Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   LJ laturin sähköt (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=122317)

sampolaattori 24.03.2014 09:55

LJ laturin sähköt
 
Eli nappasin lj:stä oman laturin veks ja laitoin bosch:n tilalle. Uus laturi toimii kyl moitteetta, mut muuten mittariston sähköt yms hävis. Nyt ku tökkää sen orkkis laturin töpseliinsä niin kaikki taas toimii niinku pitääkin.
Onko kellään mitää hajua minkälaisen kytkennän joudun tekemää siihen orkkis laturin "pistokkeeseen" että se korvaa sen orkkis laturin kytkennän ilman sitä vitun laturia. Varmaan jotain diodia ja jottai...

Jari 24.03.2014 10:01

oliko sisä vai ulkoisella säätimellä se vanha?

sampolaattori 24.03.2014 11:17

ulkonen

Jari 24.03.2014 12:38

olisko tuolta apua, parit linkit alla

ih8mud


googlella jotain?

sampolaattori 24.03.2014 12:52

ja uus sisäisellä säätimellä. En ainakaa minä ymmärtäny noista yhen mittää Viel...

Samppa79 24.03.2014 12:54

Onko uusi laturi sisäisellä säätimellä? Jos on niin, niin alkuperäinen ulkoinen säädin kokonaan pois, johdotusten fiksaus ja sitten uusi laturin johdotus kokonaan uusiksi. Erillinen latauksen merkkivalo kabiiniin ja herätepiiri sen kautta. + suoraan akulle laturilta, eikä ylimääräinen maadoitus -piuha laturiin ole ollenkaan pahasta. Olikohan siinä vielä alkuperäinen latauksen merkkivalo joka jää palamaan kokoajan muutosten jälkeen. Mittariston lasi irti ja pikaliimalla mustaa muovia merkivalon päälle, jos ei halua purkaa koko mittaria. Sitten toimii.

sampolaattori 24.03.2014 13:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Samppa79 (Viesti 1117453)
Onko uusi laturi sisäisellä säätimellä? Jos on niin, niin alkuperäinen ulkoinen säädin kokonaan pois, johdotusten fiksaus ja sitten uusi laturin johdotus kokonaan uusiksi. Erillinen latauksen merkkivalo kabiiniin ja herätepiiri sen kautta. + suoraan akulle laturilta, eikä ylimääräinen maadoitus -piuha laturiin ole ollenkaan pahasta. Olikohan siinä vielä alkuperäinen latauksen merkkivalo joka jää palamaan kokoajan muutosten jälkeen. Mittariston lasi irti ja pikaliimalla mustaa muovia merkivalon päälle, jos ei halua purkaa koko mittaria. Sitten toimii.

Uusi laturi on asennettu juurikin näin. Mutta mittariston valot yms ja hehkut eivät toimi. Kerro miten fiksata johtoja?

Samppa79 24.03.2014 14:18

Sulla ei varmaan vedä joku rele nyt siellä. Tässä 2LT laturin kytkentä sivulta:
http://forum.ih8mud.com/threads/2lt-...r-help.786265/

http://i682.photobucket.com/albums/v...ps6be451bb.jpg

Nyt en löydä täydellisempää kytkistä ja LJ:n omistamisesta on jo aikaa. Koetan kaivella vielä.

Samppa79 24.03.2014 14:45

Tuolta kytkentäkaavio kanssa:
http://www.toyota4wd.dk/Teknik/J70/T...nual%202Lt.pdf

Onko kaikki sulakkeet ehjät? Mikä ei tarkaalleen toimi? Johtojen fiksauksella tarkotin sitä että ne kaikki ylimääriset häiriönpoistajat pois entisestä laturin johdotuksesta.

sampolaattori 24.03.2014 15:25

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Samppa79 (Viesti 1117484)
Tuolta kytkentäkaavio kanssa:
http://www.toyota4wd.dk/Teknik/J70/T...nual%202Lt.pdf

Onko kaikki sulakkeet ehjät? Mikä ei tarkaalleen toimi? Johtojen fiksauksella tarkotin sitä että ne kaikki ylimääriset häiriönpoistajat pois entisestä laturin johdotuksesta.

