Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   chervolet scottsdalen korotus (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=122397)

karhu79 25.03.2014 23:28

chervolet scottsdalen korotus
 
kohtapuoleen alkais chervolet scottsdalen projekti,ja olis tarkotus vähä korottaa.
mistä palikkaa siihen hommaan?

Gary Grand 26.03.2014 06:19

Meinasitko nostaa koria rungolta, vai jousitusta?
Joker taitaa kaupata korinkorotuspaloja edelleen.. Ja ainakin Tare:lla näkyi yhdet korokepalat jousien ja akselien väliin myynnissä.

Jos taas ihan oikeasti haluat jousitusta laittaa, niin takaa riippujen käännöllä saa sen 10 senttiä nousemaan ja eteen vaihtamalla takapakat niiden suorien etusten tilalle saa vähän reilummin korotusta. Ja samalla erittäin toimivan etujousituksen..:cool:

karhu79 26.03.2014 11:01

chervolet
 
no jousituksesta olis tarkotus nostaa,mutta hoksasin itekki ne korin nosto palikat. (tekee mittojen mukaan) täytyy alkaa tutkimaan alustaa.

veijon-esso 26.03.2014 12:12

Jos meinaat offata, niin älä turhaan koria nostele, ei oo ku haittaa. Jos teet autoa nakkikioskin kiertämiseen, niin sit ei oo välii.

Maastoon tolla garygrandin reseptillä tulee hyvä jousitus ja jos pyörät ei mahu pyörii niin sitten vaan avartaa kaaria, ei lisäkorotuksia.

karhu79 26.03.2014 21:37

chervolet korotus
 
kyllä sen rakentelu siihe kadulla ajamiseen painottuu,mutta Sais olla myös maavaraa... Kunha ajettavuus säilyis.

Rytari 26.03.2014 22:30

korotus harvon parantaa sitä ajettavuutta maantiellä... etenkään joku 3" korinkorotus :)

Kovakalu69 27.03.2014 01:06

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rytari (Viesti 1118319)
korotus harvon parantaa sitä ajettavuutta maantiellä... etenkään joku 3" korinkorotus :)

Mutta jos se toteutetaan oikein ja maltetaan laittaa kunnon ohjauskitti, niin esim 6" korotuksella + 42"
Swampperilla mennään letukalla +120km/h motarinopeuksissa muun liikenteen mukana, yhellä kädellä ohjaten :-)

veijon-esso 27.03.2014 14:26

Meidän tallilla kävi yks vanhempi jamppa, sillä oli partaa kuin joulupukilla ja se kertoi ajaneensa samanlaisella blazerilla kuin mulla noin 270km/h turun motarilla. :D Tälle tarinalle on löytyy tarvittaessa todistajakin, ajosuoritukselle tuskin löytyy..

Mase 27.03.2014 18:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso (Viesti 1118487)
Meidän tallilla kävi yks vanhempi jamppa, sillä oli partaa kuin joulupukilla ja se kertoi ajaneensa samanlaisella blazerilla kuin mulla noin 270km/h turun motarilla. :D Tälle tarinalle on löytyy tarvittaessa todistajakin, ajosuoritukselle tuskin löytyy..

Eihän tossa mitään ihmeellistä ole. Jos Blaserissa oli 35 kummit ja 3 vaihteinen loota 3.42 perävälityksillä, niin koneen kiertäessä 5500 vauhtia on n. 270 kmh :) ja kyllähän vakio pikkulohkokin nyt ton määrän rundeja ottaa :D Jos siinä olis ollut vielä loikkarilaatikko niin sitten sillä olis päässy tosi kovaa :eek:

Mutta joo, alkuperäiseen kysymykseen. Jos auto tulee pelkkään tiekäyttöön, niin sitten koppaa paloilla 3" ylöspäin. Ajo-ominaisuudet pysyy täysin tehtaalaisina ja painopiste ei nouse paljoakaan kun runko, moottorit ym pysyvät matalalla. Jos se ei vielä riitä, niin jousista sitten hieman lisää korotusta jne.

karhu79 28.03.2014 01:05

chervoletin korotus
 
Juu taidampa ensin kattoa niillä korin nosto palikoilla. Miltä Se niillä näyttää,on siinä paljon työmaata vielä muutakin..seissy monta vuotta,onneksi kone kehrää hyvin :)

