Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Mekaaniseen vinssiin kardaania (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=123751)

tapsa4x4 03.05.2014 18:28

Mekaaniseen vinssiin kardaania
 
Onko kokemuksia mistä kannatais tehä.orginaali toyotalainen ei oikeen vakuuta. astetta järeämpi sais olla. teollisuus kardaanin osilla haaveilein tekeväni mutta olivat sen verran arvokkaita osia että jäi osat tilaamatta.

suzukin kardaanin osilla joskus suunittelin tekeväni mutta hukkasin ne pois kun ei ollut käyttöä ja nyt olis taas käyttöä niille.

Slayer 03.05.2014 20:16

teeppäs vaikka hiluxin ristikoilla se. sit vaan pienennät sen putken ristikon jälkeen jos tuntuu putken halkasia liian isolta. kyllä nyt vinssissä luulis kestävän :D

-Jarkko- 03.05.2014 20:30

Tuommosia oon kauppaillu kun minusta ainakin näyttäis hyviltä aihioilta vaikka en ole mekaanisiin enkä paljon tojotiinkaan syventyny.

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=121821

turakki 03.05.2014 20:35

Eikös tojotalaiset kuitenkin ole kokoluokkaa dx corollan kardaani. Nivelet on kohtuu lujia jos ovat ehjiä. putki sitten omien halujen mukaan. Raskaan kaluston puolella rattiakseleissakin on näppärän kokoisia niveliä, mahdollisesti myös liukuja. Noissa vaan taitaa tulla voiteluongelmia pitemmissä pyörittelyssä.

tapsa4x4 03.05.2014 20:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja turakki (Viesti 1129408)
Eikös tojotalaiset kuitenkin ole kokoluokkaa dx corollan kardaani. Nivelet on kohtuu lujia jos ovat ehjiä. putki sitten omien halujen mukaan. Raskaan kaluston puolella rattiakseleissakin on näppärän kokoisia niveliä, mahdollisesti myös liukuja. Noissa vaan taitaa tulla voiteluongelmia pitemmissä pyörittelyssä.

Joo rasvattavat nivelet olis kyllä hyviä. Noita gazin osia kattelin mutta liian isoja on noi.

Suzukin kardaani vois olla hyvä aihio?

Jappi 04.05.2014 03:54

Mites ihan traktorin nivelakselien osat? On rasvattavia ja taatusti löytyy tarpeeksi kestäviä...

toyota4x4 04.05.2014 07:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja turakki (Viesti 1129408)
Eikös tojotalaiset kuitenkin ole kokoluokkaa dx corollan kardaani. Nivelet on kohtuu lujia jos ovat ehjiä. putki sitten omien halujen mukaan. Raskaan kaluston puolella rattiakseleissakin on näppärän kokoisia niveliä, mahdollisesti myös liukuja. Noissa vaan taitaa tulla voiteluongelmia pitemmissä pyörittelyssä.

just tossa v8-scanian rattia akselia kattelin joku aika sitten, eikä juuri erronnut hj 61:n ratti akselista joten ei kovin iso ole.

toyota4x4 04.05.2014 07:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tapsa4x4 (Viesti 1129336)
Onko kokemuksia mistä kannatais tehä.orginaali toyotalainen ei oikeen vakuuta. astetta järeämpi sais olla. teollisuus kardaanin osilla haaveilein tekeväni mutta olivat sen verran arvokkaita osia että jäi osat tilaamatta.

suzukin kardaanin osilla joskus suunittelin tekeväni mutta hukkasin ne pois kun ei ollut käyttöä ja nyt olis taas käyttöä niille.

suora linja jordaanissa? mitenkähän tommonen mersun rättinivel kestää ei olis voitelu ongelmia ja kestää satoja hevosia.

helmapelti 04.05.2014 08:04

Mulla tukilaakerin kiinnitys on liian heppoinen ja kun nivelten kulmat ei ole ihan optimaalisia niin akseli alkaa vetkumaan miten sattuu. Akseli mielestäni kestää kun sais kulmat ja kiinnityksen paremmiksi.

matti.v 04.05.2014 11:28

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja tapsa4x4 (Viesti 1129336)
Onko kokemuksia mistä kannatais tehä.

mä tein patrolliin viimeksi suzuki balenon vetoakselista. sisäpää kävi pikku sorvauksella 25mm akselin päälle siihen vaan murtosokalle reikä, onpahan liukukin valmiina ja olikohan noin 24mm paksu se vetari. ulosoton päässä oli vissiin joku uazin etukardaanin nivel.
ite tein ja säästin:)


Sivu luotu: 01:10 (GMT +2).