Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   polttoaine ongelma (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=123603)

itikka 28.04.2014 19:10

polttoaine ongelma
 
Kysäsen täältä vähän apuja, ennenkuin alan mitään isompaa harrastamaan. Eli ongelma on seuraavanlainen... kyseessä on land cruiserin 3b kone joka alkoi yskiä kesken menon ja sammui sitten kokonaan. Lähti uudelleen käyntiin, mutta kävi huonosti ja sammui n. 10 sek. kuluttua. Sen jälkeen pari kertaa lupasi, mutta ei käynnistynyt. Sitten ei enää edes luvannut. Sen verran olen asiaa tutkinut, että polttoainetta ei tule. Suodattimelta tulee pelkkää ilmaa vaikka sahasin akut tyhjäksi, myöskään käsipumpulla en saanut aikaiseksi muuta kuin jännetupen tulehduksen. Voiko pumppu hajota noin totaalisesti yhtäkkiä?
Auttakaas vähän etten turhan takia lähetä pumppua satojen eurojen korjaukseen. (ja tankissa on kyllä ainetta...)

Bj Andy 28.04.2014 19:43

Mikä auto vai ajatko pelkällä moottorilla?:D

Elikkäs villiveikkaus koskee veden erotinta joka on hapantunnaa puhki. Eli Bertassa se sijaitsee kuskin lattian alapuolella rungon kupeessa. Eli ohita se kokeeksi ja jos rupeaa pelaamaan niin jätä se pois käytöstä.

Ja vaiha samalla se polttoaine suodatin.

jos näillä ei tokene niin sitten siellä on joku polttoaine letku puhki.

Yölento 28.04.2014 19:45

Putki poikki jostain tai tankin päässä tukos jos ei käsipumpullakaan tule ainetta.
Kokeiles vaikka puhaltaa tankilta tulevaan putkeen poreileeko tankissa vai suhiseeko pohjan alla?

Bj Andy 28.04.2014 19:52

Lisäksi ainakin Bertassa suuttimien paluu haaroittuu suoraan polttoinepumpun imupuolelle eli jos vaikka joku suuttimen ohivuotoputki on puhki niin ilmavaivat on tosi asia.

Profi 28.04.2014 19:59

Tää kone tais olla veneessä jos muistan oikein eli ei taida olla tuota vedenerotinta. Kannattaa tosiaan se polttoainelinja puhaltaa paineilmalla moottorista tankkiin päin. Ja sitten sielä siirtopumpun banjoliittimen sisällä on kans sihti, että kannattaa se tsekata myös.

itikka 28.04.2014 20:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Profi (Viesti 1128041)
Tää kone tais olla veneessä jos muistan oikein eli ei taida olla tuota vedenerotinta. Kannattaa tosiaan se polttoainelinja puhaltaa paineilmalla moottorista tankkiin päin. Ja sitten sielä siirtopumpun banjoliittimen sisällä on kans sihti, että kannattaa se tsekata myös.



Joo, venessähän tämä pyörii. Vedenerotin on olemassa ja on puhdistettu.
Otin pumpun kyljestä tankilta tulevan letku irti ja puhalsin siihen, kyllä tuntui
ainetta liikkuvan. Tein myös päinvastoin ja sain suun täyteen ihanaa dieseliä.
Täytyypi vielä tarkistaa tuo banjoliittimen sihti.

itikka 30.04.2014 17:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy (Viesti 1128039)
Lisäksi ainakin Bertassa suuttimien paluu haaroittuu suoraan polttoinepumpun imupuolelle eli jos vaikka joku suuttimen ohivuotoputki on puhki niin ilmavaivat on tosi asia.


Sieltähän se löytyi, kakkossylinterin suuttimen juuresta putki lähes poikki. Nyt tuleekin uusia kysymyksiä...:D Mistäs moisen uuden löytää? Hieman on sellainen olo, että uutta tuskin saa kaupasta. Takuupurkamoistakaan en löytänyt.
Sattuisko jollakin palstalaisella sellainen olemaan... Sopiikohan siihen jonkin toisen koneen putki? Jotenkin on sellainen epäilys, ettei tuo katkennut putki ollut alkuperäinen. Se viimeisestä suuttimesta tuleva putken nysä sojottaa poispäin pumpulta ja siitä lähtevä letku tekee hassun mutkan. Niin, ja tuo konehan on siis land cruiserin 3b kone, eli 3,4l vm-87. Ymmärsikö kukaan yhtään mitään? Jos ei, niin laitetaan vapun syyksi:p

