Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Kylkitarrojen irroitus? Millä lähtee? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=122676)

Natosj 01.04.2014 16:11

Kylkitarrojen irroitus? Millä lähtee?
 
Milläs myrkyllä porukka ottaa nuo kylkitarrat irti?

Saa lähteä vaikka maalitki samalla koska tarkotus maalata uudestaan.
Ja kuumavesipainepesuri löytyy jne.

160 patrollissa sen verran tuota tarraa ettei viitti lastalla raaputella. :cool:

Nostokurki 01.04.2014 16:13

Toffeelaikalla lähtee maalia vaurioittamatta :) mutta vie kyllä aikaa.

sos 01.04.2014 16:14

kuumailma puhaltimella ja liimat paineilma jarrujen jäännestolla, ei lähde liimat hiomalla vaan lähmääntyy ja vaikeuttaa koko hommaa. voihan höyrypesurilla kokeilla ja, jos ei muuta ni ainakin esilämmittää

Byrocrat 01.04.2014 16:41

Kuumailmapuhaltimella saa parhaiten
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sos (Viesti 1120217)
kuumailma puhaltimella ja liimat paineilma jarrujen jäännestolla, ei lähde liimat hiomalla vaan lähmääntyy ja vaikeuttaa koko hommaa. voihan höyrypesurilla kokeilla ja, jos ei muuta ni ainakin esilämmittää

Ääni tälle. :) Kuumailmalla lähtee vähemmällä turaamisella ja puhtaammin. Kun sopivasti lämmittää ja riittävän rauhallisesti kiskoo ne tarrat irti niin tulee liimatkin paremmin tarran mukana.

knucklebone 01.04.2014 17:14

Papukaijana toistan minäkin, että kuumailmalla ne lähtee parhaiten.
Tarrojen poiston jälkeen tietysti pesu ja vahaa ainakin sille tarrojen alta paljastuneelle maalipinnalle.

vekkipappa 01.04.2014 17:14

Annettiin kans patrollin tarroille kuumailmapuhallinta ja liimoille xyleeniä. Mutta suurin osa jouduttiin hinkkaan toffeelaikalla kun aurinko oli halkonut ja kuivannut tarrat. Tietenkin joku jossain kohtaa oli auton yli maalannut ja pari ylimääistä vauhtiraitatarraa oli teipattu piiloon ja jäi tarrojen muotoinen syvennys toffeen jälkeen mutta puri silti toffeekin auton maalista myös hiukan

Palex 01.04.2014 17:31

Höyrypesurilla kyllä lähtee suhteellisen vaivattomasti, kunhan vaan saa jostain reunasta lähtemään alulle, niin hitaasti vaan vetää ja samalla antaa höyryä. Ja kaikki liimapaskat lähtee tarran mukana myös. Eli sama vaikutus kun kuumailmapuhaltimellakin.

TsKo 01.04.2014 18:19

Kuumailmapuhaltimella ensin tarrat pois ja valvolinen egr/turbo cleanerilla lähti liimat lastan kanssa aika helposti sotkematta, tuli kyllä koko kemikaalihyllykkö testailtua ja toi karstanpoistaja oli parasta.

hazzinen 01.04.2014 18:33

mää kans vejin aikonaa patrollista tarrat irti höyrypesurilla ja liimanjämät ksyleenillä.

vekkipappa 01.04.2014 21:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hazzinen (Viesti 1120270)
mää kans vejin aikonaa patrollista tarrat irti höyrypesurilla ja liimanjämät ksyleenillä.

On muuten kypsää hommaa repiä puolikuntoisia teippejä patrollista:cool:

hazzinen 01.04.2014 22:27

niin on, sitä tarraahan on koko kylen mitalla. oikiastaa ite tarra kyllä lähtee vallan hyvin, mutta se liiman hankaamii ksyleenihöyryssä, se on se varsinainen homma.

Huuto-Olli 01.04.2014 22:50

Kannattaa ensin koittaa niitä liimoja pyyhkiä Sinolilla, lähtee useimmat sillä. Muttei ilman turhautumista, miljoonaa rättiä ja röökiä. Xyleeni vasta viimeiseksi kehiin, turvottaa todella tehokkaasti kumitiivisteet ym. Eikä ole kiva hengitelläkään. Nimim. ex teippari.

vartiainen 02.04.2014 10:10

Poistin omasta HJ:sta kaikki tarrat syksyllä, tarra itsessään lähti kuumailmapuhaltimella ja kynsillä mutta jäljelle jääneen liiman otin ksyleeni- ja Autoglym tar remover-kokeilujen (oli parempi kuin ksyleeni) jälkeen toffeelaikalla.

