![]() |
syöttöpumpun korjaus hilux ln110
Onko hankalaa ja kallista korjata naftavuoto hiluxin syöttöpumpussa joa on vm90 hiluxissa vuotaa kuulema jostain stefasta/o-renkaasta tai vastaava kuleman mukaan. Mistä ne yleensä oettävät ja mitä yleensä joutuu vaihtamaan ja pystyykö itte korjaamaan vai onko diesel pajan homma?
|
Runnerista alkoi pari vuotta sitten vuotaa pumpun kannesta ja vahapatruunahässäkän juuresta. Vaihdoin tiivisteet ja viikon päästä alkoi vuotamaan pumpun takaa jonkun laipan välistä. Paloi hermo ja vein pumpun laitettavaksi dieselhuoltoon. Laittoivat kaikki tiivisteet ja kuluvat osat samalla.
Jos se vuotaa kaasuvivun akselilta niin sitten ei ole mahdottoman vaikea homma. |
Lainaus:
|
En muista hintaa enää. Jos heitän 500€ niin ei se kauas varmasti heitä siitä mitä siihen silloisilla hinnoilla meni. Tosin ne vaihtoi runnerin pumppuum myös kaikki ahdonalaisen syötönsäädön kuluvat osat.
Läjään vaihdoin aikanaan pumpun kaneen tulevat tiivisteet pumppu paikallaan. Äkkiä ei tule mieleen mitään mikä sen estäisi 2l2-koneessa. Jos se vuotaa kannesta tai kaasuvivun akselilta, niin se on korjattavissa. Aikaa menee ja huolellinen pitää olla. |
Mulla rupes runnerissa vuotamaan pumpun rungon ja nestepään välistä.
Paikallisessa dieselhuollossa makso boschin pumpun tiivistesarja 25e, josta sitten vaihtelin tiivisteet pumppuun. Pumppu pumppu tuli otettua pöydälle, kun samalla vaihoin jakopäähän uudet rojut. Btw, pumppu oli hirveen helppo purkaa, mut kasaan saaminen vaati paljon lisää purkamista ja toiminnan tutkimista. http://forums.offipalsta.com/attachm...1&d=1392228110 |
Lainaus:
mites tuo käytännössä lähtee tuolta? jako kohillee ja löysälle, pumppu irti lohkon kylestä? itsellä myös vuotaa tuo pumppu, mutta hyllyssä olisi kyllä ehjäkin pumppu, mutta hyllyssä olevan pumpun ajotuksesta ei ole mitään tietoa että onko kohillaan vai ei. |
Lainaus:
|
Kannattaa tosiaan miettiä mikä on se piste mihin tilaan pumpun korjaa. Eli tuleeko se tiiviiksi vaiko "uutta" vastaavaksi. Tiiviiksi halvalla, "uudeksi" vähän kalliimmalla.
Jakopään joutuu purkamaan ja hihnapyörän pumpun päästä ja kaikki mitä pumpun edessä on päästäkseen pois paikaltaa. Amatööriltä menee pari-kolme tuntia purkamiseen, että pumpun saa hyppysiin. Inhottava savotta meikäläisen makuun. jotain kilikalipuhdistusainetta ja puhdasta pyyhettä varata reilusti. edittiä sen verran, että se boschin kannen tiiviste mikä minulle myytiin, ei minusta käynyt huonostikkaan paikalleen. Kävin toyotalta orkkiksen |
Lainaus:
|
Lainaus:
Tarkkana tosin pitää olla. Esim. kannattaa merkata kaasuvaijerin pidikkeen asento suhteessa kaasuvivun akseliin, sekä tyhjäkäynnin tasausjousta ei kannata hävittää. Näistä edellämainituista on omakohtaista kokemusta...:D Muistaakseni tätä on täällä puitu aikaisemminkin. Hakemalla saattais löytyä lisää aiheesta. |
Jos meinaa paikallaan vaihtaa mitään tiivisteitä, niin superu-kuuraus-pesu konehuoneeseen ensin. Aika ottava paikka tiputtaa asennushiekat pumppuun.
Pumpun kantta raotellessa kannattaa tosiaan olla tarkkana niitten jousien kanssa. En muista enää kummasta 2L-T:stä vai 2L2-T:stä lähti nopeammin vietärin liikkeelle...jotain eroa niissä oli. |
Sivu luotu: 14:26 (GMT +2). |