Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   alusterä (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=123405)

f250 22.04.2014 14:34

alusterä
 
suunnitelmissa olisi rakennella alusterä dodge ramiin takarenkaan taakse ja nyt kiinnostaisi kuulla ja nähdä josko joku olisi moisia värkännyt omaan autoonsa eli kuvia ja tarinaa tulemaan

lavanelikko 22.04.2014 14:39

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja f250 (Viesti 1126373)
suunnitelmissa olisi rakennella alusterä rämistimeen takarenkaan taakse ja nyt kiinnostaisi kuulla ja nähdä josko joku olisi moisia värkännyt omaan autoonsa eli kuvia ja tarinaa tulemaan

Luultavasti ei omassa ole, mutta mitä "alusterä rämistemeen" tarkoittaa? Ei vaan ymmärrä tuota termiä:confused:

rocky86 22.04.2014 16:15

Varmaan toimis paremmin akselin etupuolella muuten voipi tunkata perseeen ilmaan.

Reetu 22.04.2014 22:08

Tarpeeksi painoa kyytiin ja olettaen et on nelikko, ni ei kai siinä mikä.

Ihmetyttää hiukan, et miksi moinen?

f250 22.04.2014 22:26

Nelikko on.piha ja tie kestäs paremmassa kunnossa kun terälä rapsuttelis :)
onhan kiinteistö virmojen autoissakkii jonku näköset alusterät

RIPAX 22.04.2014 22:38

Toimii ne.
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja f250 (Viesti 1126545)
Nelikko on.piha ja tie kestäs paremmassa kunnossa kun terälä rapsuttelis :)
onhan kiinteistö virmojen autoissakkii jonku näköset alusterät

Se on kai siks laitettu taka akselin takapuolelle et ei runko nitkuis,käy kattoo mallia vaan pokkana kuulemma ovat toimineet hyvin mitä on äijät niillä rapsutellu,itte en oo muutaku kokeillu. Hyvin kestää ainaki hiluksissa ja rangerissakin mut ei kestä peruuttaa kanttariin terä alhaalla,runko vääntyy. Varmaan muutenki kannattaa olla paine-akku tai joku jousi systeemi et pääsee joustamaan jos pamahtaa kiinni kiveen tai johki.

rocky86 22.04.2014 23:53

paineakku on välttämätön sylinterin terää alas painavalla puolella muuten tulee damagea rajusti.
on kokeiltu kuprmaauton simmakissa mistä paineakku porsi ja ihmeteltiin että miksi hajoaa hyde pumppuja ja sylinterejä sekä itte aura otti pahaa vahinkoa yksi sylinterikin meni ennen kuin tajusimma että paine akku oli paskana.

Jappi 23.04.2014 00:44

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja rocky86 (Viesti 1126560)
paineakku on välttämätön sylinterin terää alas painavalla puolella muuten tulee damagea rajusti.
on kokeiltu kuprmaauton simmakissa mistä paineakku porsi ja ihmeteltiin että miksi hajoaa hyde pumppuja ja sylinterejä sekä itte aura otti pahaa vahinkoa yksi sylinterikin meni ennen kuin tajusimma että paine akku oli paskana.

Paineakku ei ole välttämätön mutta jokin joustava elementti kylläkin. Rautajousiakin on alusterissä käytetty.

JSJ 23.04.2014 08:42

Äkkiä tuntuis että perässä vedettävä tielana voisi olla kätevämpi / yksinkertaisempi tehdä.

tekniikkamies 23.04.2014 14:30

Jostain oikeasta työkoneesta voisi katsoa mallia miten se siinä toimii.

Itse olen miettinyt, että pickup tyylistä autoa pystyisi paremmin työvarustaa jos itse hitsaisi apurungon, johon laitteita voi asentaa ja joka jäykistää autoa. Sitten jos olis vielä jotkut ilmajouset, niillä voisi säätää jousitusta tarpeen mukaan.

Kummallisen harvoin livenä vastaan tulee mitään pickuppeja oikeasti hommia tekemässä paitsi vetämässä jotain perävaunua tai roudaamassa roinaa.

Noistahan olis hauska katsoa jotain videoita onko joku jo tehnyt jonkin oikeasti toimivan vekottimen.

matti.v 23.04.2014 21:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX (Viesti 1126551)
Hyvin kestää ainaki hiluksissa ja rangerissakin mut ei kestä peruuttaa kanttariin terä alhaalla,runko vääntyy. Varmaan muutenki kannattaa olla paine-akku tai joku jousi systeemi et pääsee joustamaan jos pamahtaa kiinni kiveen tai johki.

meillä oli rangerissa keskellä alaterä ja edessa taittuva aura. onhan se sellainen lelu kun ei oo massaa vaikka olis hiekoitin täynnä lavalla. pyöräteillekin oli pikkasen turhan kapea. sit siinä oli vielä vitusti sähkö/hydraulivikaakin.. onneksi se lähti kiertoon.. tommonen on ehkä jonain paikkokoneena ja pitkillä siirtymillä toimiva..:rolleyes:

kawatus 23.04.2014 21:16

Tuoltakin voi löytyä tietoa joka auttaa projektissa.http://www.masinistit.com/viewforum....1223c64b252b3d

f250 24.04.2014 10:32

lana ois kätevämpi jos ei tarviis ku yhessä paikassa touhuta mut eipä taija oikein toimia parkkipaikoila lumen luonnissa,soran tasotuksessa ja sitä vartenhan on traktorit joihe suap isot lanat joila teitä höylätään.
Ja täähän tulee vain omaks iloks ja naapurin kateuden nostattajaks :D


Sivu luotu: 15:16 (GMT +2).