Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Pajeron (-89) etuperän irroitus??? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=123060)

Venttiseiska 11.04.2014 23:52

Pajeron (-89) etuperän irroitus???
 
Otsikkohan kertoo jo melkein kaiken tarpeellisen, mutta tarkempaa tietoa tarvitsisin mm.
-vetoakselit, irtoaako niistä laippaliitoksista vai onko purettava navat?
-paljonko painaa? Ettei ole perä sylissä lattialla ihmeissään. ;)

Kysymyksiä saattaa tulla lisää viikonlopun aikana, ma:na olis tarkoitus hakea tiheämmät perät! Vanhat (4.625) saattaa päätyä myyntiin, takaperästä vetoakseli ja/tai akselinlaippa kierossa emännän "driffailu&offailu"-harjoittelun jäljiltä...

luppakorva 12.04.2014 09:46

Kyllä navat pitää irroittaa, ainakin osittain. Toinen vetari, eli keskipätkä vaatii todennäköisesti jonkinlaisen vetovasaran. Kuskin puoli irtoaa yleensä käsin reippaasti nykäisemällä. Jaksaa käsin nostella murikan.
Vai meinasitko vaihtaa akselin kuorineen? Sittenhän sitä keskipätkää ei tietty tarvitse irroitella.

Venttiseiska 12.04.2014 10:24

Koko helahoito vaihtuu...

luppakorva 12.04.2014 10:28

Sitten taitaa voida jättää apukuskin puolen navan paikoilleen ja irroittaa laipasta neljä pulttia. Jonkunlainen nosturi olis varmaan hyvä:).

Venttiseiska 13.04.2014 09:36

Miten se Helevetin napa purkautuu???

Ei viitsisi ns mennä perse edellä puuhun ja todeta, että turhaa purkamista on tullu tehtyä!

Mitsubishi4wd.com-sivustolla oli ohjeita eri remontteihin, mutta sivut on ajettu alas...

Jartsa 74 13.04.2014 10:23

Jos automaatti napalukot niin se napalukon kansi pois ja vetarin päästä lukkorengas, sen jälkeen vetari lähtee navasta.

Venttiseiska 20.04.2014 12:09

Millanen se lukkorengas on, on menny viikko enempi ja vähempi takkuisasti!?

Takaperän kans meni aikaa enemmän kun tarpeeksi, mut onneks on sairauslomaa 31.7 asti, tosin 26.5 TYKS:in lisäkoilaukseen siinä menee jokunen päivä...

Nyt osais melkein silmät kiinni purkaa ja kasata takajarrut, kun 2:sta perästä ja osista rakenteli yhdet... Tosin ekalla kertaa meni automaattisäädöt väärille puolille, "muutaman" oluen vika! ;)

Pahempi ongelma meinasi tulla kardaaninlaipasta, pitkän jako on eri kun pätkän :mad: oli tehtaan jäljiltä kiinni pitkän perän mutteri, n.1,5m jatkovarsi ja hallitunkilla n.500kg:n nosto...

jyrden 20.04.2014 13:56

Vaikka ois manuaalist, niin sen vastinlevy on kiinnitettävä sen lukkorenkaan alle. Näin ainakin omassa Pajerossa, jossa noi neekerimallin nappikset (manuaaliset orginel).

Tuossa mallia; https://www.google.fi/search?q=lukko...07%3B133%3B133 ....

Ja siis isompi ku ei oikeesta kuvaa nyt äkkiä löytynyt. Siin alkuperäsessä on ne päät viistetty ja mukavat ottaa irti.

Venttiseiska 20.04.2014 14:30

Löytyihän se sieltä, kuivuneen vaseliinin seasta!

Nyt samalla vaivalla, kun auto on nosturilla ja itsellä on "luppoaikaa", napojen purku+puhdistus+uudelleen rasvaus...

Miten rasvarin rasva mahtais käyttäytyä noissa automaateissa, NGLI 00 tai 000-luokituksella oleva?

Tomppaa_ 20.04.2014 14:32

Se talvivassu on varmasti ainaki riittävän notkeeta.

Venttiseiska 20.04.2014 21:50

Millä H**VETIN konstilla sen kuskinpuoleisen vetoakselin saa pois?

Apumiehen puolellahan on laippa, jossa on 4 pulttia, siitä (ainakin) aukeaa jotain???

Hautalintu 20.04.2014 23:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Venttiseiska (Viesti 1125920)
Millä H**VETIN konstilla sen kuskinpuoleisen vetoakselin saa pois?

Apumiehen puolellahan on laippa, jossa on 4 pulttia, siitä (ainakin) aukeaa jotain???

