![]() |
LJ laturin sähköt
Eli nappasin lj:stä oman laturin veks ja laitoin bosch:n tilalle. Uus laturi toimii kyl moitteetta, mut muuten mittariston sähköt yms hävis. Nyt ku tökkää sen orkkis laturin töpseliinsä niin kaikki taas toimii niinku pitääkin.
Onko kellään mitää hajua minkälaisen kytkennän joudun tekemää siihen orkkis laturin "pistokkeeseen" että se korvaa sen orkkis laturin kytkennän ilman sitä vitun laturia. Varmaan jotain diodia ja jottai... |
oliko sisä vai ulkoisella säätimellä se vanha?
|
ulkonen
|
|
ja uus sisäisellä säätimellä. En ainakaa minä ymmärtäny noista yhen mittää Viel...
|
Onko uusi laturi sisäisellä säätimellä? Jos on niin, niin alkuperäinen ulkoinen säädin kokonaan pois, johdotusten fiksaus ja sitten uusi laturin johdotus kokonaan uusiksi. Erillinen latauksen merkkivalo kabiiniin ja herätepiiri sen kautta. + suoraan akulle laturilta, eikä ylimääräinen maadoitus -piuha laturiin ole ollenkaan pahasta. Olikohan siinä vielä alkuperäinen latauksen merkkivalo joka jää palamaan kokoajan muutosten jälkeen. Mittariston lasi irti ja pikaliimalla mustaa muovia merkivalon päälle, jos ei halua purkaa koko mittaria. Sitten toimii.
|
Lainaus:
|
Sulla ei varmaan vedä joku rele nyt siellä. Tässä 2LT laturin kytkentä sivulta:
http://forum.ih8mud.com/threads/2lt-...r-help.786265/ http://i682.photobucket.com/albums/v...ps6be451bb.jpg Nyt en löydä täydellisempää kytkistä ja LJ:n omistamisesta on jo aikaa. Koetan kaivella vielä. |
Tuolta kytkentäkaavio kanssa:
http://www.toyota4wd.dk/Teknik/J70/T...nual%202Lt.pdf Onko kaikki sulakkeet ehjät? Mikä ei tarkaalleen toimi? Johtojen fiksauksella tarkotin sitä että ne kaikki ylimääriset häiriönpoistajat pois entisestä laturin johdotuksesta. |
Lainaus:
|
Mulla on mittariston kytkentä joka passasi RJ:hin, en ole varma toimiiko LJ:hin sama. Mutta siinä tulee pitempään liittimeen nastaan 7 jännite "ENGINE" sulakkeen kautta. Suurin osa mittariston jutuista on sen takana. Saman sulakkeen takana on ulkoisen säätimen IG-nasta. Tuosta voisi päätellä että saattaa liittyä siihen säätimen kytkentään nyt tuo juttu.
|
Lainaus:
Heräte tulee normaalisti latausvalon läpi siihen sisälokarissa olevalle ulkoiselle säätimelle. Siitä nipusta etsien oikea johto ja uuteen laturiin herätenastaan. |
EI tarvi käyttää edes sitä omaa säädintä, ottaa säätimen vaan veks ja vetää herätinvirran nastasta uudelle laturille herätinvirran ja kaikki toimii. :D
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Muistaakseni laitoin viel vanhalle lataussäätimelle sekä laturille tulleet jatkuvat plussat yhteen ja niistä pätkä uutta johtoa uudelle laturille jatkuvan plussan napaan. Ei ilmenny ongelmia ja oma latausvalo toimii. Orggis laturin tilalle tuli 150A Iskra. |
Anteeks nyt maalaisuuteni mutta mulla on toi Bosch-konversio kanssa suunnitelmissa ja oon aika kovasti ollu siinä käsityksessä että orkkisjännitteensäätimeltä tulee ainakin 'käyntitieto' hehkujärjestelmälle jonka mukaan se sitten jälkihehkuttaa kun tietää että kone on saatu käyntiin.
Jos tuon jättää vaan tylysti pois ja tekee perus laturikytkennän niin voihan se olla että alkaakin tapahtumaan asioita. |
Sivu luotu: 22:51 (GMT +2). |