Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   boost controller :D (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=122990)

eevokki 10.04.2014 13:55

boost controller :D
 
onko kellään kokemusta käytöstä? olis paherossa tollanen tekeekö mitään ja mitenkä paljon tota uskaltaa auki kääntää ku oli ostaessa kiinni eikä kokemusta kyseisestä pötikästä!! kiitos!!

vaiskitin 10.04.2014 15:09

Ammattikoulu aikaan luokkatoveri aikansa pohti samaista asiaa turbovollon kanssa, sopiva asetus olisi lienee ollut vartti takaisin siitä kun ensimmäinen veivi tuli lohkon kyljestä ulos :)

En paherosta tiiä, mut vähän tollanen huijauspelihän toi on et kannattaa ainakin bensapelissä pitää huoli että saa soppaa tarpeeksi...

eevokki 10.04.2014 15:14

joo diesel vehehän tuo on ku ei oikein tiedä mitenkä hurjasti sitä voi käännellä ku mietin ite just sitä että pitäsköhän sinne pistää myös samaa tahtia syöttöä lisää, eli saastaa kansalle tai takana tulevalle!! :D

helmapelti 10.04.2014 19:07

No kukaan ei tiedä koska ja miksi kone tulee hajoamaan mutta 0,7bar voisi olla terveelle moottorille vielä suht turvallista jollei kaasua pidetä jatkuvasti pohjassa.

eevokki 10.04.2014 20:00

no eikös jotain 0.7 oo suunnilleen vakiona 2.5 td pajerossa? näkeekö sen ahtopaineen paikellaan kierrättäessä oikein?

Yölento 10.04.2014 20:08

Ylämäkeen vitosella vedättäessä näkee aika tarkan maksimin...:rolleyes:

eevokki 10.04.2014 20:26

ja peräkärry perään täydellä rankakuormalla!!! tartteisko syöttöjä laittaa jos meinaa pikkusen ahtoja nostaa-?

Yölento 10.04.2014 20:28

Juu ei se ilmalla kulje.(lainaus) ;)

smgt 10.04.2014 21:35

vakio ahtimella en nostas yhtään ahtopainetta.
jos tehoa haluat niin syöttöjä kääntämällä niitä saa paremmin eikä se nostata pakolämpöjä niin herkästi.

vekkipappa 10.04.2014 22:58

Otin omasta jälkikäteen ahdetusta dieselcorollasta hukkaportin letkun vallan pois ja tulppasin lähdöt mutta ahdot ei noussu ennen syöttöjen nostoa 0.7 bar isommiks.
mutta pumpussa tosin ei ole ahdonalaista syöttöä..

Esko90 11.04.2014 01:33

Mulla on läjässä toi patukka kiinne ja on ihan sama missä asennossa säätöruvvi on. Ei nosta eikä laske ahtoja... vakiopuhallin ja pumppuun ei kajottu. Hetän sillä kohta vesilintua kun kerkee.

eevokki 11.04.2014 16:24

kyllä toi mulla ainaskii näyttää ahtomittarin mukaan vaikuttavan ku kiersin vähän plussaa niin johan rupes viisari heilumaan!! mutta ku en mikään ammatti säätäjä ole niin pitää aina kysellä miten kyseisten vehkeitten kans toimia.. kai niitä syöttäjä pitäs vähän ruuvata lisää.... mutta jos joku haluaa kertoo lisää neuvoja ja kokemuksia niin otetaan vastaan!!!

hitoy 11.04.2014 17:15

Hiluxissa viiltelin hukkiksen letkuun "ahtoviiltoja" ja kansirempan jälkeen kaveri vaihto punosletkun viillellyn tilalle.. :D :D Nostihan se ct20 paineita mutta pelkkä syöttöruuvin ruuvaus+cooleri ei riittänyt..

khager 11.04.2014 18:47

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja eevokki (Viesti 1122963)
joo diesel vehehän tuo on ku ei oikein tiedä mitenkä hurjasti sitä voi käännellä ku mietin ite just sitä että pitäsköhän sinne pistää myös samaa tahtia syöttöä lisää, eli saastaa kansalle tai takana tulevalle!! :D

Ottamatta kantaa koneen kestävyyteen niin syöttöä pitää lisätä jos ahtoja nostat. Jos savuttaa niin lisää ahoja. Pelkkä syötön lisääminen aiheuttaa savutusta=palamatonta polttoainetta=Korkeat pakolämmöt.
Sopivasti säädettynä polläyttää kerran kun painat WOT, senjälkeen ei enään savuta paljon.

PeteTurku 11.04.2014 21:10

Ostinpa moisen biltsusta ja tuntuu se toimivan.

eevokki 11.04.2014 22:18

ootko ruuvannu miten paljo auki kautta kiinni?

Jari 11.04.2014 22:37

:D

helmapelti 12.04.2014 09:02

Sitä biltemalaista itekkin kattelin mutta toistaiseksi saa jäädä sinne, oikeastaan haluaisin saada säädön 0,4-1 bar jolloin pikkupaineilla ei tarvis olla niin tarkka kaasun kanssa.
Nyt vakiohukkiksella kuitenkin 0,7bar joten olkoon siinä, vois kai säädön tehdä ahdonalaisen kellolle ja ahdot säätyis syötön kautta.

tdi 12.04.2014 20:49

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jari (Viesti 1123563)
:D

:D

PeteTurku 12.04.2014 21:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja eevokki (Viesti 1123557)
ootko ruuvannu miten paljo auki kautta kiinni?

Jokunen pykälä ruuvia auki ja ahdot 1,2.

-MaTTi- 13.04.2014 14:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja eevokki (Viesti 1123557)
ootko ruuvannu miten paljo auki kautta kiinni?

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja PeteTurku (Viesti 1123862)
Jokunen pykälä ruuvia auki ja ahdot 1,2.

Hyvä että ootte samalla aaltopituudella. :D

pee 13.04.2014 16:38

tahattoman (?) hauska topic !

:rolleyes:

2,4TD 18.04.2014 05:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hitoy (Viesti 1123427)
Hiluxissa viiltelin hukkiksen letkuun "ahtoviiltoja" ja kansirempan jälkeen kaveri vaihto punosletkun viillellyn tilalle.. :D :D Nostihan se ct20 paineita mutta pelkkä syöttöruuvin ruuvaus+cooleri ei riittänyt..

Hiluxissa ollut nyt 4-5v sen 1-1,2bar ahtoja ilman cooleria. Kansijumppaan tms ei ole tarvinnut alkaa vaikka pidempiäkin pätkiä on tullut ajettua siinä 120km/h ja + vauhdilla. Huiputhan tuollaisella on noilla renkailla 140km/h.
Pakoputkihan noissa alkaa myös ahdistamaan jos orkkis on, noita ahtoja vaan pitää seurata kun niitä nostaa. Esim suuttimet kun vaihdettiin niin laitoin mittarin paikoilleen ja 1,5bar näytti paineet, pikkuisen sai laskea...

wuntzikka 18.04.2014 21:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja eevokki (Viesti 1123123)
no eikös jotain 0.7 oo suunnilleen vakiona 2.5 td pajerossa? näkeekö sen ahtopaineen paikellaan kierrättäessä oikein?

ex pajerossa oli jotain 0.5-0.7bar melkein koko ajan ajaessa maantie vauhtia. max paineet oli jotain karvan päälle 1 bar, sitten jossain vaiheessa keskellä yötä kampiakseli halus lopettaa työskentelyn ja päätti katketa...


Sivu luotu: 16:06 (GMT +2).