![]() |
Kylkitarrojen irroitus? Millä lähtee?
Milläs myrkyllä porukka ottaa nuo kylkitarrat irti?
Saa lähteä vaikka maalitki samalla koska tarkotus maalata uudestaan. Ja kuumavesipainepesuri löytyy jne. 160 patrollissa sen verran tuota tarraa ettei viitti lastalla raaputella. :cool: |
Toffeelaikalla lähtee maalia vaurioittamatta :) mutta vie kyllä aikaa.
|
kuumailma puhaltimella ja liimat paineilma jarrujen jäännestolla, ei lähde liimat hiomalla vaan lähmääntyy ja vaikeuttaa koko hommaa. voihan höyrypesurilla kokeilla ja, jos ei muuta ni ainakin esilämmittää
|
Kuumailmapuhaltimella saa parhaiten
Lainaus:
|
Papukaijana toistan minäkin, että kuumailmalla ne lähtee parhaiten.
Tarrojen poiston jälkeen tietysti pesu ja vahaa ainakin sille tarrojen alta paljastuneelle maalipinnalle. |
Annettiin kans patrollin tarroille kuumailmapuhallinta ja liimoille xyleeniä. Mutta suurin osa jouduttiin hinkkaan toffeelaikalla kun aurinko oli halkonut ja kuivannut tarrat. Tietenkin joku jossain kohtaa oli auton yli maalannut ja pari ylimääistä vauhtiraitatarraa oli teipattu piiloon ja jäi tarrojen muotoinen syvennys toffeen jälkeen mutta puri silti toffeekin auton maalista myös hiukan
|
Höyrypesurilla kyllä lähtee suhteellisen vaivattomasti, kunhan vaan saa jostain reunasta lähtemään alulle, niin hitaasti vaan vetää ja samalla antaa höyryä. Ja kaikki liimapaskat lähtee tarran mukana myös. Eli sama vaikutus kun kuumailmapuhaltimellakin.
|
Kuumailmapuhaltimella ensin tarrat pois ja valvolinen egr/turbo cleanerilla lähti liimat lastan kanssa aika helposti sotkematta, tuli kyllä koko kemikaalihyllykkö testailtua ja toi karstanpoistaja oli parasta.
|
mää kans vejin aikonaa patrollista tarrat irti höyrypesurilla ja liimanjämät ksyleenillä.
|
Lainaus:
|
niin on, sitä tarraahan on koko kylen mitalla. oikiastaa ite tarra kyllä lähtee vallan hyvin, mutta se liiman hankaamii ksyleenihöyryssä, se on se varsinainen homma.
|
Kannattaa ensin koittaa niitä liimoja pyyhkiä Sinolilla, lähtee useimmat sillä. Muttei ilman turhautumista, miljoonaa rättiä ja röökiä. Xyleeni vasta viimeiseksi kehiin, turvottaa todella tehokkaasti kumitiivisteet ym. Eikä ole kiva hengitelläkään. Nimim. ex teippari.
|
Poistin omasta HJ:sta kaikki tarrat syksyllä, tarra itsessään lähti kuumailmapuhaltimella ja kynsillä mutta jäljelle jääneen liiman otin ksyleeni- ja Autoglym tar remover-kokeilujen (oli parempi kuin ksyleeni) jälkeen toffeelaikalla.
|
Eiköhän näillä ohjeilla homma etene. :) Voi olla että vaatii vielä korin kaljaa kaveriksi. :cool:
|
tapoja monia, itse viimeeksi tarrat poistin kuumailmapuhaltimella ja lastalla, sinolilla lähti liiman jämät.
lasta menee hyvin tarran alle, kun vähän lämpenee. |
Itse poistin omasta patrollista rälläkällä ja hiomalaikalla, ei lähteny kun kynnen kokoisia paloja kuuma ilmapuhaltimella
|
Höyrypesuri.
|
Se vaatii just oikean lämmön että tarra ja suurin osa liimaa lähtee vetämällä, ei kannata heti lannistua jos ei onnistu vaan kokeilla eri lämpöjä. ts. puhalla kauempaa jos sulaa kynnellä kaavittavaks.
|
joskus tuli dhl:n jäljiltä kauttaaltaan keltaiseksi teipattu paku revittyä :eek:
niitä oli vielä useampia autoja "putsattavaksi" itse olin vain yhtä putsaamassa monia konsteja kokeiltiin... kuumapuhallin oli paras ratkaisu lämmittäminen niin että melkein sulttaa teipin.. hetken antaa jäähtyä ja sitten lastalla alkuun ja palkeenkielinä vetoja helpompi jos on kaksi tekemässä toinen lämmittää ja toinen repii |
Sinolilla lähtee kyllä liimajämät paremmin
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Autoliikkeiden tarroja ollaan irroteltu ihan kuumavesipesurilla.
Sillä kun suihkuttelet n. 45 asteen kulmassa niin irtoo nätisti eikä jätä jälkiä. |
Sivu luotu: 03:43 (GMT +2). |