BJ-40/76 30.04.2014 20:03

Löytyy jokseenkin varmasti lähimmästä toyota merkkiliikkeestä!
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja itikka (Viesti 1128547)
Sieltähän se löytyi, kakkossylinterin suuttimen juuresta putki lähes poikki. Nyt tuleekin uusia kysymyksiä...:D Mistäs moisen uuden löytää? Hieman on sellainen olo, että uutta tuskin saa kaupasta. Takuupurkamoistakaan en löytänyt.
Sattuisko jollakin palstalaisella sellainen olemaan... Sopiikohan siihen jonkin toisen koneen putki? Jotenkin on sellainen epäilys, ettei tuo katkennut putki ollut alkuperäinen. Se viimeisestä suuttimesta tuleva putken nysä sojottaa poispäin pumpulta ja siitä lähtevä letku tekee hassun mutkan. Niin, ja tuo konehan on siis land cruiserin 3b kone, eli 3,4l vm-87. Ymmärsikö kukaan yhtään mitään? Jos ei, niin laitetaan vapun syyksi:p

Siis eihän tuo ole kuin vajaa 30 vuotta vanha, tärkeimmät osat löytyy merkkiliikkeestä, toki ei varmaankaan hyllystä, mutta tilaamalla muutamassa päivässä! No, Jos tuo on se suuttimien ohivuotohässäkkä, missä jokaisen suihkun välissä on mutkalla oleva putki? niin voi olla ettei löydy toyotalta alta viikon.
Mitsuun korjasin k.o ohivuotokutkiston pätkimällä sen osiin, ja kumiletkua väliin, ja tuo murtunut kohta piti sitten porata auki siitä suuttimen ympärille olevasta osasta, ja juottaa siihen pätkä tuota k.o putkea.

p.s voi maksaa sen verran, että kannattaa korjata k.o kumiletkuilla (arvaus)

itikka 30.04.2014 21:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 (Viesti 1128606)
Siis eihän tuo ole kuin vajaa 30 vuotta vanha, tärkeimmät osat löytyy merkkiliikkeestä, toki ei varmaankaan hyllystä, mutta tilaamalla muutamassa päivässä! No, Jos tuo on se suuttimien ohivuotohässäkkä, missä jokaisen suihkun välissä on mutkalla oleva putki? niin voi olla ettei löydy toyotalta alta viikon.
Mitsuun korjasin k.o ohivuotokutkiston pätkimällä sen osiin, ja kumiletkua väliin, ja tuo murtunut kohta piti sitten porata auki siitä suuttimen ympärille olevasta osasta, ja juottaa siihen pätkä tuota k.o putkea.

p.s voi maksaa sen verran, että kannattaa korjata k.o kumiletkuilla (arvaus)

Pitää käydä perjantaina marmorilta kysäsemässä. Tuo putki on poikki juuri
siitä suuttimen ympärillä olevasta rinkulasta, eli ei jäänyt pientäkään nysää johon laittaisi letkun kiinni. Millähän aineella tuo on juotettu kiinni? Jos vaikka yrittäis porata uuden reiän ja laittais siihen sen putken nysän.

BJ-40/76 30.04.2014 21:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja itikka (Viesti 1128622)
Pitää käydä perjantaina marmorilta kysäsemässä. Tuo putki on poikki juuri
siitä suuttimen ympärillä olevasta rinkulasta, eli ei jäänyt pientäkään nysää johon laittaisi letkun kiinni. Millähän aineella tuo on juotettu kiinni? Jos vaikka yrittäis porata uuden reiän ja laittais siihen sen putken nysän.

