![]() |
vw caddyn ja countryn naittaminen?
Kummitellu mielessä tuomonen että vw caddy mk1 vois olla aivan näppärä auto tuone jahti hommiinki missä ei teiltä juuri tarvi poiketa ko se vain olis neliveto. Kaverin kanssa joskus mietittiin tuomosta ko sillä oli hetken kolmos autona caddy jonka nyt hain pihaan sähköjen selvittelyä ja ajokuntoon laittoa varten.
Jotenki tullut semmonen käsitys että caddy ja golf olis aika pitkälle samoja ainaki tekniikan puolesta ja golfistahan on olemassa syncro versio tuosta perus mallistakin. Country sitten on ilmeisesti syncro golf jota on korotettu? Vai olenko aivan hakoteilä? Tuohan muuten vois olla aika helppokin homma (ainakin paperilla :D), mutta mitäs kattastus konttorilla mahtavat tuumata jos vie sinne 1.6 diisseli caddyn nelivetosena ja mahollisesti hieman korotettuna? |
Golf ja caddy nyt ei oo samaa mallisarjaa vaik kuinka kieroon kattois :)
Ja ykköskorista golffia ei oo nelikkona mihin taas caddy osittain perustuu. Kakkoskorinen caddy taas osittain samaa ku saman aikakauden polo variant/classic |
No ei nyt mallisarjaa tietenkään. Jaa nekö on jo kakkos korisia ne syncro volkkarit. No perskele.
No sama sille. Kiinnostaa ainoastaan että jos jollaki konstila onnistuski tuomonen homma niin saako semmosta kilpiin vaikka tekis mitä? |
Niin joo joku ulkomaalainen oli kyllä rakennellu neliveto caddyn youtubesta nähyn perusteella. Joku twin turbo mikä lienee.
|
Poikkeuslupahommiks menee ja eipä taida maksaa vaivaa pelkän metsästysauton rakenteluun.
|
entäs jos vaihtaa vaan vaihelaatikon ja taka-akselin? leiman ajaksi ottaa kardaanin pois, niin vetotapakaan ei muutu?
|
3 Liiteet
Itekkin tota joskus pohtinu,eihän sitä leimalle helpolla ja halvalla saa ja offiautokskin vähän heikot lähtökohdat,ehkä.
Mutta tietty jos hakis "pitkän" leiman Käkkylään ja tekis pikana muutokset ni ois kilvissä virtaa reilun vuoden,tosin eihän se silloinkaan laillinen olis. Joku kuva netistä http://bb.bc4x4.com/attachment.php?a...7&d=1268627144 Tossa näyttäs olevan alkuperänen "peräkärryn akseli" eli etuveto mutta korotettuna+tuunattuna olis ihan näyttävä peli ja uskaltais haastaa jonku sitimaasturin metsäpolulla. Butcherin ex-Cäddy ja minun yllytykset :D |
Mites jos tekis countryyn korinvaihdon?
|
Onko tässä mennyt jotain ihan ohi lähivuosina... Eli eikö mene muka pelkällä muutoskatsastuksella kunhan huolehtii että prosentit ei mene yli?
Joka osallehan on oma prosenttiluku, ja missä vaiheessa tarvitsee sen kauhean hirveän poikkeusluvan? Lappeenrannassa ajoi kerran vastaan kioskin korkuinen seitkytluvun 4X4 Camaro, "korinvaihto" prosenteilla vaan...? Tuskin oli alusta ja koppa samaa mallisarjaa:D |
Ainoa vaihtoehto caddyn nelivetoisuuteen saattaisi olla joku jäykkä taka-akseli ja siihen yhteen sopivat akselin tuennat. Eli vaikka suzukin akseli+lehtijouset yms. Syncrosta pitäisi kopioida erillisjousitus ja muut härpäkkeet, mitkä olisi työn takana jo pelkästään 2gen syncrosta etuveto 2gen golffiin.