Sulakkeet on ehjät. Hehkut, hehkujen merkkivalo, filter merkkivalo ja lähes kaikki mittariston merkkivalot ei toimi.

Samppa79 24.03.2014 15:49

Mulla on mittariston kytkentä joka passasi RJ:hin, en ole varma toimiiko LJ:hin sama. Mutta siinä tulee pitempään liittimeen nastaan 7 jännite "ENGINE" sulakkeen kautta. Suurin osa mittariston jutuista on sen takana. Saman sulakkeen takana on ulkoisen säätimen IG-nasta. Tuosta voisi päätellä että saattaa liittyä siihen säätimen kytkentään nyt tuo juttu.

Arpe 24.03.2014 19:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Samppa79 (Viesti 1117453)
Erillinen latauksen merkkivalo kabiiniin ja herätepiiri sen kautta.

Mittariston lasi irti ja pikaliimalla mustaa muovia merkivalon päälle, jos ei halua purkaa koko mittaria. Sitten toimii.

Oman latausvalon pystyy kyllä hyödyntämään sisäisellä säätimellä olevan laturin kanssa.
Heräte tulee normaalisti latausvalon läpi siihen sisälokarissa olevalle ulkoiselle säätimelle.
Siitä nipusta etsien oikea johto ja uuteen laturiin herätenastaan.

sampolaattori 24.03.2014 21:49

EI tarvi käyttää edes sitä omaa säädintä, ottaa säätimen vaan veks ja vetää herätinvirran nastasta uudelle laturille herätinvirran ja kaikki toimii. :D

Samppa79 25.03.2014 12:58

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Arpe (Viesti 1117564)
Oman latausvalon pystyy kyllä hyödyntämään sisäisellä säätimellä olevan laturin kanssa.
Heräte tulee normaalisti latausvalon läpi siihen sisälokarissa olevalle ulkoiselle säätimelle.
Siitä nipusta etsien oikea johto ja uuteen laturiin herätenastaan.

Saa sen noinkin. Heräte tulee silloin virtalukon kautta mittaristoon nastaan A-7 ja lähtee vanhalle säätimelle nastasta A-8 merkkilampun, diodin ja Charge-sulakkeen kautta. A-liitin on se pitempi liitin. Vanhassa säätimessä heräteliitin on "L". Ei jaksa enää muistaa mikä juttu tuossa vanhassa merkkilampussa tuli vastaan, mutta itse jouduin valitsemaan sen ylimääräisen latauksen merkkilampun asennuksen.

Arpe 25.03.2014 17:44

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sampolaattori (Viesti 1117636)
EI tarvi käyttää edes sitä omaa säädintä, ottaa säätimen vaan veks ja vetää herätinvirran nastasta uudelle laturille herätinvirran ja kaikki toimii. :D

Jep. Tuota just tarkotin. Vanha laturi/säädin mäkeen.
Muistaakseni laitoin viel vanhalle lataussäätimelle sekä laturille tulleet jatkuvat plussat yhteen ja niistä pätkä uutta johtoa uudelle laturille jatkuvan plussan napaan.
Ei ilmenny ongelmia ja oma latausvalo toimii. Orggis laturin tilalle tuli 150A Iskra.

Krisse 25.03.2014 20:28

Anteeks nyt maalaisuuteni mutta mulla on toi Bosch-konversio kanssa suunnitelmissa ja oon aika kovasti ollu siinä käsityksessä että orkkisjännitteensäätimeltä tulee ainakin 'käyntitieto' hehkujärjestelmälle jonka mukaan se sitten jälkihehkuttaa kun tietää että kone on saatu käyntiin.

Jos tuon jättää vaan tylysti pois ja tekee perus laturikytkennän niin voihan se olla että alkaakin tapahtumaan asioita.


Sivu luotu: 22:51 (GMT +2).