltä..
|
Sivu luotu: 06:32 (GMT +2). |