Eikö vetari irtoa navan vai perän päästä? Navan puolelta isolla ulosvetäjällä, perän päästä liukuvasaralla.. noilla lähtisin kokeilee noin ens hätään...

jyrden 21.04.2014 11:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Venttiseiska (Viesti 1125920)
Millä H**VETIN konstilla sen kuskinpuoleisen vetoakselin saa pois?

Apumiehen puolellahan on laippa, jossa on 4 pulttia, siitä (ainakin) aukeaa jotain???

Kuskin puoletla kuppin voi jättää perään kii, kuhnan aukasee suojakumin. Sit kaivaa siit etureunasta sen lukkorenkaan (lankamallia) pois eest ja vetää ulos tripodin maljastaan.

Malja voi olla lukkorenkaalla perän sisältä kii, että saa irti sitten. Mut voi muistikin heittää ku en oo omasta tuota tarvinut irrotella edes. Kumien vaihdossa vaan tuost maljasta käyttänyt akselii irti. Vai olikohan muutne vaan niin tiukka se sisäpään lankalukko ettei ilman vääntämistä tuu ulos.

Tomppaa_ 21.04.2014 19:17

Se kuskin puoleinen vetari irtoo ku vääntää isolla meisselillä siitä perän ja murroksen ulkokuoren välistä. Eikä ole tiukka, semmonen terävä vääntö ni irtoo helposti.

Venttiseiska 22.04.2014 13:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Tomppaa_ (Viesti 1126153)
Se kuskin puoleinen vetari irtoo ku vääntää isolla meisselillä siitä perän ja murroksen ulkokuoren välistä. Eikä ole tiukka, semmonen terävä vääntö ni irtoo helposti.

Ainoa "este" on etuperässä kiinni olevat kannakkeet...

Tomppaa_ 22.04.2014 18:14

Ei se mua ainakaan haitannu...

Venttiseiska 22.04.2014 19:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Tomppaa_ (Viesti 1126435)
Ei se mua ainakaan haitannu...

Tarvii huomenna koittaa uudempi kerta.

Ja miettiä, millai sitä kuuluu kieputella, että sen saa pois paikoiltaan, raidetanko tarvinnee otta pois kokonaan...

Jartsa 74 22.04.2014 19:58

Kyllä se etuperä tulee sieltä alas kun ottaa perän alapuolelta poikkipalkin pois, ja samalla lailla menee paikalleenkin raidetankoa irroittamatta.

Venttiseiska 23.04.2014 10:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jartsa 74 (Viesti 1126471)
Kyllä se etuperä tulee sieltä alas kun ottaa perän alapuolelta poikkipalkin pois, ja samalla lailla menee paikalleenkin raidetankoa irroittamatta.

OK!

Ja se palkki pitäis "tippua" alas, kun ne 4 pulttia on pois?

Tomppaa_ 23.04.2014 21:19

Vähän moskalla auttaa ni juu :)

Venttiseiska 23.04.2014 22:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Tomppaa_ (Viesti 1126798)
Vähän moskalla auttaa ni juu :)

Selkis! Tarvii huomenna laittaa "hihat heilumaan", tänään tuli ns kiireisempää tekemistä kun naapurin mansikkatunnelin muovi (n. 12x110m!) meinas karata...

Venttiseiska 24.04.2014 17:12

Onko sen vetoakselin/napalukon lukkorenkaan asennukseen jotain tiettyä "Kikka III:sta"?

Muuten alkais systeemit oleen kasassa...

Tomppaa_ 24.04.2014 18:25

Eipä siihen oikeestaan, pienellä meisselillä olen ite vääntäny sen sinne.

jyrden 24.04.2014 18:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Venttiseiska (Viesti 1126951)
Onko sen vetoakselin/napalukon lukkorenkaan asennukseen jotain tiettyä "Kikka III:sta"?

Muuten alkais systeemit oleen kasassa...

Itse joko ruuvarilla tai sit hyvillä lukkorengaspihdeillä asentaen paikoilleen saanut... Kumpi löytynyt helpoiten, kun tallissa välillä hukassa joku työkalu ja silti näkösällä...

Bazeeba 24.04.2014 18:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Tomppaa_ (Viesti 1126973)
Eipä siihen oikeestaan, pienellä meisselillä olen ite vääntäny sen sinne.

Oon uhrannu yhdet levittävät lukkorengaspihdit tuohon hommaan, kärjistä ne piikit pois ja leukojen ulkoreunoihin viilalla urat, aika hyvin onnistuu.

http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Ka...t-sarja-12170/


Sivu luotu: 01:44 (GMT +2).