Natosj 02.04.2014 10:28

Eiköhän näillä ohjeilla homma etene. :) Voi olla että vaatii vielä korin kaljaa kaveriksi. :cool:

wuntzikka 02.04.2014 13:29

tapoja monia, itse viimeeksi tarrat poistin kuumailmapuhaltimella ja lastalla, sinolilla lähti liiman jämät.
lasta menee hyvin tarran alle, kun vähän lämpenee.

Roller 02.04.2014 15:50

Itse poistin omasta patrollista rälläkällä ja hiomalaikalla, ei lähteny kun kynnen kokoisia paloja kuuma ilmapuhaltimella

Patu925 02.04.2014 16:33

Höyrypesuri.

helmapelti 02.04.2014 16:58

Se vaatii just oikean lämmön että tarra ja suurin osa liimaa lähtee vetämällä, ei kannata heti lannistua jos ei onnistu vaan kokeilla eri lämpöjä. ts. puhalla kauempaa jos sulaa kynnellä kaavittavaks.

neulavuori 02.04.2014 18:56

joskus tuli dhl:n jäljiltä kauttaaltaan keltaiseksi teipattu paku revittyä :eek:
niitä oli vielä useampia autoja "putsattavaksi" itse olin vain yhtä putsaamassa
monia konsteja kokeiltiin... kuumapuhallin oli paras ratkaisu
lämmittäminen niin että melkein sulttaa teipin.. hetken antaa jäähtyä ja sitten lastalla alkuun ja palkeenkielinä vetoja
helpompi jos on kaksi tekemässä toinen lämmittää ja toinen repii

Byrocrat 02.04.2014 19:38

Sinolilla lähtee kyllä liimajämät paremmin
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Natosj (Viesti 1120446)
Eiköhän näillä ohjeilla homma etene. :) Voi olla että vaatii vielä korin kaljaa kaveriksi. :cool:

Tuskin se tarra kaljalla lähtee :rolleyes:, kannattaa jättää saunajuomaksi urakan jälkeen :)

Jappi 02.04.2014 21:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja neulavuori (Viesti 1120568)
joskus tuli dhl:n jäljiltä kauttaaltaan keltaiseksi teipattu paku revittyä :eek:
niitä oli vielä useampia autoja "putsattavaksi" itse olin vain yhtä putsaamassa
monia konsteja kokeiltiin... kuumapuhallin oli paras ratkaisu
lämmittäminen niin että melkein sulttaa teipin.. hetken antaa jäähtyä ja sitten lastalla alkuun ja palkeenkielinä vetoja
helpompi jos on kaksi tekemässä toinen lämmittää ja toinen repii

Kynnet muistaa vieläkin kun Atrian teipeissä oleva täysperäyhdistelmä revittiin teipeistä puhtaaksi... Ja tosi kovaksi vielä kuivaneet, toffeelaikkoja meni vissiin toistakymmentä...

2x4WD 07.04.2014 21:34

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Palex (Viesti 1120247)
Höyrypesurilla kyllä lähtee suhteellisen vaivattomasti, kunhan vaan saa jostain reunasta lähtemään alulle, niin hitaasti vaan vetää ja samalla antaa höyryä. Ja kaikki liimapaskat lähtee tarran mukana myös. Eli sama vaikutus kun kuumailmapuhaltimellakin.

Ite tykkään kans höyrykoneesta. Ei oo niin raju kuin kuumailmapuhallin jos sattuu liian pitkään samaa paikkaa kuumentamaan jotta maalit palaa. Liimat ottanu yleensä öljyllä. Öljyttää liimat ja pyyhkii seuraavana päivänä. Ei kyllä kaikille liimoille tepsi.

A.I 10.04.2014 20:27

Autoliikkeiden tarroja ollaan irroteltu ihan kuumavesipesurilla.
Sillä kun suihkuttelet n. 45 asteen kulmassa niin irtoo nätisti eikä jätä jälkiä.


Sivu luotu: 03:43 (GMT +2).