Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   vw caddyn ja countryn naittaminen? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=123056)

Matias95 11.04.2014 21:43

vw caddyn ja countryn naittaminen?
 
Kummitellu mielessä tuomonen että vw caddy mk1 vois olla aivan näppärä auto tuone jahti hommiinki missä ei teiltä juuri tarvi poiketa ko se vain olis neliveto. Kaverin kanssa joskus mietittiin tuomosta ko sillä oli hetken kolmos autona caddy jonka nyt hain pihaan sähköjen selvittelyä ja ajokuntoon laittoa varten.
Jotenki tullut semmonen käsitys että caddy ja golf olis aika pitkälle samoja ainaki tekniikan puolesta ja golfistahan on olemassa syncro versio tuosta perus mallistakin. Country sitten on ilmeisesti syncro golf jota on korotettu?
Vai olenko aivan hakoteilä?
Tuohan muuten vois olla aika helppokin homma (ainakin paperilla :D), mutta mitäs kattastus konttorilla mahtavat tuumata jos vie sinne 1.6 diisseli caddyn nelivetosena ja mahollisesti hieman korotettuna?

bluevan 11.04.2014 21:46

Golf ja caddy nyt ei oo samaa mallisarjaa vaik kuinka kieroon kattois :)
Ja ykköskorista golffia ei oo nelikkona mihin taas caddy osittain perustuu.
Kakkoskorinen caddy taas osittain samaa ku saman aikakauden polo variant/classic

Matias95 11.04.2014 21:52

No ei nyt mallisarjaa tietenkään. Jaa nekö on jo kakkos korisia ne syncro volkkarit. No perskele.
No sama sille. Kiinnostaa ainoastaan että jos jollaki konstila onnistuski tuomonen homma niin saako semmosta kilpiin vaikka tekis mitä?

Matias95 11.04.2014 21:55

Niin joo joku ulkomaalainen oli kyllä rakennellu neliveto caddyn youtubesta nähyn perusteella. Joku twin turbo mikä lienee.

bluevan 11.04.2014 22:03

Poikkeuslupahommiks menee ja eipä taida maksaa vaivaa pelkän metsästysauton rakenteluun.

Viipo 11.04.2014 22:18

entäs jos vaihtaa vaan vaihelaatikon ja taka-akselin? leiman ajaksi ottaa kardaanin pois, niin vetotapakaan ei muutu?

hutikka 12.04.2014 07:09

3 Liiteet
Itekkin tota joskus pohtinu,eihän sitä leimalle helpolla ja halvalla saa ja offiautokskin vähän heikot lähtökohdat,ehkä.
Mutta tietty jos hakis "pitkän" leiman Käkkylään ja tekis pikana muutokset ni ois kilvissä virtaa reilun vuoden,tosin eihän se silloinkaan laillinen olis.

Joku kuva netistä
http://bb.bc4x4.com/attachment.php?a...7&d=1268627144

Tossa näyttäs olevan alkuperänen "peräkärryn akseli" eli etuveto mutta korotettuna+tuunattuna olis ihan näyttävä peli ja uskaltais haastaa jonku sitimaasturin metsäpolulla.

Butcherin ex-Cäddy ja minun yllytykset :D

454SS 12.04.2014 19:41

Mites jos tekis countryyn korinvaihdon?

-Jarkko- 12.04.2014 20:28

Onko tässä mennyt jotain ihan ohi lähivuosina... Eli eikö mene muka pelkällä muutoskatsastuksella kunhan huolehtii että prosentit ei mene yli?

Joka osallehan on oma prosenttiluku, ja missä vaiheessa tarvitsee sen kauhean hirveän poikkeusluvan?

Lappeenrannassa ajoi kerran vastaan kioskin korkuinen seitkytluvun 4X4 Camaro, "korinvaihto" prosenteilla vaan...? Tuskin oli alusta ja koppa samaa mallisarjaa:D

Mutis 12.04.2014 20:53

Ainoa vaihtoehto caddyn nelivetoisuuteen saattaisi olla joku jäykkä taka-akseli ja siihen yhteen sopivat akselin tuennat. Eli vaikka suzukin akseli+lehtijouset yms. Syncrosta pitäisi kopioida erillisjousitus ja muut härpäkkeet, mitkä olisi työn takana jo pelkästään 2gen syncrosta etuveto 2gen golffiin.

VesaN 12.04.2014 23:11

vw caddy 4motion
 
http://betterparts.org/images/vw-caddy-4motion-01.jpg
tuommonen jäykkä akseli on uudemmassa caddyssä

HeikkiH 13.04.2014 08:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -Jarkko- (Viesti 1123831)
Onko tässä mennyt jotain ihan ohi lähivuosina... Eli eikö mene muka pelkällä muutoskatsastuksella kunhan huolehtii että prosentit ei mene yli?

Joka osallehan on oma prosenttiluku, ja missä vaiheessa tarvitsee sen kauhean hirveän poikkeusluvan?

Lappeenrannassa ajoi kerran vastaan kioskin korkuinen seitkytluvun 4X4 Camaro, "korinvaihto" prosenteilla vaan...? Tuskin oli alusta ja koppa samaa mallisarjaa:D

WagoneerCamaro on rakennettu joskus vuosia sitten, nykyään korinvaihto onnistuu vain saman mallisarjan koriin eli kaikki spesiaali vaatii Trafin poikkeusluvan.