|
vw caddy 4motion
http://betterparts.org/images/vw-caddy-4motion-01.jpg
tuommonen jäykkä akseli on uudemmassa caddyssä |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Iha huikee idis. :D Ite oon haaveillu takaveto sleepperinä, ois niii hieno! :rolleyes:
|
Tosimies ottaa kardaanin vaa irti ja heittää sen takapenkil leiman ajaks :D
|
Lainaus:
Tälläst mäki oon miettiny :D Heittää lavalle vähä niinku vittuiluks :D |
Tuossa Countryssä on akselit ja tekniikka kiinni apurungossa jolla on koria nostettu. Kone on moottoritilassa tosi syvällä... Apurunko on varmaankin aika "helppo" laittaa Caddyyn...
|
voi olla helpompaa ja halvempaa ostaa vw taro 4x4
|
Ja semmonen mutu ois et eikös vetotavan muutos ole mahdoton ilman poikkeuslupaa. Siis etuvedosta - takavedoksi tai nelivedoksi.
|
Tuo ykköskorin caddy on muuten lehtijousilla ja jäykällä akselilla, eli muutos ei ole loppupelissä teoriassa kovin vaikea, kun löytää jostain sopivalla välityksellä olevan perän.
Peränhän ei tarvi olla kovin järeä kun voima välitetää sinne tuossa coyntyssä viskon kautta. Kartaanille saattaa joutua hytin kohdalle tekemään vähän tilaa, kulmavaihde on laatikon toisen vetoakselin kyljessä. Ykköskorin caddyä ei ole tehty nelivetona, eli poikkeuslupa pitää olla, tai kartaani pois katsastukseen. ja jos sattuu jotain niin saapi selitellä miksi taka-akseli vetää... |
Lainaus:
|
Caddyn ja Country Golfin omistaneena suosittelen välttämään Countryn hankintaa. Syystä tai toisesta siinä ei esim. vaihdelaatikko ole perus Golfin. Tuo paljastui kun siihen etsi peruutusvalon kytkintä. Ei muuten ole. Ei sellaista saa edes maahantuojalta. Sit sovelletaan. Iskarit ja jouset oli myös todella hankala löytää. Eikä ne ole edes kovin halpoja. Muutoinkin tuntui olevan todella hankala saada osaa siihen, vaikka sen olettaisi perustuvan normi Golfiin. Ottaa vaan normi 2-koppasen Golfin. On niitäkin saanut nelivetona. Jos oikein kova jätkä on niin hankkii 80-luvun Passatin nelivetona. Tutulla oli joskus muinoin sellainen ja siinä oli muuten vakiona kytkettävät lukot ;) Sitä en muista oliko ihan etuakselille, mutta keskitasauspyörästön lukko ja taka-akselin lukko siinä ainakin oli. Kaikki on vaan todennäköisesti paalissa :(
Ja mitä Caddyyn tulee niin se on hieno peli. Harmi vaan ettei oikein 90-luvulta löydy mitään vastinetta sille. No ehkä Skoda pickup tai vielä hienompana Skoda Fun. http://img2.netcarshow.com/Skoda-Fel...llpaper_03.jpg Tuohan on vielä neljän hengen peli kun se takaseinä liikkuu. En tiedä oisko tuollaiseen helpompi toteuttaa neliveto? Feliciaan se taitaa perustua, joka taas taitaa perustua Skodan Favoritiin, joka taas on ihan Skodan oma malli. Felicia vaan taidettiin varustaa vähän enemmän VW tekniikalla? Syystä tai toisesta nuo Fun mallit tuntuu olevan melko kalliita pelejä. |
Eikö nuo kaikki pick-uppi skodat ole henkilöautoa, eli on menny täys autovero uutena?
|
No nyt kun puhuitte passatista, niin tuli mieleen, notta käypikös 1.6 diisseli huonostikkaan 5-mukisen avantti-quattro-audin laatikkoon? Tuossa vanhemmassa 4x4 passatissakin oli vissiin moottori pituussuunassa? Eri juttu sit onki, mahtuuko audi-volkkarikombinaatio enää etupuskurin takapuolelle...
|
vanhoissa audeissa menee moottorit ristiin.
Ja 80quatroja on kans lukoilla. |
Sivu luotu: 08:12 (GMT +2). |