Siis Mitsussa oli juurikin sama ongelma. siis siitä 3cm halkaisijan ja vajaa sentin pakuisen teräslieriön juuresta tuo 5mm? putki oli murtunut poikki.
Ja porasin tuon katkeneen palan pois putken ulkohalkaisijan kokoisella poralla, olikohan noin 3mm? syvyyteen. ja sitten viilalla teräslieriön ulkopinta puhtaaksi, 20mm pätkä putkea esim. rälläkän lamellilaikalla puhtaaksi, juotosnetettä saumaan, ja sähkökuumailmapuhaltimella teräslaippa rautalangan nokassa niin kuumaksi, että juotostina alkaa sulamaan, sitten tuo juotosnesteestä märkä putkinippa reikään, ja pikkasen lisää lämpöä, joko kuumailmapuhaltimella tai lämpötilasäädöllä varustetulla juotoskolvilla, ja tinaa pikkasen lisää, että "imaisee" kokonaan putken ympäri.
Ja ne "Pappavainaan Vasarakolvit": Minäkään en osaa juottaa niillä:mad:
Toki kovajuottamalla voisi olla jopa helpompaa, ainakin mekaanisesti lujempi, mutta noille teräksen juotos apuaineille- ja juotteille ei juurikaan käyttöä "autotalliremonteissa"
-> minulla IKH:lta ? ostettu Wellerin juotosneste, maksoi muistaakseni vajaa 30 mk (mummon markkaa, siis vajaa 5e, kynsilakkapullon kokoinen muovipullo siveltimelle) ja sillä on viimmeisen reilun 10v aikana avustettu aika monta juotosta... ehkä elämäni paras hankinta? Toki juotostina on tuona ajanjaksona ollut ns. ammattitasoa, kun 250g ammattitason juotostina maksaa noin 10x enemmän, kuin harrastajan 10g "juotostinaputkilo".
(onneksi tuota "Wanhaa juotostinaa" on muutamksi kymmeneksi vuodeksi? tuo terveystina (lyijytön) oli ainakin taannoin aika heikkoa....)
(Ja juotokset, jotka ovat "juoman" kanssa tekemisissä, on juotettu puhtaalla tinalla alusta alkaen:rolleyes:)

itikka 01.05.2014 07:36

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 (Viesti 1128645)
Siis Mitsussa oli juurikin sama ongelma. siis siitä 3cm halkaisijan ja vajaa sentin pakuisen teräslieriön juuresta tuo 5mm? putki oli murtunut poikki.
Ja porasin tuon katkeneen palan pois putken ulkohalkaisijan kokoisella poralla, olikohan noin 3mm? syvyyteen. ja sitten viilalla teräslieriön ulkopinta puhtaaksi, 20mm pätkä putkea esim. rälläkän lamellilaikalla puhtaaksi, juotosnetettä saumaan, ja sähkökuumailmapuhaltimella teräslaippa rautalangan nokassa niin kuumaksi, että juotostina alkaa sulamaan, sitten tuo juotosnesteestä märkä putkinippa reikään, ja pikkasen lisää lämpöä, joko kuumailmapuhaltimella tai lämpötilasäädöllä varustetulla juotoskolvilla, ja tinaa pikkasen lisää, että "imaisee" kokonaan putken ympäri.
Ja ne "Pappavainaan Vasarakolvit": Minäkään en osaa juottaa niillä:mad:
Toki kovajuottamalla voisi olla jopa helpompaa, ainakin mekaanisesti lujempi, mutta noille teräksen juotos apuaineille- ja juotteille ei juurikaan käyttöä "autotalliremonteissa"
-> minulla IKH:lta ? ostettu Wellerin juotosneste, maksoi muistaakseni vajaa 30 mk (mummon markkaa, siis vajaa 5e, kynsilakkapullon kokoinen muovipullo siveltimelle) ja sillä on viimmeisen reilun 10v aikana avustettu aika monta juotosta... ehkä elämäni paras hankinta? Toki juotostina on tuona ajanjaksona ollut ns. ammattitasoa, kun 250g ammattitason juotostina maksaa noin 10x enemmän, kuin harrastajan 10g "juotostinaputkilo".
(onneksi tuota "Wanhaa juotostinaa" on muutamksi kymmeneksi vuodeksi? tuo terveystina (lyijytön) oli ainakin taannoin aika heikkoa....)
(Ja juotokset, jotka ovat "juoman" kanssa tekemisissä, on juotettu puhtaalla tinalla alusta alkaen:rolleyes:)



Tuo alkuperäinen juotos taitaa olla tehty messingillä??? Taidan kokeilla tuota nysän juottamista paikoilleen, ja yritän sitten myöhemmin löytää orkkiksen. Kiitoksen avusta;)


Sivu luotu: 03:28 (GMT +2).