HeikkiH 13.04.2014 08:30

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mutis (Viesti 1123845)
Ainoa vaihtoehto caddyn nelivetoisuuteen saattaisi olla joku jäykkä taka-akseli ja siihen yhteen sopivat akselin tuennat. Eli vaikka suzukin akseli+lehtijouset yms. Syncrosta pitäisi kopioida erillisjousitus ja muut härpäkkeet, mitkä olisi työn takana jo pelkästään 2gen syncrosta etuveto 2gen golffiin.

Jos sitä Caddyä on tehtaalta saanut nelivetona, niin onnistunee muutoskatsastuksella, muussa tapauksessa vaatii poikkeusluvan.

tdi 13.04.2014 10:52

Iha huikee idis. :D Ite oon haaveillu takaveto sleepperinä, ois niii hieno! :rolleyes:

lampola 13.04.2014 11:18

Tosimies ottaa kardaanin vaa irti ja heittää sen takapenkil leiman ajaks :D

tdi 13.04.2014 11:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja lampola (Viesti 1123990)
Tosimies ottaa kardaanin vaa irti ja heittää sen takapenkil leiman ajaks :D


Tälläst mäki oon miettiny :D Heittää lavalle vähä niinku vittuiluks :D

juhapih 13.04.2014 20:39

Tuossa Countryssä on akselit ja tekniikka kiinni apurungossa jolla on koria nostettu. Kone on moottoritilassa tosi syvällä... Apurunko on varmaankin aika "helppo" laittaa Caddyyn...

toyota4x4 13.04.2014 21:44

voi olla helpompaa ja halvempaa ostaa vw taro 4x4

Henkka85 14.04.2014 19:47

Ja semmonen mutu ois et eikös vetotavan muutos ole mahdoton ilman poikkeuslupaa. Siis etuvedosta - takavedoksi tai nelivedoksi.

jannev 14.04.2014 21:29

Tuo ykköskorin caddy on muuten lehtijousilla ja jäykällä akselilla, eli muutos ei ole loppupelissä teoriassa kovin vaikea, kun löytää jostain sopivalla välityksellä olevan perän.
Peränhän ei tarvi olla kovin järeä kun voima välitetää sinne tuossa coyntyssä viskon kautta.
Kartaanille saattaa joutua hytin kohdalle tekemään vähän tilaa, kulmavaihde on laatikon toisen vetoakselin kyljessä.

Ykköskorin caddyä ei ole tehty nelivetona, eli poikkeuslupa pitää olla, tai kartaani pois katsastukseen. ja jos sattuu jotain niin saapi selitellä miksi taka-akseli vetää...

Gary Grand 15.04.2014 07:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Henkka85 (Viesti 1124439)
Ja semmonen mutu ois et eikös vetotavan muutos ole mahdoton ilman poikkeuslupaa. Siis etuvedosta - takavedoksi tai nelivedoksi.

mallisarjaan kuuluvaksi nelikoksi saa muutta ilman poikkeuslupaa. Mutta vaatii mallisarjaan kuuluvan akselirakenteen, eli ei voi muuttaa risukeulaa jäykäksi, jos ei sillä ole samassa mallisarjassa autoa, ym. rasitteita..

Nerd-O 17.04.2014 07:21

Caddyn ja Country Golfin omistaneena suosittelen välttämään Countryn hankintaa. Syystä tai toisesta siinä ei esim. vaihdelaatikko ole perus Golfin. Tuo paljastui kun siihen etsi peruutusvalon kytkintä. Ei muuten ole. Ei sellaista saa edes maahantuojalta. Sit sovelletaan. Iskarit ja jouset oli myös todella hankala löytää. Eikä ne ole edes kovin halpoja. Muutoinkin tuntui olevan todella hankala saada osaa siihen, vaikka sen olettaisi perustuvan normi Golfiin. Ottaa vaan normi 2-koppasen Golfin. On niitäkin saanut nelivetona. Jos oikein kova jätkä on niin hankkii 80-luvun Passatin nelivetona. Tutulla oli joskus muinoin sellainen ja siinä oli muuten vakiona kytkettävät lukot ;) Sitä en muista oliko ihan etuakselille, mutta keskitasauspyörästön lukko ja taka-akselin lukko siinä ainakin oli. Kaikki on vaan todennäköisesti paalissa :(

Ja mitä Caddyyn tulee niin se on hieno peli. Harmi vaan ettei oikein 90-luvulta löydy mitään vastinetta sille. No ehkä Skoda pickup tai vielä hienompana Skoda Fun.

http://img2.netcarshow.com/Skoda-Fel...llpaper_03.jpg

Tuohan on vielä neljän hengen peli kun se takaseinä liikkuu. En tiedä oisko tuollaiseen helpompi toteuttaa neliveto? Feliciaan se taitaa perustua, joka taas taitaa perustua Skodan Favoritiin, joka taas on ihan Skodan oma malli. Felicia vaan taidettiin varustaa vähän enemmän VW tekniikalla? Syystä tai toisesta nuo Fun mallit tuntuu olevan melko kalliita pelejä.

sisua45 17.04.2014 10:41

Eikö nuo kaikki pick-uppi skodat ole henkilöautoa, eli on menny täys autovero uutena?

Viipo 17.04.2014 21:28

No nyt kun puhuitte passatista, niin tuli mieleen, notta käypikös 1.6 diisseli huonostikkaan 5-mukisen avantti-quattro-audin laatikkoon? Tuossa vanhemmassa 4x4 passatissakin oli vissiin moottori pituussuunassa? Eri juttu sit onki, mahtuuko audi-volkkarikombinaatio enää etupuskurin takapuolelle...

smgt 17.04.2014 23:46

vanhoissa audeissa menee moottorit ristiin.
Ja 80quatroja on kans lukoilla.


Sivu luotu: 08:12 (GMT +2).