BJ-40/76 28.03.2014 01:09

Vähän ulos aiheesta...
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ford59 (Viesti 1118554)
Eihän tossa mitään ihmeellistä ole. Jos Blaserissa oli 35 kummit ja 3 vaihteinen loota 3.42 perävälityksillä, niin koneen kiertäessä 5500 vauhtia on n. 270 kmh :) ja kyllähän vakio pikkulohkokin nyt ton määrän rundeja ottaa :D Jos siinä olis ollut vielä loikkarilaatikko niin sitten sillä olis päässy tosi kovaa :eek:

Mutta joo, alkuperäiseen kysymykseen. Jos auto tulee pelkkään tiekäyttöön, niin sitten koppaa paloilla 3" ylöspäin. Ajo-ominaisuudet pysyy täysin tehtaalaisina ja painopiste ei nouse paljoakaan kun runko, moottorit ym pysyvät matalalla. Jos se ei vielä riitä, niin jousista sitten hieman lisää korotusta jne.

Samalla linjalla; siis väritettyjä peltejä ylöspäin. Ja vaikka laittaa tuon 3" korottavan jousisarjan tms. niin verrattuna alkuperäiseen, maavara ei käytännössä kasva. siis korotuspalat rungon ja korin väliin katu/tie käytössä huomattavan hyvä vaihtoehto!

Ja tuohon 270 km/h nopeus; itsekkin olen ajanut tuota nopeutta, itse asiassa hivenen yli, 10 km pätkällä ja käsiajanotolla, ja nimenomaan GM tuotteella (corvette). Ja paljonko vaatii tehoa? vakiona oli n. 250, ja oli aivan "mopo", mutta TPI;n ilmanohjauskalikka, ilmanputsari, softa, katin poisto yms, toi lisää tehoa "jonkin verran" ja tuo 270+ keskinopeus tuli "lappu lattiassa" reilusti alle 20 asteen lämmössä...

Ja jos Maasturi Blaserilla, taikka Scottsdale:lla meinaa ajaa tuon 270 km/h niin vaatii kyllä tehoa paljon, meneekö 4-numeroiselle puolelle? ja tuo 10 km on pitkä matka, jos kyseessä on kiihdytytysauton kone ja bensa.....

Mutta joka tapauksessa: Rakenteluintoa! Ja kysyvä ei tieltä eksy!

blazer 02.04.2014 21:04

Täytyy kyllä sanoa että se joka ajaa blazerilla jossa 35 kummit sen 270km/h on kyllä kova ukko(tai akka):eek:!!! Omalla ajanu noin 150 km/h, ja kyllä hirvitti...

Huuto-Olli 03.04.2014 13:38

Kyllä huonollakin Blaasterilla vielä noi motarinopeudet ja vähän päälle mennään yhdellä kädellä styyraten. Mutta ilmanvastus kasvaa nopeuden neliössä - ja samoin tehontarve. On niitä semmosia pikkulohkoja tehty iät ja ajat, joilla mennään Vetellä 300+ ja aika lyhyelläkin sprintillä. Mutta on tuulenvastuskerroin vähän matala-autoiluunpäin kallellaan...

veijon-esso 03.04.2014 14:59

Johan on herättäny keskustelua toi 270km/h läppä...:D
mutta mä ajoin omalla 35" renkailla navigaattorin mukaan motarilla 136km/h sil vanhalla vakio koneella joka oli ihan lopussa. Joku 4000rpm oli taulussa, 4.56 välityksillä. Hyvä jos 200hp oli siinä myllyssä, väittäsin että alle. Joten nopeuden tuplaaminen vaatis nelinkertaisen tehon, eli perus nascar motti pitäis riittää ni menis vaparinakin tai sit joku kevyt ahtojupina! :D:D

Mase 03.04.2014 18:01

[QUOTE=veijon-esso;1120815]Johan on herättäny keskustelua toi 270km/h läppä...:D

Pakkohan sen on olla totta kun se lukee netissä ;)

[QUOTE=ford59;1118554]Eihän tossa mitään ihmeellistä ole. Jos Blaserissa oli 35 kummit ja 3 vaihteinen loota 3.42 perävälityksillä, niin koneen kiertäessä 5500 vauhtia on n. 270 kmh :) ja kyllähän vakio pikkulohkokin nyt ton määrän rundeja ottaa :D Jos siinä olis ollut vielä loikkarilaatikko niin sitten sillä olis päässy tosi kovaa :eek:

Ja tossa on semmoinen pieni "kiertoilmaus" piilotettuna tekstiin :rolleyes:


Sivu luotu: 06:52 (GMT +2).